باتری آیفون چگونه کار می کند و چگونه سلامت آن را مدیریت کنیم؟

باتری آیفون چگونه کار می کند

باتری آیفون چگونه کار می کند و چگونه سلامت آن را مدیریت کنیم؟

باتری آیفون عملکرد بخصوص خود را دارد و آشنایی با آن به شما کمک می‌کند تا از باتری خود بیشتر مراقبت کنید و بتوانید سلامت و کیفیت آن را برای مدت بیشتری حفظ کنید. در این مقاله درمورد عملکرد باتری آیفون صحبت می‌کنیم و به شما نکاتی می‌گوییم که به کمک آن می‌توانید سلامت باتری آیفون خود را مدیریت کنید. با ما همراه باشید.

نحوه عملکرد باتری آیفون

و حالا نوبت پاسخ دادن به سوال باتری آیفون چگونه کار می کند رسیده است برای مثال باتری اورجینال موبایل آیفون Iphone SE 2016 از نوع لیتیوم یونی است و از دو بخش مختلف تشکیل شده است. بخش اول، خود باتری است و بخش دیگر شامل سیستم مدیریت شارژ باتری می‌شود. سیستم مدیریت شارژ باتری به صورت یک قطعه کوچک در باتری قرار داده شده است و مدیریت شارژ شدن یا شارژ نشدن باتری را بر عهده دارد. این قطعه به باتری کمک می‌کند تا بهترین عملکرد را از خود ارائه دهد.

سیستم مدیریت شارژ باتری مانند یک درگاه عمل می‌کند؛ به‌طوری‌که هنگام اتصال آیفون به شارژر، انرژی الکتریسیته از این سیستم گذر می‌کند و به باتری می‌رسد و آن را شارژ می‌کند. این قطعه کاربردی، وظیفه کنترل دما را نیز بر عهده دارد و به نوعی طراحی شده است تا عملکرد شارژ بدون خطر انجام شود. برای مثال اگر دقت کرده باشید زمانی که آیفون دمای غیرطبیعی دارد شارژ نمی‌شود و دستگاه به شما هشدار می‌دهد.

به روند رسیدن باتری آیفون از 0 تا 100 یک چرخه شارژ می‌گویند. باتری دستگاه‌های اپل به گونه‌ای طراحی شده است که باتری به تعداد 500 بار بدون افت کیفیت شارژ می‌شود. سیستم شارژدهی به نوعی است که باتری 80 درصد اولیه شارژ خود را با سرعت بیشتری دریافت می‌کند؛ سپس 20 درصد باقیمانده با شدت و سرعت کمتری به باتری انتقال پیدا می‌کند و باعث پایداری طول عمر آن می‌شود.

 

تعویض باتری آیفون با باتری نو

 

چگونه سلامت باتری آیفون را مدیریت کنیم؟

حالا که فهمیدیم باتری آیفون چگونه کار می کند نکاتی وجود دارد که دانستن و رعایت آن به شما کمک می‌کند تا سلامت باتری خود را برای مدت بیشتری حفظ کنید و کارایی باتری شما بیشتر شود. در ادامه مهم‌ترین نکات را در این زمینه بیان می‌کنیم:

استفاده از آداپتور و کابل اصلی

شارژر دستگاه شما اهمیت بالایی دارد. اگر از شارژرها و آداپتورهای تقلبی و بی‌کیفیت استفاده کنید به سلامت باتری آیفون خود آسیب جدی وارد می‌کنید و هزینه‌های هنگفتی گریبان‌گیر شما خواهد شد. حتماً برای آیفون خود آداپتور اصل تهیه کنید تا سلامت باتری حفظ شود.

استفاده از گزینه Low Power Mode

یکی از گزینه‌های کاربردی آیفون Low Power Mode است که روشن کردن آن به شما کمک می‌کند تا مدت سلامت باتری در طولانی مدت بیشتر حفظ شود. با روشن کردن این گزینه، مصرف باتری کاهش پیدا می‌کند؛ همچنین عملکرد پس زمینه برخی از برنامه‌ها متوقف می‌شود و گرافیک‌های بصری اپل کاهش پیدا می‌کنند تا شارژ باتری بیشتر حفظ شود.

با روشن کردن گزینه Low Power Mode نور صفحه نمایش کاهش پیدا می‌کند و انرژی باتری ذخیره می‌شود. زمانی که باتری شما به 20، 10 و یا 5 درصد می‌رسد، آیفون به شما یک علامت هشدار کاهش باتری نشان می‌دهد و در پایین آن گزینه‌ای برای فعال کردن Low Power Mode نمایان می‌شود و می‌توانید به کمک آن، این حالت را فعال کنید.

توجه: می‌توانید حالت Low Power Mode را فارغ از درصد شارژتان، همیشه روشن بگذارید. انجام این کار باعث می‌شود تا سلامت باتری برای مدت بیشتری حفظ شود.

 

کاهش نور صفحه

صفحه نمایش آیفون باید تعداد بسیار زیادی رنگ را به طور هم‌زمان پردازش کند و آن را به نمایش درآورد. هرچقدر نور صفحه بیشتر باشد، انرژی بیشتری از باتری گرفته می‌شود تا نمایش رنگ‌ها و پیکسل‌ها با میزان نور مورد نظر انجام شود. زیاد بودن نور و روشنایی صفحه آیفون در طولانی مدت باعث کاهش سلامت باتری می‌شود و همچنین طول عمر آن را کاهش می‌دهد. سعی کنید روشنایی صفحه را حداکثر در حدود 50 الی 60 درصد نگه دارید.

نکته: با روشن کردن حالت Dark Mode آیفون، انرژی لازم برای نشان دادن پیکسل‌های رنگی در صفحه نمایش کاهش پیدا می‌کند و به کمک آن می‌توانید سلامت باتری خود را در طولانی مدت حفظ کنید.

آیفون خود را برای مدت طولانی در شارژ نگذارید

وقتی آیفون خود را برای مدت‌های طولانی در شارژ رها می‌کنید، باتری بعد از 100درصد شدن و قطع اتصال شارژ به صورت اتوماتیک، کمی کاهش پیدا می‌کند و ممکن است درصد آن دوباره به 99 برسد. بعد از رسیدن به این درصد، شارژر دوباره شروع به شارژ رسانی می‌کند تا باتری 100درصد شود. هرچقدر آیفون خود را برای مدت طولانی‌تری به صورت بیهوده در شارژ بگذارید، این فرایند بیشتر تکرار می‌شود و سلامت باتری در طولانی مدت کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.

از درصد سلامت باتری خود آگاه باشید

از قسمت settings وارد قسمت battery شوید و روی گزینه Battery Health & Charging کلیک کنید. در این قسمت می‌توانید درصد سلامت باتری خود را مشاهده کنید. سعی کنید همیشه درصد سلامت باتری را زیر نظر داشته باشید و در صورت مشاهده کاهش آن به زیر 80 درصد، برای تعویض اقدام کنید.

به یاد داشته باشید که درصد سلامت باتری شما در نهایت کم می‌شود؛ زیرا باتری مصرفی است و در مرور زمان کارایی اولیه خود را از دست می‌دهد. نکته قابل توجه این است که با رعایت یک سری اصول و نکات می‌توانید درصد سلامت باتری را برای مدت طولانی‌تری بالا نگه دارید و کارایی باتری بیشتر خواهد بود.

نکته: درصد ارائه شده برای سلامت باتری در این قسمت دقیق نیست و گاهی ممکن است که سلامت واقعی باتری از آنچه نمایش داده می‌شود کم‌تر باشد. برای اطمینان از این قضیه، روند کاهش شارژ و میزان نیاز آیفون به شارژ شدن در طول روز را بررسی کنید و به آن توجه داشته باشید.

جمع‌بندی

در این مقاله درمورد عملکرد کلی باتری آیفون صحبت کردیم و نکاتی بیان کردیم که انجام آن به شما کمک می‌کند تا سلامت باتری خود را مدیریت کنید. نکته حائز اهمیت این است که باتری آیفون و تمام گوشی‌های دیگر بعد از کار کردن برای یک مدت خاص، کارایی اولیه خود را از دست می‌دهند و زودتر شارژ خالی می‌کنند. یکی از راه‌‌حل‌های موجود برای برطرف کردن این مسئله، تعویض باتری است

باترینو به صورت حرفه‌ای و تخصصی در زمینه تعویض باتری انواع گوشی‌های اپل و سایر برند‌ها فعالیت می‌کند. اگر در طول روز با گوشی خود برای مدت‌های طولانی کار می‌کنید و ضعیف شدن باتری آن برایتان به یک دغدغه تبدیل شده، کافی است برای گوشی خود از طریق وب‌سایت باترینو یک باتری جدید تهیه کنید تا گوشی‌تان مثل روز اول شارژ خود را نگه دارد! در صورت داشتن هرگونه سؤال در زمینه تعویض یا نگهداری از باتری آیفون، آن را در قسمت نظرات همین مقاله برای ما بنویسید همچنین اگر علاقه مند به این نوع مقاله ها پیشنهاد میکنیم که مقاله روش بررسی سلامت باتری آیفون و میزان مصرف آن رو هم مطالعه کنید.

amirali
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *