چگونه سلامت باتری آیفون را حفظ کنیم ؟!

چگونه سلامت باتری آیفون را حفظ کنیم ؟!

چگونه سلامت باتری آیفون را حفظ کنیم ؟!

درسته که آیفون یکی از بهترین گوشی های موجود در جهان می باشد و از زمان عرضه اولین مدل آیفون تا امروز عملکرد خوبی داشته و نیاز کاربران خودش را بر طرف کرده است. اما باتری موبایل آیفون بر خلاف دیگر ویژگی هایش اونجور که باید عمل نکرده است و برخلاف موبایل های دیگه برای حفظ Battery Health آن باید کار های ویژه ایی انجام داد تا از آن محافظت بشود. خوشبختانه برای دیدن درصد سلامتی باتری آیفون یا همان Battery Health نیازی نیست که برنامه های خاص دانلود کنیم. سیستم عامل ios خودش ویژگی ایی دارد که با آن میتوانیم درصد سلامتی باتری را مشاهده کنیم. با دیدن درصد سلامتی باتری خودمان میتوانیم کارهای مختلفی انجام دهیم برای مثال اگر Battery Health ما پایین بود کار هایی برای تقویت آن انجام می دهیم و یا آن را تعویض میکنیم همچنین، برای اینکه سلامتی آن حفظ شود و از آن چیزی که است کمتر نشود پیشگیری های لازم را انجام می دهیم. در این مقاله از نحوه دیدن Battery Health و راه های حفظ کردن سلامت باتری را باهم مرور خواهیم کرد پس تا انتها با ما همراه باشید تا سلامت باتری خود حفاظت کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص باتری موبایل سامسونگ، باتری موبایل آیفون و همچنین دیگر خدمات باتری موبایل می توانید با متخصصین مجموعه باترینو بصورت آنلاین و تلفنی، ارتباط بگیرید؛

شماره تماس؛ 09124992412

سلامت باتری یا همان Battery Health چیست ؟

سلامت باتری همیشه عضو مهم ترین معیار ها می باشد برای همین سلامتی آن اهمیت زیادی دارد. سیستم عامل ای او اس قابلیتی دارد که با آن می توانید درصد سلامت باتری خودتان را چک بکنید. قابلیت Battery Health در آپدیت iOS 11.3 در دسترس قرار گرفت و بعد از آن کابران خیلی راحت تر توانستند مصرف و سلامت باتری خودشان را آنالیز بکنند. سلامت هر باتری موبایل آیفون از 100 درصد محاسبه می شود. این عدد به مرور زمان و با توجه به استفاده شما از گوشی کمتر و کمتر خواهد شد تا جایی که باید دست به تعویض باتری خود بزنید. پیشنهاد ما به شما این است اجازه ندهید درصد سلامت باتری شما کمتر از 80 درصد بشود.

در ادامه به چگونکی کار کردن با Battery Health می پردازیم.

چک کردن سلامت باتری یا همان Battery Health

قدم 1: بر روی آیکون Settings ضربه بزنید و به بخش Battery بروید.

iphone Battery Health

قدم 2: حالا بر روی Battery Health کلیک کنید تا درصد سلامت باتری را مشاهده کنید.

سلامت باتری

چه عددی مناسب سلامت باتری است ؟!

طبق آزمایش های انجام شده نباید فقط Battery Health برای ما مهم باشد بلکه عددی که Peak Performance Capability به ما نشان می دهد اماری خالص تر و دقیق تر می باشد که با کلیک کردن روی آن میتوانید این عدد را مشاهده کنید. همچنین اگر Battery Health شما کمتر از 80 درصد بود طبیعتا باید فکری به حال آن بکنید. و این کاملا طبیعی است که وقتی سلامت باتری شما از 100 درصد کمتر بشود شاهد کاهش ظرفیت آن می شوید.

5 راه برای حفظ سلامت باتری یا Battery Health

  1. 1. از شارژر های اصلی آیفون یا همان MFI استفاده کنید :

نه تنها کاربران آیفون باید از شارژر اصلی گوشی خودشان استفاده بکنند بلکه گوشی های دیگه مانند سامسونگ برای سالم نگه داشتن باتری خودشان باید از شارژر اصلی استفاده بکنند. کمپانی اپل بار ها در مقاله خودش این مطلب را به کاربران خودش یادآوری میکند که از MFI یا همان Made for iPhone استفاده بکنند.

  1. 2. روشن کردن ویژگی شارژ بهینه

این قابلیت که در iOS 13 به بعد به آیفون اضافه شده است که با توجه به عادت ها و استفاده شما از گوشی کار میکند و برنامه ریزی شده است. برای مثال وقتی شب ها گوشی خودتان را به شارژ می زنید باتری شما با سرعت کمتری شارژ می شود و فشار کمتری به آن می آید.

نحوه فعال کردن شارژ بهینه

مرحله 1: ستینگ را باز کنید و به بخش Battery بروید.

iphone Battery Health

مرحله 2: بر روی Battery Health ضربه بزنید.

شارژ بهینه

و در آخر گزینه Optimized Battery Charging را روشن کنید.

Optimized Battery Charging
  1. 3. هنگام شارژ شدن گوشی از آن استفاده نکنید

تا جایی که میتوانید از گوشی خودتان هنگام شارژ شدن کار های سنگین نکشید یا کلا از آن استفاده نکنید. این کار فشار زیادی روی باتری شما می گذارد و باعث می شود Battery Health آن کاهش پیدا کند.

 

  1. 4. اجازه ندهید شارژ باتری شما کامل خالی شود.

هیچ وقت نباید تا اخرین لحظه از گوشی خود استفاده بکنید و اجازه بدهید که شارژ آن به صفر برسد. اگر عضو آن دسته از افرادی هستید که تا خاموش شدن گوشی از آن استفاده میکنید باید این عادت را ترک بکنید چرا که اصلا برای گوشی و باتری مناسب نمی باشد.

تعویض باتری موبایل باتری نو

  1. 5. گوشی خود را در مکان های گرم قرار ندهید.

ترفند اخری که باید به آن اشاره کنیم این است که هیچ وقت گوشی خودتان چه در هنگام شارژ کردن و چه در مواقع عادی در مکان های گرم و درجه بالا قرار ندهید این کار نه تنها به باتری فشار می آورد بلکه باعث آسیب آن می شود و به cpu هم ضربه میزند.

امیدواریم تونسته باشیم تا تمامی موارد و نکات لازم در اتباط با حفظ سلامت باتری آیفون را برای شما بیان کرده باشیم تا بتوانید بهترین استفاده را از این مقاله ببرید. یادتان نرود که حتما این 5 مورد را انجام دهید تا به مشکل نخورید.

amirali
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *