چگونه باتری اصلی آیفون را شناسایی کنیم؟ تمام نکات برای تشخیص باتری اصل از تقلبی

چگونه باتری اصلی آیفون را شناسایی کنیم

چگونه باتری اصلی آیفون را شناسایی کنیم؟ تمام نکات برای تشخیص باتری اصل از تقلبی

بین باتری اصلی و تقلبی آیفون تفاوت‌هایی وجود دارد که با آگاهی از آن‌ها می‌توانید متوجه شوید که باتری آیفون شما اصلی است یا خیر. اگر از این ویژگی‌ها اطلاع نداشته باشید، ممکن است که فروشندگان پول باتری اصلی را از شما بگیرند و در عوض به شما یک باتری تقلبی و بی‌کیفیت تحویل دهند! در این مقاله، تمام نکات و جزئیات برای تشخیص باتری اصلی از تقلبی را عنوان می‌کنیم و درمورد هرکدام توضیحات موردنیاز را به شما ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

چک کردن کیفیت باتری از تنظیمات

کافی است وارد بخش settings آیفون شوید. سپس به بخش General و از آنجا به قسمت About بروید. اگر باتری خود را تعویض کرده باشید، در قسمت Parts & Service History می‌توانید جزئیات آن را مشاهده کنید. در این بخش، نوشته است که باتری اصلی است و یا تقلبی است و کیفیت لازم را ندارد.

اگر باتری کاملاً اصل باشد عبارت Genuine Apple Part ظاهر می‌شود؛ اما اگر باتری آیفون خریداری شده تقلبی باشد یا کیفیت لازم را نداشته باشد، عبارت An Unknown Part در آنجا ظاهر می‌شود که جلوی آن یک نشانه هشدار قرار داده شده است. این ارور به‌ طور کلی بابت یکی از دلایل زیر رخ می‌دهد:

  1. 1. باتری تقلبی است
  2. 2. این باتری قبلاً در یک گوشی آیفون دیگر استفاده شده است
  3. 3. باتری عملکرد لازم را ندارد و دچار ضعف است

نکته: برای دسترسی به این اطلاعات، مدل آیفون شما باید بالای باتری اورجینال موبایل آیفون Iphone XS باشد و نسخه ios 15.2 به بالا را نصب کرده باشید.

 

توجه به چرخه‌های شارژ باتری

حتماً آیفون خود را برای چرخه‌های شارژ و مدت زمان نگهداری انرژی بررسی کنید. اگر باتری خود را به تازگی عوض کرده‌اید ولی همچنان مجبور هستید علی‌رغم عملکرد کم، روزانه چند بار آن را شارژ کنید یک جای کار ایراد دارد و احتمال دارد که باتری خریداری شده تقلبی باشد.

باتری‌های اصلی آیفون، از جمله آن‌هایی که در باتری نو ارائه می‌شوند، قدرت بالایی دارند و چرخه‌های شارژ آن‌ها به طوری است که 546 مرتبه بدون افت پاسخگوی شماست؛ این در صورتی است که اگر باتری تقلبی تهیه کنید، چرخه‌های شارژ اولیه کیفیت لازم را نخواهد داشت و تخلیه سریع باتری کاملاً قابل مشاهده است.

تعویض باتری موبایل باتری نو

بررسی مشخصه‌های فیزیکی

در ظاهر و مشخصات فیزیکی باتری آیفون، بین مدل اصلی و تقلبی آن تفاوت‌هایی وجود دارد که با یک مقایسه ساده می‌توان تمامی آن‌ها را متوجه شد. در ادامه این تفاوت‌ها را بیان می‌کنیم:

 

وزن باتری‌ها

حتماً وزن باتری تعویضی با باتری اصلی که درون آیفون قرار گرفته بوده است را مقایسه کنید. وزن هر دو باتری باید یکسان باشد و نباید تفاوت بخصوصی در آن مشاهده کنید. اگر احساس کردید که باتری جدید بسیار سبک‌تر یا سنگین‌تر است، به احتمال زیاد تقلبی است و نباید از آن استفاده کنید.

 

میزان ولتاژ و ظرفیت باتری

میزان ولتاژ باتری و مقدار ظرفیت آن روی بدنه نوشته شده است و میزان آن باید با میزان باتری اصلی یکی باشد. اگر متوجه شدید که ولتاژ یا ظرفیت باتری جدید با باتری اصلی درون آیفون مغایرت دارد این احتمال وجود دارد که باتری تقلبی باشد.

 

چک کردن شماره سریال و مشخصات باتری

مشخصات باتری از جمله شماره‌سریال و تاریخ تولید روی آن نوشته شده است. در باتری اصلی، این اطلاعات به صورت پررنگ و شفاف روی باتری هستند و کم‌رنگ نمی‌شوند؛ در صورتی که در باتری تقلبی، این جزئیات به راحتی از روی بدنه باتری پاک می‌شوند و کم‌رنگ شدن آن‌ها به مرور زمان، قابل مشاهده است.

 

چک کردن فونت متن‌ها

فونت متن‌های نوشته شده روی بدنه باتری را با نسخه اصلی مقایسه کنید. نباید مغایرتی بین فونت‌ها و سبک نوشتار وجود داشته باشد. باتری‌های آیفون ارائه شده در فروشگاه باتری نو همگی دارای فونت‌های یکسان با باتری‌های اصلی هستند و هیچ تفاوتی بین آن‌ها وجود ندارد.

 

استفاده از آهن‌ربا

باتری‌های اصلی آیفون در درون خود یک قطعه کوچک آهن‌ربا دارند که در حین ساخت باتری در آن قرار گرفته است. یک آهن‌ربای دیگر را به سطح باتری نزدیک کنید و آن را در قسمت‌های مختلف بچرخانید؛ اگر آن دو همدیگر را جذب نکردند و آهن‌ربایی در باتری وجود نداشت، امکان دارد که باتری تقلبی باشد.

 

استفاده از نرم‌افزارهای تست باتری

نرم‌افزارهایی برای آیفون و کامپیوتر وجود دارند که با نصب آن‌ها می‌توانید از کیفیت و جنس باتری نصب شده روی آیفون خود مطلع شوید. برای بررسی کیفیت باتری از طریق نرم‌افزار آیفون، کافی است وارد App Store شوید و با نصب برنامه  Battery Testing  کیفیت باتری خود را تست کنید. برنامه‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید هرکدام از آن‌ها که به نظر بهتر هستند را دانلود کنید و از آن‌ها کمک بگیرید.

نرم‌افزارهایی برای کامپیوتر ساخته شده‌اند که اعتبار بیشتری دارند و می‌توانند اطلاعات مربوط به باتری آیفون را به شما ارائه دهند. یکی از این برنامه‌ها 3u Tool است که باید آن را نصب کنید و بعد از باز کردن، می‌توانید از باتری خود تست بگیرید. این نرم‌افزار کاربردی تمام اطلاعات مربوط به آیفون شما را نمایش می‌دهد و می‌توانید شماره سریال و سایر جزئیات مربوط به باتری را به کمک آن مشاهده کنید.

یکی از نرم‌افزار‌های دیگر برای ویندوز که به شما کمک می‌کند تا جزئیات باتری آیفون خود را بررسی کنید iBackupbot است. با نصب این نرم‌افزار و اجرا کردن آن، می‌توانید تمام اطلاعات مربوط به باتری از جمله تعداد چرخه‌های شارژ و ظرفیت باتری را مشاهده کنید.

بررسی گارانتی باتری

باتری‌های اصلی آیفون دارای گارانتی و ضمانت هستند. باتری‌های بی‌کیفیت یا تقلبی توسط مجموعه یا فروشنده گارانتی نمی‌شوند و در صورت بروز مشکل، کسی پاسخگوی شما نخواهد بود! در نتیجه حتماً به مسئله گارانتی توجه داشته باشید و تا جایی که امکان دارد باتری را از مراکز معتبر خریداری کنید. باتری‌هایی که در فروشگاه باتری نو ارائه می‌شود همگی گارانتی دار هستند و این باعث می‌شود تا خیالتان از کیفیت باتری راحت باشد.

جمع‌بندی

کافی است مواردی که در بالا ذکر کردیم را بررسی کنید تا از اصل یا تقلبی بودن باتری آیفون خود مطلع شوید. توجه داشته باشید که فروشگاه انتخابی شما برای خرید باتری آیفون اهمیت بالایی دارد. باتری نو به صورت حرفه‌ای در زمینه فروش و تعویض باتری آیفون و انواع مختلفی از گوشی‌های موبایل از جمله سامسونگ، هواوی و شیائومی فعالیت می‌کند. اگر باتری آیفون شما ضعیف شده است و می‌خواهید آن را تعویض کنید اما نگران هستید که به جای باتری اصلی باتری تقلبی بخرید، کافی است با خرید از باتری نو این مسئله را برطرف کنید همچنین اگر علاقه مند به این نوع مقالات هستید پیشنهاد میکنیم که مقاله بهترین زمان برای تعویض باتری آیفون چه موقعی است؟ رو هم مطالع کنید.

مجموعه ما از باتری‌های اصلی استفاده می‌کند و تمام محصولات دارای گارانتی و ضمانت هستند. در صورت داشتن هرگونه سؤال یا نیاز به مشاوره، کافی است که با متخصصین ما تماس برقرار کنید. اگر سؤالی در زمینه اصل یا تقلبی بودن باتری آیفون ذهن شما را مشغول کرده است، آن را در قسمت نظرات همین مقاله بیان کنید تا در اسرع وقت به شما پاسخ دهیم.

amirali
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *