بهترین زمان برای تعویض باتری آیفون چه موقعی است؟

تعویض باتری ایفون

 

زمان تعوض باتری آیفون

تعدادی علائم و نشانه در باتری‌ها وجود دارند که در صورت مشاهده زمان تعوض باتری آیفون فرا رسیده است!

البته برخی از این نشانه‌ها گاهی خیلی واضح نبوده؛ اما در برخی موارد دردسرهای زیادی برایمان می‌تراشند! بنابراین اگر دوست دارید بدانید باتری شما نیاز به تعویض دارد یا خیر، باید حتما این موارد را بشناسید و اگر علاقه مند به مطالعه بیشتر در این باره هستید مقاله کمپانی اپل را مطالعه کنید.

به همین دلیل ما تصمیم داریم 8 مورد از اصلی‌ترین علائم نیازبه تعوض باتری آیفون را در این مقاله به شما آموزش دهیم

زمان تعوض باتری آیفون

 

1.    خاموشی ناگهانی موبایل

شاید تا به حال با این صحنه روبه‌رو شده‌اید که حتی با وجود تمام نشدن شارژ باتری، خیلی ناگهانی موبایلتان خاموش شده و گاهی روشن نیز نمی‌شود! اصلا ترس به دلتان راه نداده و نگران نباشید؛ موبایل شما نسوخته و به احتمال خیلی زیاد باتری آن خراب است! در چنین شرایطی شما هیچ چاره‌ای جز تعویض باتری آیفون خود ندارید.

 

2.    روشن ماندن تنها در صورت اتصال به شارژر

این مورد یکی از نشانه‌های بسیار بارز خرابی باتری موبایلتان است؛ در برخی مواقع باتری گوشی به قدری ضعیف بوده که شما فقط در صورت اتصال موبایل به شارژر قادر به استفاده از آن هستید و به محض قطع این اتصال موبایل خاموش می‌شود!

در این شرایط باتری توانایی ذخیره انرژی را نداشته و عملکرد موبایلتان را نیز دچار مشکل می‌کند.

 

 

3.    داغ شدن موبایل

علت داغ شدن باتری گوشی چیست؟ باتری‌ها معمولا در هنگام شارژ شدن گرما تولید می‌کنند؛ اما طراحی آن‌ها به گونه‌ای است که این گرما را درون خود نگه داشته و آن را بروز نمی‌دهند! بنابراین در صورتی که متوجه داغی زیاد موبایلتان شدید، باید بدانید باتری موبایلتان خراب شده و زمان تعویض آن فرا رسیده است!

البته حواستان به دمای محیط نیز بوده و از قرار دادن موبایل خود در محیط‌های بسیار گرم و زیر آفتاب خودداری کنید؛ زیرا باتری‌ها بسیار به دما حساس هستند

 

4.    ‌تورم باتری گوشی آیفون

اگر باتری موبایلتان متورم شده است، اصلا منتظر نمانده و خیلی سریع برای تعویض آن اقدام کنید. بارها دیده‌ام باتری موبایل خیلی از افراد به قدری باد کرده که ظاهر و حجم کلی موبایل را دو برابر کرده است!

این باتری‌های متورم علاوه بر تاثیر بر سلامت موبایل، در صورت سوراخ شدن گازهای سمی خارج کرده و برای سلامتی‌تان نیز بسیار ضرر دارد؛ بنابراین در صورت مشاهده  ظاهر غیرطبیعی باتری، خیلی سریع آن را عوض کنید.

 

5.    خاموشی کوتاه مدت موبایل

در برخی از موارد شارژ موبایل شما به طور خیلی ناگهانی و بسیار سریع تمام و موبایلتان خاموش می‌شود! البته افراد این موضوع را به پای استفاده بیش از حد از موبایل می‌گذارند؛ اما باید بدانید این اتفاق حتی در صورت عدم استفاده از موبایل و کاملا بی دلیل نیز می‌افتد.

 

6.    کاهش ناگهانی شارژ گوشی

کاهش ناگهانی شارژگوشی یا علت زود خالی شدن باتری اپل چیست؟  پس از شارژ کامل و 100 درصد باتری، وقتی آن را از شارژ جدا می‌کنیم، خیلی سریع و بدون هیچ دلیلی به 80 یا 90 درصد کاهش می‌یابد! حتی در صورت عدم خاموشی موبایل نیز می‌توانید نشانه خرابی باتری آن را نیز متوجه شوید که زمان تعوض باتری آیفون است.

 

7.    عدم شارژ کامل باتری

برای مثال در بعضی از مدل های آیفون مانند باتری اورجینال آیفون iphone se 2020 از این  موارد پیش می‌آید شما حتی موبایلتان را ساعت‌ها از شب تا صبح به شارژر متصل کرده؛ اما گوشی شما هرگز به طور کامل شارژ نمی‌شود! در چنین شرایطی قطعا مشکل از باتری بوده و نیاز به تعویض دارد.

 

8.    نیاز به چندین مرتبه شارژ در طول روز

در خیلی از موارد شما به دلیل خرابی باتری موبایلتان مجبورید چند بار آن را در طول روز شارژ کنید؛ در صورتی که خیلی زیاد از گوشی استفاده کرده و یا در شرایطی مثل مسافرت هستید، این موضوع خیلی دردسرساز می‌شود. توصیه می‌کنم با تعویض باتری گوشی آیفون، خود را از شر دردسرهای آن راحت کنید.

علاوه بر این موارد باید بدانید در زمان تعوض باتری آیفون، گزینه‌ای به اسم سلامت باتری وجود داشته که میزان کارایی و سلامت آن را به شما نشان می‌دهد. در صورتی که عدد آن به زیر 80 درصد برسد، زمان خوبی برای تعویض باتری موبایلتان است.

تا اینجا شما با 8 نشانه خرابی باتری موبایل آشنا شدید؛ بنابراین در صورتی که با موارد بالا روبه‌رو شدید، بهترین زمان برای تعویض باتری آیفون فرا رسیده است. اگر در این زمینه سوال یا ابهامی دارید، با کارشناسان ما در باترینو در ارتباط بوده و تمام اطلاعات در مورد تعویض باتری را دریافت کنید.

باتری موبایلت نیاز به تعوض داره ؟! بسپرش به باترینو

 

سخن نهایی در مورد تعویض باتری گوشی آیفون

در این مقاله شما زمان تعوض باتری آیفون اشنا شدید؛ البته باید بدانید تعویض باتری آیفون به همین راحتی‌ها نبوده و نیاز به تخصص و مهارت بسیار بالایی دارد!

بنابراین هرگز خودسرانه برای این کار اقدام نکنید. علاوه بر این حواستان به باتری‌های تقلبی و بی‌کیفیت موجود در بازار نیز باشد؛ زیرا جایگزین کردن یک باتری بی‌کیفیت با باتری خراب، تنها هدر دادن پول است!

برای خرید باتری‌های اصل و اورجینال حتما به فروشگاه باترینو سری زده و در صورت نیاز با کارشناسان این مجموعه نیز در ارتباط باشید. در بخش زیر نظرات خود را نوشته و این مقاله کاربردی را برای اطرافیان خود نیز بفرستید.

amirali
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *