باتری سامسونگ بهتر است یا آیفون؟ | یک بار برای همیشه بدانید!

باتری سامسونگ بهتر است یا آیفون؟

باتری سامسونگ بهتر است یا آیفون؟ | یک بار برای همیشه بدانید!

چه از طرف‌داران سامسونگ یا به‌طورکلی سیستم‌عامل اندروید باشید و چه از طرف‌داران اپل، احتمالاً بارها وارد چالش‌های مقایسه‌ای این دو با یکدیگر شده‌اید. سامسونگ و اپل دو برند نام‌دار و حرفه‌ای در زمینه تولید گوشی‌های همراه هستند که طرف‌داران بسیار زیادی دارند و ازآنجایی‌که هر دو محصولات با کیفیتی را تولید می‌کنند، می‌توان گفت رقیب یکدیگر نیز به‌حساب می­آیند.

یکی از موارد مقایسه‌ای میان این دو برند که برای مخاطبان هر دوی آنها اهمیت بسیاری دارد، عملکرد باتری آن‌ها می‌باشد. برای همه ما جالب است که بدانیم بالاخره کدام یک از این دو برند کیفیت باتری بالاتری دارد؟ دوام کدام یک بیشتر است و کدام یک مدت طولانی‌تری می‌تواند شارژ را نگه دارد؟ به‌طورکلی کدام یکی قوی‌تر است؟ تیم باتری‌نو تمام تلاشش را کرده است که در این مقاله به تمام این سوالات پاسخ دهد و اطلاعات کارآمدی را در اختیارتان قرار دهد، تا بتوانید یک‌بار برای همیشه، پاسخ سوالاتتان را بگیرید و درست‌ترین انتخاب را داشته باشید.

باتری سامسونگ بهتر است یا آیفون؟

باتری سامسونگ یا باتری آیفون؟! بدیهی است که نمی‌توان پاسخ مشخص و ثابتی را برای این سوال در نظر گرفت چرا که متغیرهای بسیار زیادی بستگی دارد، برای مثال کدام گوشی از هر برند مد نظر شماست؟ از نظر سخت‌افزاری گوشی‌های سامسونگ و آیفون به طور کامل با یک‌دیگر متفاوت‌اند و نقطه­ اشتراکی ندارند، از این رو مقایسه این دو با هم کمی مشکل است. به طور کلی می­توان مواردی را در نظر گرفت تا اطلاعات کلی نسبت به این موضوع پیدا کنیم. در ادامه از زاویه دیدهای متفاوتی باتری این دو برند را مقایسه می‌کنیم.

ظرفیت باتری

آیفون در تلاش است برای گوشی‌های همراه خود، باتری‌هایی با ظرفیت بالا‌تر را انتخاب کند و در این مورد از رقیب خود، یعنی سامسونگ کمی جلوتر است. اما سامسونگ نیز در این رقابت حرفی برای گفتن دارد. گوشی‌های سامسونگ دارای صفحه نمایشگر بزرگ‌تر هستند که در نتیجه بدنه و باتری آن‌ها نیز بزرگ‌تر است، همین افزایش ابعاد باعث شده ظرفیت باتری‌های اندرویدی افزایش پیدا کند.

 بر خلاف آن، گوشی‌های اپل، به دلیل وفادار ماندن به طراحی مینیمالیستی، از ضخامت و اندازه بدنه گوشی کاسته‌اند و همین امر باعث شده اندازه باتری آن‌ها از حدی فراتر نرود و در برخی موارد کمی ضعیف‌تر باشند. ظرفیت باتری با توجه به مدل گوشی مورد نظر شما تغییر می­کند بنابراین می­توانید برای اطلاعات دقیق‌تر، با مقایسه­ دو گوشی هم رده از دو برند، به نتیجه بهتری برسید. همچنین در مورد ظرفیت باتری‌ هریک از این دو برند به این نتیجه رسیدیم که هر دو تلاش کرده‌اند با روش‌های مختلفی، ظرفیت را تا حد ممکن افزایش دهند در مدل‌های مختلف، گاهی‌از یک‌دیگر پیشی گرفته‌اند.

ظرفیت باتری

اطلاع از طول عمر باتری

هم آیفون و هم سامسونگ این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده‌است که میزان مصرف باتری را مشاهده کنند ولی فقط باتری‌های اندرویدی تخمینی از عمر باتری را برای شما می‌زنند. باید بدانید با هر بار شارژ کردن باتری و تخلیه آن (اشاره به سیکل باتری که در ادامه به طور کامل به آن می‌پردازیم) ظرفیت باتری گوشی همراهتان کاهش پیدا می‌کند و پس از مدتی لازم است که تعویض شود. طبق نتایج به دست آمده، به نظر می­رسد باتری‌های اندرویدی از دوام بالاتری برخوردارند و طول عمرشان بیشتر است. اما اگر از مخاطبان آیفون هستید اصلاً نگران نباشید! اگر به تعویض باتری نیاز شد، ما در باتری‌نو، باتری‌های تقویت‌شده را برای آیفون در نظر گرفتیم که بهترین نتیجه را دریافت کنید.

در باتری‌های اندرویدی این موضوع مشاهده می‌شود که حتی پس از طی کردن حداکثر دفعات چرخه، ظرفیت باتری به مقدار کمتری نسبت به آیفون کاهش پیدا می­کند. گوشی‌های آیفون معمولاً پس از رسیدن به حداکثر دوره، کارایی خود را تا حد قابل توجهی از دست می‌دهند و اغلب به طور ناگهانی خاموش می­شوند و بیش از حد انتظار شارژ از دست می‌دهند، در این مرحله لازم است که نسبت به تعویض باتری خود اقدام کنید.

لازم به ذکر است که در باتری‌نو، شما می‌توانید تمامی خدمات مرتبط با باتری گوشی‌های همراه از هر برندی را دریافت کنید. اگر احتیاج به تعویض باتری دارید، می‌توانید با خیال راحت این مسأله را به ما بسپارید، ما کیفیت و اصالت کالا را برایتان تضمین می‌کنیم و بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهیم.

تعویض باتری موبایل باتری نو

سیکل باتری گوشی

به طور معمول امروزه از دو مدل باتری در گوشی‌های همراه استفاده می‌شود، باتری‌های لیتیوم یون و لیتیوم پلیمر. فرقی ندارد که کدام یک از این دو در گوشی همراه شما استفاده شده است، تمامی باتری‌های لیتیومی عمر مفید مشخص شده‌ای دارند که با چرخه صفر تا صد مشخص می­شود. برای این باتری‌ها یک عدد مشخص می­شود، برای مثال 500. این عدد به معنای این است که باتری گوشی شما می­تواند چیزی حدود 500 بار چرخه­ی صفر تا صد را طی کند و پس از رسیدن به این عدد، عملکرد آن ضعیف می­شود و ظرفیت آن کاهش پیدا می­کند و این موضوع به دلیل فراورده‌های لیتیومی درون سلول‌های باتری است. قبل از خرید گوشی همراه مورد نظرتان می‌تواند این عدد را پیدا کنید.

عوامل تأثیرگذار بر دوام باتری

موارد بسیار زیادی هستند که روی عمر باتری تأثیرگذاراند و این موضوع میان تمامی برندها مشترک است و فرقی ندارد از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنید یا سامسونگ، بهتر است مراقبت‌های لازم را انجام دهید تا بهترین کارایی را دریافت کنید. می­توانید از نرم‌افزارهای بهینه‌ساز باتری استفاده کنید (که در وبسایت باتری­نو قبلاً به این موضوع به طور کامل پرداخته‌ایم) یاحالت صرفه‌جویی گوشی همراهتان را به کار بگیرید (که سامسونگ در حالت صرفه‌جویی عملکرد کاربردی­تر و بهتری نسبت به آیفون دارد).

مورد بعدی میزان و نوع استفاده شما از گوشی همراه است، مشخص است که هر چقدر فعالیت بیشتر و سنگین‌تری نسبت به استفاده معمول و روزمره داشته باشید، تعداد دفعات شارژ و دشارژ شدن گوشی همراهتان بیشتر می‌شود، در نتیجه در مدت زمان کمتری به حداکثر نقطه‌ سیکل باتری می‌رسید و ضعف باتری شما زودتر آغاز می­شود.

سخن پایانی:

در این مقاله سعی کردیم مقایسه‌ واقع‌بینانه‌ای میان باتری‌های اندرویدی و آیفون انجام بدهیم و به موارد تأثرگذار بر عمر و دوام باتری اشاره کنیم. نتیجه کلی این است که نمی‌توان به طور مطلق یکی از این برندها را بهتر از دیگری دانست، این موضوع بیشتر مرتبط به مدل گوشی هر یک از این برندها می­شود.

 همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، ممکن است برای مثال، امسال، در مقایسه گوشی‌های هم‌رده این دو برند؛ سامسونگ عملکرد بهتری را در باتری ارائه داده باشد اما سال بعد آیفون این نبرد را ببرد. بنابراین مولفه‌های بسیاری را برای این مقایسه باید در نظر گرفت و این موضوع را فراموش نکنید که به طور کلی، این سوال که باتری کدام یک از این دو برند بهتر است، جواب ثابت و مشخص ندارد. همچنین اگر علاقه مند به این نوع مقالات هستید مقاله بهترین گوشی اندروید از نظر باتری در 2023 رو هم مطالعه کنید.

ما در باتری‌نو، آماده اراده تمامی خدمات مرتبط به باتری‌ گوشی همراه هستیم و سعی کردیم از مخاطبان هر برندی که باشید، بهترین‌ها را برایتان به ارمغان بیاوریم. فروش انواع باتری، از برندهای مختلفی چون سامسونگ، شیائومی، اپل و هواوی از جمله خدمات اصلی و تخصصی باتری‌نو می­باشد.

amirali
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *