تفاوت شارژر اصلی و تقلبی موبایل آیفون

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی موبایل آیفون

تفاوت شارژر اصلی و تقلبی موبایل آیفون

یکی از کلیدهای طلایی برای افزایش طول عمر گوشی‌های آیفون، استفاده از لوازم جانبی باکیفیت و به ویژه شارژر اصل است. به این منظور شما باید بتوانید شارژر اصل آیفون را از انواع تقلبی آن تشخیص دهید؛ اما همانطور که می‌دانید تشخیص لوازم جانبی فیک و تقلبی کار چندان آسانی نیست. به همین دلیل ما در این نوشته از باتری نو، قصد داریم شما را با روش‌های تشخیص آداپتور شارژر اصلی آیفون و شارژر‌های غیر اصلی آن آشنا کنیم.

 

از كجا بفهميم شارژر ايفون اصل است؟

در حال حاضر گوشی‌های آیفون جزو اسمارت فون‌های گران قیمت و البته حساس در بازار هستند. با توجه به این که کاربران آیفون معمولاً هزینه زیادی برای خرید این محصولات می‌پردازند، باید در حفظ و مراقبت از دستگاه موبایل خود نیز دقت زیادی داشته باشند تا درگیر هزینه‌های مربوط به تعمیر یا تعویض موبایل نشوند.

همانطور که می دانید یکی از پر اهمیت ترین قطعات موبایل‌های آیفون، باتری آن است که به دلایلی همچون عدم استفاده از شارژر اصلی آیفون، دچار مشکل شده و طول عمر آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. اگر سری به بازار بزنید شاهد شارژر‌های غیر اصل یا فیک زیادی هستید که کاملاً مشابه شارژرهای اصلی آیفون هستند و به سختی می‌توان متوجه تفاوت آنها با نمونه‌های اصلی شد.

حال سوالی که پیش می‌آید این است که از کجا بفهمیم شارژر آیفون اصل است؟ راه تشخیص شارژر اصلی آیفون چیست؟ با توجه به معایب زیادی که استفاده از شارژر‌های تقلبی دارد، بسیاری از کاربران آیفون نگران این موضوع هستند که استفاده از شارژر‌های تقلبی به گوشی موبایل آنها آسیب بزند.

اگر شما هم یکی از کاربران موبایل‌های آیفون هستید، بدون شک باید تفاوت شارژر اصلی و تقلبی موبایل آیفون را بدانید تا در هنگام خرید شارژر اصلی را انتخاب کنید. در ادامه نکاتی را به شما می گوییم تا بر اساس آن‌ها، فرق شارژر اصلی و تقلبی آیفون را با یک نگاه تشخیص داده و خرید هوشمندانه ای را انجام دهید.

تعویض باتری موبایل باتری نو

1-به نوشته‌ها و جزئیات توجه کنید

کمپانی اپل یکی از کمپانی‌های لوکس و مطرح در سطح دنیا است که محصولات با کیفیتی را تولید و عرضه می‌کند. یکی از روش‌های تشخیص شارژرهای تقلبی و اصلی آیفون، توجه به جزئیاتی مثل نوشته‌ها، غلط املایی، رنگ فونت و علائم ایمنی روی محصول است. اگر شارژر خریداری شده، لوگو ندارد یا اطلاعات مندرج روی آن کم رنگ شده، به احتمال زیاد فیک است.

از طرفی یکی از روش‌های مناسب برای تشخیص شارژر‌های اصلی و تقلبی آیفون، مقایسه آن با شارژر اصلی است. اگر شارژر اصلی خود را دارید متن، جزئیات نوشتاری و علائم در شده روی آن را با یکدیگر مقایسه کنید؛ به این ترتیب می‌توانید شارژر تقلبی را تشخیص دهید.

2-قدرت خروجی شارژر را چک کنید

از دیگر نکاتی که برای تشخیص شارژر تقلبی می‌توانید از آن کمک بگیرید، قدرت خروجی است. شارژرهای اصلی آیفون قدرتی معادل یک اهم دارند در حالی که شارژر‌های تقلبی ممکن است مقادیر متفاوتی داشته باشند؛ بنابراین اگر عددی غیر از 1A روی شارژر مورد نظر مشاهده کردید، از خرید آن خودداری کنید.

3-شکاف بین کلگی و کابل شارژر آیفون

 این موضوع یکی از نکات ریز و جزئی است که به شما کمک می‌کند تا به سرعت تفاوت بین شارژر اصلی و تقلبی را پیدا کنید. معمولاً در هنگام وصل کردن سری شارژر و سوکت کابل، شکاف یا فاصله کوچکی وجود دارد. اگر این فاصله از حد طبیعی بیشتر باشد شارژر مورد نظر فیک یا تقلبی است.

4-در دام شارژر‌های ارزان نیفتید

با توجه به این که موبایل‌های آیفون، به مراتب از دیگر برندهای موجود در بازار گران تر هستند؛ بنابراین شارژر این موبایل‌ها نیز به همان نسبت قیمت بالاتری دارند. اگر سری به بازار بزنید احتمالاً با قیمت‌های عجیب و غریب شارژرها رو به رو می‌شوید.

طبیعتا شارژر اصلی آیفون را نمی‌توانید با قیمت ۶۰ هزار تومان پیدا کنید؛ بنابراین از خرید شارژر‌های ارزان قیمت خودداری نمایید زیرا قطعا تقلبی هستند. برخی افراد با هدف صرفه جویی، اقدام به خرید شارژر‌های ارزان و تقلبی می‌کنند این در حالی است که این شارژرها بعد از مدتی خراب شده و آسیب‌های جبران ناپذیری به باتری آیفون شما نیز وارد می‌کنند.

5-به وزن شارژر مورد نظر دقت کنید

به طور کلی شارژرهای اصلی آیفون وزن بیشتری نسبت به شارژرهای تقلبی دارند. حتی در بسیاری از موارد می‌توانید این تفاوت وزن را با گرفتن هریک از آیفون‌ها در دستان خود نیز احساس کنید.

اما اگر می خواهید به صورت دقیق تر از تفاوت وزنی شارژر‌های تقلبی و شارژرهای اصلی باخبر شوید می‌توانید آنها را از طریق ترازو وزن کنید. قسمت آداپتور شارژر اصلی آیفون باید حدود ۴۰ گرم وزن داشته باشد؛ بنابراین این روش نیز یکی از روش‌های تشخیص شارژر‌های تقلبی و فیک است.

6-از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید

موضوع شارژرهای تقلبی آیفون تنها مختص به بازار ایران نیست و در بقیه کشورها نیز شاهد فروش این کالا به خریداران هستیم. برای این که در دام افراد سودجو نیفتید و شارژر اصلی را خریداری کنید بهتر است به فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز در این زمینه مراجعه نمایید. باتری نو یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌هایی است که شارژرهای اصلی آیفون را با قیمتی مناسب به خریداران عرضه می‌کند.

عواقب استفاده از شارژرهای تقلبی آیفون

در بسیاری از موارد به دلیل شباهت بسیار زیادی که شارژرهای تقلبی با شارژرهای اصلی آیفون دارند، خریداران نمی‌توانند فرق بین این دو را تشخیص دهند. علاوه بر این موضوع در برخی از موارد به دلایلی همچون قیمت کمتر ممکن است افراد رو به خرید شارژرهای فیک یا تقلبی بیاورند. در همه این موارد استفاده از شارژرهای غیر اصل آیفون عواقب بدی به دنبال خواهد داشت.

یکی از مهم ترین معایب استفاده از شارژرهای تقلبی آیفون، آسیب به باتری و کاهش طول عمر و سلامت آن است. مدتی بعد از استفاده از شارژرهای تقلبی، کاربر با داغ شدن باتری، خاموش شدن ناگهانی گوشی و از کار افتادن باتری موبایل رو به رو خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از خرید شارژر برای آیفون، دقت کافی داشته باشید تا شارژر اصل خریداری کنید.

نکات پایانی برای تشخیص شارژرهای اصل و فیک

هرچقدر هم که در مراقبت از شارژر اورجینال آیفون خود دقت و وسواس به خرج دهید، در نهایت باز هم ممکن است شارژر شما خراب شده و نیاز به خرید یک شارژر جدید داشته باشید.

در این صورت با توجه به نکاتی که در این مقاله  رو هم مطاله کنید. گفته شد، می‌توانید شارژرهای اصلی و تقلبی را از یکدیگر تشخیص داده و بهترین خرید را انجام دهید. یکی از بهترین راه‌ها برای تهیه شارژر اصلی آیفون، خرید از فروشگاه‌های معتبر است. باتری نو یکی از معتبرترین فروشگاه‌ها در این زمینه است که می‌توانید برای خرید شارژرهای اصل به آن مراجعه کنید همچنین اگر علاقه مند به این نوع مقالات هستید پیشنهاد میکنیم که مقاله 10 تفاوت بین کابل USB و شارژر تقلبی و اصلی سامسونگ رو هم مطالعه کنید.

امیدواریم این مقاله و نکاتی که در راستای تشخیص شارژر اصلی و تقلبی آیفون گفتیم، برای شما مفید واقع شده باشد. این مقاله را با دوستان و سایر آیفون داران اطراف خود، به اشتراک بگذارید تا آنان نیز با راهکارهای تشخیص شارژر‌های اصلی و تقلبی آشنا شوند.

amirali
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *