باتری تقویت شده چیست؟

باتری-تقویت-شده

باتری تقویت شده چیست؟

باتری تقویت شده با مشخصات مختص به خود و برتری های قابل توجه نسبت به باتری های لیتیوم یونی بی کیفیت و متداول در بازار توانسته اند طرفداران زیادی بین کاربران موبایل هوشمند داشته باشند. پس از گذشت مدتی استفاده از موبایل همراه، باتری موبایل دیگر کارایی سابق را ندارد و عمر باتری تمام میشود در این مواقع نیاز است که باتری گوشی را تعویض کنیم تا به گوشی هوشمند ما آسیب نرساند.
در این مواقع ممکن است شارژ گوشی زود تمام شود، باتری موبایل داغ شود، حتی ممکن است که موبایل تنها در صورت اتصال به شارژر روشن شود که کاربر بایستی در اسرع وقت اقدام به تعویض باتری موبایل خود بکند.
در مورد تعویض باتری کیفیت و سلامت باتری موبایل اصلی میباشد که قصد خرید آن را داریم و دقیقا اینجاست که کاربرد باتری های تقویت شده نمود پیدا میکند. در کشور ایران به دلیل رعایت نکردن قانون کپی رایت ، باتری های موجود بازار اورجینال نیستند و کیفیت بالایی ندارند. همین امر موجب شد باتری هایی با عنوان باتری تقویت شده توسط شرکت های معتبر ساخته شوند که از اجزای با کیفیت تر ساخته شده اند.

ساختار کلی باتری های تقویت شده گوشی موبایل :

ظرفیت باتری ها معیاری برای سنجش عمر باتری موبایل است. ظرفیت باتری همان حداکثر انرژی ذخیره شده در باتری است که در مدل های مختلف گوشی موبایل متفاوت است.

میزان آمپر یا جریان گوشی های هوشمند موبایل حدود 800 تا 6000 میلی آمپر میباشد.
طول باتری که بزرگتر شود ظرفیت آن هم افزایش می یابدکه این عمل غیر ممکن و غیر اصولی است.
باتری موبایل موجود در بازار دارای ظرفیت پایینی هستند و پاسخگوی نیاز انرژی گوشی موبایل نیستند.

ظرفیت باتری های تقویت شده :

ظرفیت باتری های تقویت شده نزدیک به ظرفیت باتری اورجینال گوشی و یا حتی بالاتر از آن است. باطری تقویت شده با باتری های اورجینال گوشی تفاوتی ندارند و بهتر است بگوییم کیفیت بالاتری نسبت به باتری اورجینال گوشی دارد.

ساختار باتری تقویت شده مانند ساختار باتری معمولی می باشد و از دو الکترود کاتد و آند تشکیل شده است و این دو الکترود توسط الکترولیت با یکدیگر در ارتباط هستند.
برای ساختن باتری های تقویت شده از نانو مواد و پودرهای خاص برای افزایش میزان هدایت الکتریکی استفاده میشود و به این ترتیب عمر باتری های تقویت شده بیشتر از باتری های موجود در بازار است؛ در حالیکه ساختار باتری لیتیوم یونی معمولی بازار از الکترولیت مایع تشکیل شده است.

MHD
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *