در مورد کابل فست شارژر بیشتر بدانید | مقایسه + نکات طلایی هنگام خرید

در مورد کابل فست شارژر بیشتر بدانید

در مورد کابل فست شارژر بیشتر بدانید | مقایسه + نکات طلایی هنگام خرید

امروزه برای همه ما مهم است که تمام کارهایمان با بالاترین سرعت ممکن پیش برود و تا جایی که ممکن است معطل چیزی نشویم. این موضوع در مورد تبلت و گوشی‌های همراهمان مهم‌تر هم می‌شود چرا که تقریباً جدا کردنش از خومان غیرممکن است. در طول روز از آن به عنوان وسیله سرگرمی، ارتباطی و ابزار کارمان استفاده می‌کنیم و ترجیح می‌دهیم دائماً در دسترس‌مان باشد. یکی از موضوعاتی که در این حین مهم می‌شود، مدت زمانی‌است که گوشی از دسترسمان خارج می‌شود تا شارژ شود و دوباره آماده به کار شود.

اگر از کابل‌ و شارژر معمولی استفاده کنیم، مدت زمان زیادی را باید صبر کنیم تا گوشی شارژ کامل شود! به این معنا که کل آن مدت را نمی‌توانیم از تلفن همراهمان استفاده کنیم و اگر مجبور به انجام این کار شویم، در واقع با دست خودمان باتری را خراب کردیم. پس بهترین انتخاب برای ما این است که از کابل فست شارژ استفاده کنیم. این کابل در کوتاه‌ترین زمان ممکن، گوشی‌همراهمان را شارژ می‌کند و موبایل‌ما خیلی زود دوباره آماده به کار می‌شود.

در این مقاله به مقایسه کابل فست شارژ با کابل معمولی می‌پردازیم و به تمام نکاتی که لازم است هنگام خرید کابل فست شارژ به آن توجه داشته باشید، اشاره می‌کنیم.

شارژ سریع یا Fast sharging  چیست؟

وقتی از فست شارژینگ صحبت می‌کنیم در واقع از یک تکنولوژی و فناوری جدید می‌گوییم که باعث شده مدت زمان زیادی را در طول یک روز صرفه‌جویی کنیم و بتوانیم استفاده بهینه‌تری از تلفن همراهمان داشته باشیم. اگر ساده نگاه کنیم، فست شارژینگ قابلیتی‌است که میزان جریان ارسال شده باتری را افزایش می‌دهد تا ظرفیت باتری سریع‌تر پر شود. اگر مشخصات پایه‌ای USB را در نظر بگیریم، متوجه می‌شویم که فقط جریان 5/0 آمپر، با استفاده از ولتاژ 5 ولت برای جریان 5/2 وات ارسال می‌شود. کار فناوری فست شارژینگ این است که این اعداد را افزایش دهد.

همه چیز راجب فست شارژر

مقایسه کابل فست شارژینگ با کابل معمولی

شما می‌توانید از هر دوکابل استفاده کنید، اگر عجله‌ای ندارید از شارژر معمولی استفاده کنید، اما اگر ترجیح می‌دهید گوشی همراهتان ساعت‌ها به پریز برق متصل نباشد، کابل‌های فست شارژ را انتخاب کنید. بیاید بین این دو کابل مقایسه‌ای انجام دهیم تا ببینیم هریک دارای چه مزایا و معایبی هستند.

کابل فست شارژ

کابل معمولی

شارژ سریع‌تر

شارژ کند

سرعت بالا هنگام انتقال داده‌ها

سرعت بسیار پایین هنگام انتقال داده‌ها

صرفه‌جویی در زمان

صرف زمان زیاد تا شارژ کامل گوشی

استفاده از فناوری USB 3

استفاده از USB 2

کاهش عمر مفیدباتری در طولانی مدت

عدم آسیب به باتری

تولید دمای بیشتر

تولید دما کمتر

گران‌تر

ارزان‌تر

همان‌طور که در جدول بالا دیدید  اگر مزایای این دو مدل کابل را در دو کفه ترازو بریزیم، کفه کابل فست شارژ سنگینی می‌کند! شما باید با توجه به کارایی که لازم دارید، انتخاب کنید. طبیعتاً کابل‌های فست شارژ به‌خاطر سرعت بالای انتقال داده‌ها (480 مگابایت بر ثانیه) و شارژ، در اکثر مواقع انتخاب مناسبی هستند، اما می‌توانید زمانی که عجله ندارید، برای حفظ سلامت باتری‌تان از کابل معمولی استفاده کنید. دمای بالایی که کابل فست شارژ تولید می‌کند می‌تواند در طولانی مدت باعث آسیب رساندن به باتری گوشی شود و عمر مفید آن را کاهش دهد، همچنین می‌تواند به قطعات داخلی صدمه وارد کند، خبر خوب اینکه برای جلوگیری از بروز این مشکلات راه حل‌هایی اندیشیده شده است.

تکنولوژی‌ جدید، مقابله با مشکلات

نگران نباشید، با پیشرفت تکنولوژی امروزه کابل‌هایی وارد بازار شده‌اند که که این مشکلات را حل کرده‌اند. شما می‌توانید از کابل فست شارژ استفاده کنید و زمانی که می‌خواهید گوشی همراهتان به طور معمولی شارژ شود، از طریق گوشی همراهتان گزینه فست شارژینگ را خاموش کنید؛ به ای شکل کابل فست شارژ شما می‌تواند هر وقت بخواهید کارایی یک کابل معمولی را داشته باشد، با یک تیر دونشان بزنید! تولیدکننده این مدل کابل‌ها به مرور مشکل دما را نیز حل کرده‌اند، بنابراین می‌توانید با خیال راحت این مدل کابل‌ها را بخرید و بدون نگرانی استفاده کنید.

 در فروشگاه “باتری‌نو” انواع کابل‌های فست شارژ با کیفیت بسیار بالا موجود می‌باشد، ما اصالت آن‌ها را برایتان تضمین می‌کنیم تا بتوانید با خیالی آسوده خریدتان را انجام دهید.

تفاوت سرعت شارژ کردن کابل فست شارژ با کابل معمولی

با کابل‌های فست شارژ بالاترین سرعت و عملکرد را بین 0 تا 50 درصد مشاهده می‌کنیم. تا قبل از اینکه به باتری به 50 درصد برسد با سرعت بسیار زیادی جریان را به باتری انتقال می‌دهد که اصلا با کابل‌های معمولی قابل مقایسه نیست. بین 50 تا 80 درصد، کمی از سرعت آن کاسته می‌شود و با شدت و سرعت کمتری جریان را به باتری انتقال می‌دهد اما همچنان از سرعت انتقال کابل معمولی خیلی بالاتر است. از 80 تا 100 سرعتش بسیار کند می‌شود، می‌توان گفت در این بازه شبیه یک کابل معمولی عمل می‌کند.

کابل‌های فست شارژ “باتری‌نو” چه ویژگی‌هایی دارند؟

ما سعی کردیم بهترین کالاها را با بالاترین کیفیت در اخیارتان قرار دهیم. کابل‌های فست شارژ موجود در “باتری‌نو” دارای روکش بسیار مقاوم در برابر پاره‌شدگی دارند. معمولاً جنس آنها از پلاستیک یا PVC می‌باشد که هر دو مقاومت بسیار بالایی دارند. کانکتورها از جنس آلیاژ روی می‌باشند که برای مقابله با اکسیداسیون مناسب‌ترین گزینه‌ است. در تمام فست شارژهای پیشرفته موجود در “باتری‌نو” تراشه هوشمندی برای جلوگیری از بالارفتن دما وجود دارد و از ولتاژ و جریان اضافه، اضافه بار و نوسانات کوتاه محافظت می‌کند. همچنین دستتان برای اتخاب باز است، ما اغلب برندهای با کیفیت را پوشش می‌دهیم.

تعویض باتری موبایل باتری نو

توصیه‌های لازم هنگام خرید کابل فست شارژ

  • 1. مطمئن شوید گوشی شما قابلیت شارژ سریع را دارد، اگر گوشی همراهتان قدیمی باشد و این قابلیت برای آن تعریف نشده باشد، حتی اگر از کابل ست شارژ هم استفاده کنید، عملکرد یک کابل معمولی نصیبتان می‌شود!
  • 2. به مقدار وات قابل پشتیبانی توجه کنید.
  • 3. برند کابلی که می‌خرید مهم است، از کارشناسان ما در “باتری‌نو” به طور رایگاه مشاوره بگیرید تا بتوانید با توجه به بودجه‌تان بهترین انتخاب را داشته باشید.
  • 4. از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید، مطمئن باشید که کالایی که می‌خرید اصل است و به گوشی‌تان آسیب وارد نمی‌کند. لازم به ذکر است که ما در “باتری‌نو” اصل بودن کالا را برای شما تضمین می‌کنیم.
  • 5- به علامت تجاری Qualcomm fast sharge دقت کنید.
  • 6- کابل با طول کوتاه‌تر را انتخاب کنید.

جمع بندی نهایی:

در این مطلب کوتاه سعی کردیم نکات مفید و کاربردی که لازم است در مورد کابل‌های فست شارژ بدانید را برایتان شرح دهیم، به نظر می‌رسد که انتخاب مناسبی برای استفاده روزانه ما از شارژر باشند. حتی در زمان‌هایی که نمی‌خواهید از قابلیت شارژ سریع آن استفاده کنید، می‌توانید به وسیله گوشی همراهتان آن را کنترل کنید و روند معمولی را انتخاب کنید. همچنین اگر به این نوع مقالات علاقه مند هستید مقاله تفاوت شارژر اصلی و تقلبی موبایل آیفون هم مطالعه کنید.

فروشگاه اینترنتی “باتری‌نو” یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌ها در زمینه ارائه خدمات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری می‌باشد. مشاوران ما آماده پاسخ‌گویی به تمامی سوالات شما درمورد هزینه‌ها و معرفی محصولات جانبی سامسونگ، شیائومی، اپل، هواوی و دیگربرندهای تولید کننده گوشی و تلفن همراه هستند. اگر قصد خرید کابل فست شارژ را دارید، همین الان می‌توانید به کمک مشاوران ما یکی از بهترین نمونه‌ها را انتخاب کنید وبه سادگی سفارشتان را ثبت کنید.

amirali
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *