10 تفاوت بین کابل USB و شارژر تقلبی و اصلی سامسونگ

تفاوت بین کابل USB و شارژر تقلبی و اصلی سامسونگ

10 تفاوت بین کابل USB و شارژر تقلبی و اصلی سامسونگ (به همراه توضیحات تکمیلی)

بین شارژر تقلبی و اصلی سامسونگ تفاوت‌هایی وجود دارد که برای متوجه شدن آن یا باید شارژر تقلبی را کنار اصلی قرار دهید؛ یا این مقاله آموزشی را مطالعه کنید. برخی از این تفاوت‌ها کاملاً ملموس‌ هستند و برخی دیگر به دقت و توجه به جزئیات نیاز دارند. با ما در باتری نو همراه باشید تا تمام این تفاوت‌ها را باهم بررسی کنیم و توضیحات مربوط به هرکدام را برای شما بیان کنیم.

 

1.تفاوت در سرعت شارژ باتری

شارژرها و کابل‌های usb تقلبی معمولاً گوشی را با سرعت کمتری شارژ می‌کنند. اگر تجربه استفاده از شارژر اصل را داشته باشید، با استفاده از شارژر تقلبی متوجه می‌شوید که زمان موردنیاز برای تکمیل شدن شارژ باتری بیشتر می‌شود؛ به علاوه در برخی موارد آداپتور یا باتری گوشی داغ می‌شود و ممکن است آسیب‌زا باشد.

 

2.تفاوت در کیفیت شارژرسانی

شارژرهای اصلی سامسونگ در قسمت‌های مختلف تست می‌شوند و شرکت قبل از پخش عمده به خوبی آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ در نتیجه کیفیت شارژ بالایی دارند و هیچ مشکلی در مدار شارژ وجود ندارد. کابل‌ usb و شارژرهای تقلبی از تست‌های لازم عبور نمی‌کنند و به همین دلیل، کیفیت بالایی در شارژ رسانی به باتری نخواهند داشت.

 

3.گارانتی دارای اعتبار

شارژر اورجینال گارانتی شش‌ماهه یا یک‌ساله دارد؛ زیرا شرکت تأمین کننده از کیفیت کالای ارائه شده مطمئن است و به همین دلیل در صورت بروز مشکل در بازه زمانی تعیین شده بدون دریافت هزینه اضافه فرایند تعمیر یا تعویض را انجام می‌دهد. شارژر و usb تقلبی سامسونگ هیچ گارانتی بخصوصی ندارد.

تعویض باتری موبایل باتری نو

4.شماره سریال روی آداپتور

شارژرهای اصلی سامسونگ دارای هویت هستند و با جستجوی شماره‌سریال در وب‌سایت مخصوص، از هویت، تاریخ ساخت و جزئیات مربوط به آن مطلع می‌شوید. آداپتور‌های شارژر تقلبی سامسونگ شماره سریال ندارند و اگر هم داشته باشند، وجود خارجی ندارد و به احتمال زیاد کپی شده است.


5.تضمین امنیت و سلامت باتری

با استفاده از یک شارژر و usb اصل سامسونگ، امنیت و سلامت باتری گوشی شما کاملاً تضمین شده است و مشکلی برای آن پیش نمی‌آید؛ زیرا تست‌های مربوط در بخش تولید انجام می‌شود. شارژرهای اصل دارای یک کیت مخصوص برای کنترل میزان حرارت هستند و اجازه نمی‌دهند تا آداپتور بیش از حد داغ شود.

با خرید یک شارژر تقلبی، این احتمال وجود دارد که در هنگام شارژ با ایجاد حرارت بیش از حد، آتش‌سوزی یا بادکردگی باتری رخ دهد و مجبور شوید قید گوشی سامسونگ خود را بزنید؛ زیرا هیچ کیت سخت‌افزاری برای کنترل حرارت بیش از حد در آداپتور قرار داده نشده است.


سفارش کابل شارژر سامسونگ از مجموعه باتری نو با تخصص بالا در زمینه لوازم جانبی تلفن همراه، بهترین و باکیفیت‌ترین شارژر‌های سامسونگ را در فروشگاه خود قرار داده است. تمامی آداپتورها و کابل‌های usb موجود در این فروشگاه گارانتی دارند و در صورت عدم رضایت، هزینه پرداخت شده توسط شما به صورت کامل برگشت داده می‌شود.

 

6.دفترچه و کاتالوگ‌های مربوط

شارژرهای تقلبی بدون دفترچه و توضیحات محصول ارائه می‌شوند؛ یعنی یک کابل usb و آداپتور خشک‌وخالی در یک جعبه بی‌کیفیت به شما تحویل داده می‌شود! با خرید شارژر و usb اصل سامسونگ به ویژه از وب‌سایت باتری نو، تمامی کاتالوگ‌ها و دفترچه‌های مربوط به برند سامسونگ و مدل شارژر در جعبه به شما تقدیم می‌گردد.

سفارش کابل شارژر

7.هولوگرام مرغوبیت کالا

روی بدنه آداپتور شارژرهای اصل سامسونگ برچسب هولوگرام مرغوبیت کالا قرار گرفته است که اصالت کالا را نشان می‌دهد و بیانگر این است که محصول اورجینال است. اکثر شارژرهای تقلبی هیچ‌گونه هولوگرام و برچسب تأیید کیفیتی ندارند و بدون توجه به این نکات تولید می‌شوند.

از سایر نکات برای توجه می‌توان لوگوهای قرار گرفته روی آداپتور را نام برد. نمادهایی مانند UL یا CE روی بدنه آداپتور اصل قرار دارند که نشان می‌دهند قطعه آداپتور در قسمت‌های مختلف تست شده است و توسط مؤسسه‌های مربوطه تأیید کیفیت شده است.

 

8.جنس و کیفیت شارژر

پلاستیک و متریال به کار برده شده در ساخت شارژر اصل با شارژر تقلبی از زمین تا آسمان تفاوت دارد! بی‌کیفیت و شکننده بودن پلاستیک شارژر و کابل usb تقلبی سامسونگ به محض لمس کردن آن قابل مشاهده هست. جنس سیم کابل usb این دسته از شارژرها بسیار نرم است و به محض چند بار استفاده یا قرار گرفتن در کیف دچار آسیب می‌شود و انتقال جریان شارژ را به درستی انجام نمی‌دهد.

 

9.پورت‌های اتصال

هنگامی که شارژر جدید را خریداری می‌کنید، باید پورت usb کابل را به آداپتور وصل کنید و سر دیگر آن یعنی بخش سوکت را به گوشی متصل کنید. سیم شارژر اصلی سامسونگ به هنگام اتصال این قسمت‌ها به راحتی جا می‌رود و به حالتی است که کابل usb دقیقاً برای آداپتور طراحی شده است.

پورت‌های اتصال در شارژرهای تقلبی دچار مشکل هستند؛ به‌طوری که هنگام اتصال قسمت usb به آداپتور ممکن است نتوانید به راحتی آن را انجام دهید و پورت کمی سفت باشد؛ یا حتی ممکن است که پورت بسیار شل باشد و کابل usb بدون هیچ‌گونه مقاومت از آن جدا شود!  شارژرهای تقلبی در قسمت سوکت با شارژرهای اصل تفاوت دارند؛ یعنی زمانی که آن‌ها را به گوشی متصل می‌کنید به صورت کامل و درست جا نمی‌روند و یک قسمت کوچک از سوکت بیرون گوشی باقی می‌ماند.

 

10.تفاوت در مدل شارژرسانی

گوشی‌های جدید سامسونگ همگی از قابلیت Fast Charge پشتیبانی می‌کنند و فرایند شارژ به سریع‌ترین حالت ممکن پیش می‌رود. زمانی که گوشی سامسونگ خود را به شارژر اصل متصل می‌کنید، در بالای صفحه عبارت Fast Charging را مشاهده می‌کنید؛ در صورتی که با اتصال شارژر تقلبی، عبارت Cable Charging مشاهده می‌شود.

سخن پایانی

با رعایت موارد بالا امکان تشخیص شارژر و کابل usb سامسونگ تقلبی از اصل به سادگی امکان‌پذیر است. لازم است بدانید که استفاده از شارژرهای تقلبی به باتری و گوشی سامسونگ شما آسیب‌های جدی وارد می‌کنند و به زودی مجبور می‌شوید تا باتری یا حتی گوشی خود را به طور کلی عوض کنید؛ در نتیجه قبل از خرید شارژر سامسونگ، به این موارد توجه داشته باشید تا به مشکل برخورد نکنید همچنین اگر به این نوع مقالات علاقه مند هستیید به شما پیشنهاد میکنیم تا مقاله 5 راه برای شناسایی شارژر اصلی از تقلبی در گوشی هوشمند سامسونگ رو هم مطاله کنید. 

اگر به دنبال خرید شارژر سامسونگ اصل هستید و نمی‌دانید کدام مجموعه و فروشگاه را انتخاب کنید، باتری نو بهترین گزینه برای شماست. وب‌سایت باتری نو به صورت تخصصی در زمینه فروش لوازم جانبی مربوط به گوشی موبایل از جمله باتری تعویضی، شارژر و پاوربانک فعالیت می‌کند. برای دیدن انواع مدل شارژرهای سامسونگ و سفارش بهترین مدل، به فروشگاه وب‌سایت مراجعه کنید.

amirali
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *