سلامت باتری آیفون چه کاربردی دارد؟ | نکات طلایی + نحوه استفاده

سلامت باتری آیفون چه کاربردی دارد؟

سلامت باتری آیفون چه کاربردی دارد؟ | نکات طلایی + نحوه استفاده

احتمالا تا الان بارها کلمه سلامت باتری آیفون به گوشتان خورده است؛ اما آیا واقعا معنی و کاربرد آن را می‌دانید؟ در موبایل‌های قدیمی ما هرگز میزان کارایی و عملکرد باتری موبایلمان را نمی‌دیدیم؛ اما پس از مدتی این قابلیت به گوشی‌های آیفون اضافه شد!

قطعا در تمام موبایل‌ها پس از مدتی استفاده و به دلایل مختلف، میزان سلامت و عملکرد باتری نسبت‌ به روزهای اول کاهش یافته و حتی کارایی موبایل را نیز دچار مشکل می‌کند!

گزینه هلث باتری خیالتان را راحت کرده و با عدد، میزان کارایی آن را به شما نشان می‌دهد؛ در این مقاله در مورد این قابلیت و نکات بهبود آن برایتان توضیح می‌دهیم. در وهله اول بهتر است کمی بیشتر با هلث باتری یا سلامت باتری آشنا شوید.

سلامت باتری (Health Battery) در آیفون چیست و چه کاربردی دارد؟

همه ما در زمان خرید موبایل آیفون، با باتری سالم و با ظرفیت بالا روبه‌رو می‌شویم؛ اما پس از مدتی به دلیل استفاده از موبایل و دلایل مختلف دیگر، قطعا میزان شارژدهی و ظرفیت آن کاهش یافته و این موضوع در مورد تمام موبایل‌های دنیا صدق کرده و کاملا طبیعی است.

از آیفون ۶ و iOS 11.3 به بعد، قابلیت بسیار جالبی به اسم «سلامت باتری» یا «Battery Health» به موبایل‌های آیفون اضافه شد و خدمات بسیار جالبی را به کاربران عرضه کرد. این گزینه میزان کارایی و سلامت باتری را تشخیص داده و آن را به صورت درصد در مقایسه با یک باتری نو و کاملا سالم به شما نشان می‌دهد.

برای مثال اگر سلامت باتری آیفون شما 80 درصد باشد؛ یعنی باتری گوشی شما 20 درصد از کارایی و سلامت خود را نسبت به روز اول از دست داده و در حال حاضر با 80 درصد یک باتری نو کار می‌کند.

از طرفی جالب است بدانید این گزینه در زمان‌های ضروری و شارژ کم موبایلتان، اجرای برنامه‌ها را کنترل و از خاموش شدن موبایل تا جای ممکن جلوگیری می‌کند. اکنون شما یاد گرفتید بخش هلث یا سلامت باتری آیفون چیست؛ اما به نظرتان روش کار با آن چگونه است؟ در بخش زیر با پاسخ این سوال آشنا می‌شوید.

تعویض باتری موبایل باتری نو

چگونگی مشاهده درصد سلامت باتری آیفون

برای اطلاع از میزان سلامت باتری آیفون، در ابتدا به بخش تنظیمات موبایل خود رفته و سپس گزینه باتری (battery) را انتخاب کنید؛ حال در این قسمت وارد بخش battery health شوید؛ در این قسمت درصد باتری به شما نمایش داده می‌شود.

حال به نظرتان میزان این درصد تا چه عددی طبیعی است؟ در بخش زیر در این مورد برایتان توضیح می‌دهیم.

 

مقایسه درصدهای سلامت باتری آیفون

سلامت باتری موبایل شما در روز اول 100 درصد بوده؛ اما قطعا میزان آن به دلایل مختلفی مثل استفاده زیاد، گرما و… به مرور زمان کاهش می‌یابد؛ اما این کاهش سلامت تا حدی طبیعی بوده و پس از آن دیگر کارایی خود را از دست می‌دهد.

در بیشتر مواقع این درصد بالای 80 بود و باتری عملکرد خوبی دارد؛ یعنی باتری در این شرایط هنوز کار می‌کند؛ اما اگر عدد زیر 70 درصد را مشاهده کردید، زمان تعویض باتری موبایل شما فرارسیده است.

اگر می‌خواهید باتری موبایلتان مدت زمان بیشتری دوام آورد، باید حتما نکات متفاوتی را رعایت کنید؛ در بخش زیر این موارد را به شما معرفی می‌کنیم.

 

نکات مهم برای نگه‌داری بهتر از Battery Health در آیفون

نکات متفاوتی برای جلوگیری از افت سریع درصد سلامت باتری وجود دارند که با رعایت آن‌ها باتری شما مدت زمان بیشتری دوام می‌آورد؛ اما باید بدانید در صورت کاهش، هیچ راهکاری برای افزایش درصد سلامت باتری آیفون وجود ندارد! بنابراین با رعایت نکات زیر تا جای ممکن از کاهش سریع آن خودداری کنید.

 

1.  جلوگیری از داغ شدن موبایل

جالب است بدانید بر اساس آمارها، باتری موبایل‌های آیفون در دمای 16 تا 22 درجه، بهترین عملکرد خود را داشته و تا 35 درجه نیز کارایی خوبی دارد. گرما یکی از بدترین دشمن‌های باتری گوشی است؛ بنابراین تا جای ممکن، موبایل خود را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید.

در زمان شارژ شدن نیز ترجیحا از موبایل خود استفاده نکرده و آن را در محیط خنکی قرار دهید.

 

2. کاهش استفاده از شارژرهای بی‌سیم

سعی کنید تا جای ممکن، استفاده از شارژرهای وایرلس را به حداقل برسانید؛ زیرا گرمای ایجاد شده در این شارژرها در برخی موارد به باتری موبایلتان آسیب‌های متفاوتی وارد می‌کنند. البته برخی از این شارژرها دارای فن بوده و در نتیجه مشکلی برای گوشی ایجاد نمی‌کنند.

 

3. استفاده از شارژرهای اورجینال و دارای مجوز MFi

خیلی از افراد به دلیل قیمت پایین‌تر، از شارژرهای تقلبی استفاده می‌کنند؛ اما باید بدانید آسیب‌هایی که این شارژرها به باتری وارد می‌کنند، بیشتر از حد تصورتان است.

باید بدانید اپل مجوزی رسمی به عنوان MFi (Made For iPhone) به معنی ساخته شده برای آیفون را به تولیدکنندگان محصولات جانبی ارائه می‌کند؛ در واقع این مجوز یعنی تولیدکنندگان باید حتما تست‌های مدنظر شرکت را گذرانده و پس از ارزیابی کیفیت، مجوز مربوطه را دریافت می‌کنند.

به همین دلیل توصیه می‌کنم حتما این گزینه را مدنظر خود قرار داده و از شارژرهای MFi استفاده کنید.

تا اینجا شما با نکات مهم برای نگهداری بهتر باتری آشنا شدید؛ اما باید بدانید شما هر چقدر هم از باتری خود مواظبت کنید، باز هم پس از مدتی سلامت باتری کاهش یافته و مجبور به تعویض آن هستید!

در این بین حتما حواستان به باتری‌های فیک و بی‌کیفیت مجود در بازار باشد؛ زیرا یافتن یک باتری باکیفیت و اورجینال در این بازار بسیار سخت است. به همین دلیل توصیه می‌کنم حتما خرید خود را از فروشگاه‌های قابل‌اعتمادی مثل باتری نو انجام دهید؛ در بخش زیر بیشتر با این فروشگاه آشنا می‌شوید.

 

فروشگاه باتری نو از معتبرترین مراکز خرید باتری

فروشگاه اینترنتی باتری نو یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان انواع باتری‌های اصل آیفون و اندروید بوده و خیال شما را از بابت کیفیت آن‌ها راحت می‌کند؛ بنابراین اگر دنبال یک خرید آسان و بی‌دغدغه می‌گردید، حتما به این سایت سری بزنید همچنین میتوانید انواع باتری موبایل آیفون مانند باتری گوشی آیفون Iphone 14 رو از ما تهیه کنید از طرفی اگر برای خرید به راهنمایی و مشورت نیاز دارید با کارشناسان ما در مجموعه باتری نو در تماس بوده و علاوه بر پاسخ سوالات و ابهامات خود، از مشاوره‌های تخصصی آن‌ها نیز بهره‌مند شوید.

 

نکات پایانی در مورد بخش سلامت باتری آیفون

در این مقاله شما با گزینه سلامت باتری در گوشی‌های آیفون، کاربرد و نکات آن آشنا شدید. در انتها باید بدانید نکات مختلف دیگری برای کاهش مصرف باتری موبایلتان وجود دارد؛ برای مثال در صورت عدم نیاز، بلوتوث، لوکیشن، وای‌فای و… را خاموش و برنامه‌های پرمصرف خود را در صورت امکان نیز غیرفعال کنید.

از طرفی اگر قصد تعویض باتری آیفون خود را دارید، حتما از افراد متخصص و حرفه‌ای در این زمینه کمک گرفته و خودتان برای انجام آن اقدام نکنید. اگر در این زمینه سوالی دارید، با مشاوران ما در ارتباط بوده و یا نظرات خود را در قسمت زیر با ما در میان بگذارید  همچنین اگر علاقه منو به این نوع مقالات هستید پشنهاد میکنیم مقاله تعویض باتری آیفون با سلامت کمتر از 80 درصد رو هم مطالعه کنید.

موبایل آیفون این روزها طرف‌داران بسیاری دارد؛ به همین دلیل با ارسال این مقاله برای دوستانتان، آن‌ها را نیز از کاربرد بخش هلث باتری آیفون مطلع کنید. 

amirali
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *