کاهش مصرف باتری سامسونگ | همراه ‌با آموزش

کاهش مصرف باتری سامسونگ

کاهش مصرف باتری سامسونگ |  همراه ‌با آموزش

امروزه گوشی‌ همراه ما نه تنها به عنوان یک ابزار ارتباطی و سرگرمی کاربرد دارد، بلکه برای اکثر ما وسیله‌ کارمان نیز به حساب می‌آید. گوشی‌های همراه به دلیل امکانات بسیار زیادی که در اختیار ما قرار می‌دهند، به جزئی جدایی ناپذیر از ما تبدیل شده‌اند. بنابراین برای همه ما مهم است که بتوانیم مدت زمان بیشتری آن را روشن نگه ‌داریم و استفاده کنیم. طبیعتاً هیچ‌یک از ما دوست نداریم در موقعیتی ضروری گوشی‌مان خاموش و از دسترس ما و دیگران خارج شود!

در این مقاله قرار است انواع روش‌هایی را که می‌توانید به وسیله آن مصرف باتری گوشی‌ همراهتان را کاهش دهید را به ساده‌ترین شکل و به صورت تصویری به شما آموزش دهیم، تا بتوانید علاوه‌بر مصرف بهینه از میزان انرژی باتری، به بالارفتن دوام باتری گوشی‌تان کمک کنید.

 

چطور می‌توانم مصرف باتری سامسونگ را کاهش دهم؟

عوامل بسیار زیادی هستند که باعث می­شوند انرژی باتری شما به هدر برود و خیلی زود شارژ گوشی‌تان تمام شود. در اکثر مواقع بسیاری از قابلیت‌ها در گوشی‌همراهمان روشن و فعال است در حالی که ما به آن‌ها نیازی نداریم و استفاده نمی­کنیم و همین قابلیت‌ها بخشی از مصرف باتری را به خود اختصاص می­دهند. قدم به قدم تا انتهای این مقاله با “باتری­نو” همراه باشید تا یادبگیرید با چند راه‌کار ساده، مصرف باتری گوشی‌همراه خود را به حداقل برسانید.

اگر تا به امروز نمی­دانستید چطور باید مصرف باتری گوشی‌ خود را بهینه کنید و باتری‌تان دچار اختلال شده است، می­توانید از فروشگاه باتری­نو اقدام به خرید و تعویض باتری گوشی خود کنید.

سلامت باتری سامسونگ

1- از حالت Adaptive Brightness استفاده کنید.

یکی از مواردی که بخش زیادی از انرژی باتری گوشی همراهتان را به خودش اختصاص می‌دهد، صفحه نمایش‌گر آن می‌باشد. شما می‌توانید با روشن کردن این گزینه، به تلفن‌همراهتان این اجازه را بدهید که نور صفحه نمایش‌گر را با توجه به نور محیط کم و زیاد کند. کم کردن نور صفحه در شرایطی که لازم است، باعث می­شود انرژی کمتری به هدر برود.

Setting> Display> Adaptive Brightness On

2- حالت شب یا Dark Mood را روشن کنید.

با روشن کردن حالت دارک مود، صفحه‌ نمایش‌گر به رنگ تیره در می‌آید. در واقع اغلب پیکسل‌ها به حالت خاموش در می‌آیند و مصرف باتری تا حد چشمگیر و قابل توجهی کاهش پیدا می­کند. به طور کلی بهتر است هنگام استفاده از گوشی در شب، این حالت را همیشه فعال کنید که چشمانتان نیز تحت فشار کمتری قرار بگیرند.

Setting> Display> Dark mood On

3- قابلیت همیشه روشن یا Always On Display را خاموش کنید.

زمانی که این قابلیت روشن است و از گوشی‌همراهتان استفاده نمی‌کنید و در حالت قفل قرار دارد، روی صفحه نمایش‌گر مواردی چون میزان شارژ باتری، ساعت، تاریخ و نوتیفیکیشن‌ها قابل دیدن هستند که همین باعث می­شود مصرف باتری شما افزایش پیدا کند. این قابلیت به طور میانگین در هر ساعت یک درصد از باتری شما را مصرف می­کند.

Setting> Lock Screen> Always on display Off

 

4- از تصاویر پس‌زمینه متحرک استفاده نکنید.

اگر از تصاویر پس‌زمینه متحرک و حاوی انیمیشن استفاده می­کنید، باید بدانید بخش قابل توجهی از شارژ باتری را مصرف می‌کند و اگر تصمیم دارید مصرف بهینه‌ای داشته باشید، بهتر است از Live wallpaper ها استفاده نکنید و تصاویر ثابت و معمولی را جایگزین آن­ها کنید.

5- زمان روشنایی صفحه­نمایش را کاهش دهید.

بهتراست کمترین مدت زمان ممکن را برای مدت روشنایی صفحه نمایش گوشی‌تان انتخاب کنید و اگر از تلفن‌همراهتان استفاده نمی­کنید آن را قفل کنید تا صفحه نمایش خاموش شود. در صورتی که فراموش کنید این کار را انجام دهید، پس از مدت زمان تعیین شده، به طور خودبه‌خود نمایش‌گر گوشی خاموش خواهد شد.

Setting>Display> Screen time out

6- حالت Power Saving  را فعال کنید.

با فعال کردن این گزینه، گوشی‌همراهتان قابلیت دسترسی به برنامه‌هایی را که کمتر استفاده می‌کنید را در پس‌زمینه کاهش می‌دهد و به همین ترتیب باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری می‌شود. همچنین در همین مرحله می‌توانید این دستور را بدهید که برنامه‌هایی که مدت‌هاست مورد استفاده قرار نگرفته‌اند به خواب عمیق بروند! این برنامه‌ها پاک نمی‌شوند، در حالت خواب و غیر فعال قرار می‌‌گیرند و بلافاصله پس از درخواست اجرا توسط شما، دوباره فعال می­شوند.

Setting> Battery and device care> Battery> Power saving On

Setting> Battery and device care> Battery> Background usage limits> Put unused apps to sleep On

7- از انواع بهینه‌ساز باتری استفاده کنید.

نرم‌افزارهای بهینه‌ساز بسیاری وجود دارد که می‌توانند عملکرد باتری گوشی شما را تا چندین برابر افزایش دهند. این مورد به وسیله تغییر در برخی تنظیمات گوشی، پاک کردن کش و آزاد کردن رم و استفاده کمتر از CPU، حذف بدافزارها و فایل‌های خراب و خاموش کردن امکانات بی‌استفاده، اتفاق می­افتد. در یک مقاله جداگانه به طور مفصل به معرفی نرم­افزارهای بهینه‌ساز پرداخته‌ایم. نرم‌افزارهایی همچون:

– Du Battery Saver

– Battery Doctor

– Power battery

– Avast Battery

– Greenify

8- استفاده از جدیدترین نسخه‌ هر نرم‌افزار

بهتراست نرم‌افزارهایی را که از آن‌ها استفاده می‌کنید را به روز نگه‌دارید و از جدیدترین نسخه آن‌ها استفاده کنید. نسخه‌های قدیمی مصرف باتری گوشی همراه‌تان را بالا می‌برد.

9- گوشی خود را اسکن کنید.

اگر از نرم‌افزارهای بهینه‌ساز باتری موبایل استفاده نمی‌کنید، می‌توانید با مراجعه به App care  یا Device care گوشی خود را اسکن کنید و از شر فایل‌های اضافه و مخرب راحت شوید.

تعویض باتری موبایل باتری نو

10- فقط در صورت لزوم از تنظیمات اتصال به شبکه استفاده کنید.

اتصال‌هایd مثل بلوتوث، مکان‌یاب، وای‌فای، داده تلفن‌همراه، هات اسپات و… همگی نیازمند مصرف انرژی از باتری می­باشند. بنابراین بهتر است به طور معمول آن‌ها را خاموش نگه‌دارید و فقط در مواردی که به استفاده از آن‌ها نیاز دارید، آن‌ها را روشن کنید. اگر در شرایطی هستید که باتری گوشی‌تان رو به اتمام است و دسترسی به شارژر ندارید، می­توانید از حالت هواپیما یا Airplane mood استفاده کنید تا بخش زیادی از انرژی باقی مانده باتری ذخیره شود.

11- اپلیکیشن‌های پر مصرف را محدود کنید.

از طریق آدرس زیر می‌توانید میزان شارژ مصرفی توسط هر اپلیکیشن را ببینید و به این ترتیب برنامه‌های پرمصرف را شناسایی و محدود کنید. هم از طریق نمودار هم به صورت درصدی، می‌توانید میزان مصرف را به طور دقیق بررسی کنید.

Setting> Battery and device care> Battery> Usage since last full charge

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم انواع روش‌های ممکن برای کاهش مصرف باتری گوشی‌های سامسونگ را به شما آموزش دهیم، تا بتوانید بهینه‌ترین مصرف را داشته باشید، علاوه‌بر این با روش‌های گفته شده عمر باتری شما افزایش پیدا می‌کند و دوام بیشتری خواهد داشت همچنین اگر علاقه مند به این نوع مقالات هستید مقاله روش تشخیص سلامت باتری سامسونگ رو هم مطالعه کنید.

 

در صورتی که تا به امروز این موارد را در نظر نگرفتید و احساس می‌کنید عملکرد باتری گوشی‌تان کمی ضعیف و دچار اختلال شده است، نگران نباشید. ما در باتری‌نو، خدمات متفاوتی مربوط به باتری گوشی همراه، از جمله خرید و تعویض آن را برای شما فراهم کرده‌ایم. همچنین کیفیت واصالت باتری‌ها را برایتان تضمین می­کنیم. همچنین مشاوران ما در زمینه ارائه خدمات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، آماده خدمات‌رسانی به شما هستند.

amirali
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *