جلوگیری از آسیب رساند به باتری آیفون

جلوگیری از آسیب رساند به باتری آیفون

جلوگیری از آسیب رساند به باتری آیفون

اگر از باتری آیفون خود مراقبت نکنید، به راحتی به آن آسیب وارد می‌شود و باید هزینه‌های اضافی پرداخت کنید تا باتری خود را تعویض کنید! نکاتی وجود دارد که رعایت آن باعث می‌شود باتری آیفون برای مدت بیشتری پاسخگوی نیازهای شما باشد و کارایی خود را حفظ کند. اگر می‌خواهید این نکات را یاد بگیرید و آن‌ها را اجرایی کنید، با ما در این مقاله همراه باشید.

عدم استفاده از شارژر تقلبی

شارژرهای تقلبی آیفون معیار‌ها و کیفیت ساخت شارژرهای اصلی را ندارند و با استفاده از آن‌ها فشار سنگینی به باتری وارد می‌شود. آیفون 11 به بالا از شارژرهای 18 وات و آیفون‌های 12 به بالا از شارژرهای 20 وات استفاده می‌کنند. با به کار گرفتن شارژرهای تقلبی، شارژر با میزان وات متفاوتی انرژی را به باتری وارد می‌کند و در نتیجه به باتری آیفون آسیب بسیار شدیدی وارد می‌شود برای همین سعی کنید از شارژهای آیفون اصل استفاده کنید.

به هیچ عنوان از شارژرهای تقلبی یا به اصطلاح فیک استفاده نکنید. با انجام این کار آسیب‌های جبران‌ناپذیری به آیفون شما وارد می‌شود. یکی از مشتریان ما این اشتباه را انجام داده است و باتری آیفون 13 پرو مکس او بعد از یک هفته استفاده از شارژر تقلبی باد کرده است و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به آن وارد شده است. کیفیت برخی از شارژرهای تقبلی آن‌قدر پایین است که به محض اتصال آن به دستگاه، آیفون به شما هشدار می‌دهد و فرایند انجام شارژ اصلاً انجام نمی‌شود.

عدم استفاده از شارژر مشترک

شما نباید از یک شارژر برای دو مدل متفاوت از آیفون استفاده کنید! فرض کنیم که یک آیفون 11 دارید و در کنار آن از یک آیفون 7 استفاده می‌کنید. شما نباید هر دو دستگاه را با یک شارژر شارژ کنید! انجام این کار باعث می‌شود تا به مدار شارژ رسانی آیفون آسیب وارد شود و این آسیب در نهایت به باتری گوشی انتقال پیدا می‌کند.

کاهش حجم حافظه آیفون

تو بعضی از مدل های آیفون مثل باتری اورجینال موبایل آیفون Iphone X زمانی که آیفون‌های کم‌ظرفیت یعنی 64 و 128 گیگابایت را از عکس و فیلم و برنامه‌های سنگین پر می‌کنید به باتری خود آسیب می‌زنید! وقتی حافظه آیفون شما پر می‌شود یا دستگاه خود را به اصطلاح سنگین می‌کنید، سی‌پی‌یوی دستگاه به قدرت بیشتری نیاز دارد تا پردازش برنامه و فایل‌ها را انجام دهد و آن‌ها را بخواند؛ در نتیجه فرکانس بیشتری از خود تولید می‌کند و گرمای بیشتری به وجود می‌آید.

به دلیل ساخته شدن بدنه آیفون از آلومینیوم، انتقال دما به کل گوشی با سرعت بالایی انجام می‌شود. سرد و گرم شدن مداوم باتری موجب آسیب جدی به باتری می‌شود.

تعویض باتری موبایل باتری نو

نکته: برنامه‌هایی که کاربرد ندارند را غیرفعال کنید. با انجام این کار مقداری فضا آزاد می‌شود و آیفون شما سبک خواهد شد؛ همچنین عکس‌ها و فیلم‌های خود را به iCloud منتقل کنید تا علاوه بر داشتن بک آپ فضای اشغالی آیفون کمتر شود.

 

استفاده بیش از حد از وی‌پی‌ان

روشن بودن وی‌پی‌ان به صورت مداوم و بدون وقفه باعث ایجاد اختلال در عملکرد آیفون و ضعیف شدن باتری می‌شود. باید سعی کنید تنها زمانی از وی‌پی‌ان استفاده کنید که به آن نیاز دارید. وی‌پی‌ان‌های رایگان کیفیت بالایی ندارند و زمانی که برای مدت‌های طولانی روشن می‌مانند به عملکرد کلی دستگاه آسیب می‌زنند. استفاده مداوم از وی‌پی‌ان باعث عملکرد بیشتر پردازنده می‌شود و آیفون گرمای بیشتری تولید می‌کند. تولید گرمای بیشتر باعث داغ شدن گوشی می‌شود و در طولانی مدت به باتری آسیب وارد می‌کند.

 

با آیفون درون شارژ کار نکنید

فرایند شارژ باتری گوشی از طریق واکنش‌های الکتروشیمیایی انجام می‌شود. انتقال آند به کاتد باعث می‌شود که باتری شارژ شود و زمانی که شما با آیفون درون شارژ کار می‌کنید، این فرایند را مختل می‌کنید. انجام این کار باعث ایجاد آسیب جدی و اغلب جبران‌ناپذیر به باتری می‌شود. به هیچ عنوان با آیفون خود درون شارژ کار نکنید.

 

عدم قراردهی آیفون در شارژ از شب تا صبح

با توجه به این که باتری‌ها همانند سایر منابع انرژی مصرفی هستند، بعد از یک مدت کارایی اولیه خود را از دست می‌دهند. باتری گوشی آیفون به طور مفید 546 مرتبه در چرخه کامل شارژ قرار می‌گیرد؛ به این معنا که شما می‌توانید باتری را 546 مرتبه 100درصد شارژ کنید و بدون پایین آمدن درصد سلامت، از آن استفاده کنید.

قرار دادن آیفون در شارژ از شب تا صبح از لحاظ فنی هیچ مشکلی ندارد و فرایند شارژ دستگاه بعد از کامل شدن درصد باتری متوقف می‌شود. مشکل اینجاست که این احتمال وجود دارد که در شب، باتری آیفون دوباره به 99 درصد برسد و سپس فرایند شارژ دوباره شروع می‌شود تا باتری به 100درصد کامل خود برسد. ممکن است این اتفاق در طول شب چندین بار پیش بیاید؛ در نتیجه چرخه‌های شارژ کامل آیفون سوخت می‌شوند و باتری شما زودتر از آنچه فکرش را می‌کنید آسیب می‌بیند و سلامت اولیه خود را از دست می‌دهد.

 

عدم قرار دهی آیفون در آب‌وهوای بد

گرما و حرارت بیش از اندازه می‌تواند به کیفیت باتری آیفون آسیب وارد کند. اگر در شهرها یا بندرهای بسیار گرم با آفتاب سوزان زندگی می‌کنید و یا محیط کار شما در آنجاست، پیشنهاد می‌کنیم در هنگامی که گوشی شما داغ شده است و یا زیر نور خورشید قرار دارد با آن کار نکنید و ترجیحاً آن را به شارژ نزنید.

 

اجازه ندهید باتری گوشی خاموش شود

اگر باتری گوشی شما به زیر سه درصد برسد و هنوز در حال استفاده از آن باشید، به طور ناگهانی خاموش می‌شود و باید آن را دوباره به شارژ بزنید! این کار در طولانی مدت به باتری شما آسیب وارد می‌کند و باعث افت کیفیت آن می‌شود. زمانی که سلامت باتری زیر 80 درصد باشد، اگر باتری آیفون خاموش شود این احتمال وجود دارد که دیگر روشن نشود و باید به باتری شوک وارد کرد.

 

به‌روزرسانی سیستم ‌عامل آیفون

سیستم عامل آیفون یعنی ios دائم در حال ارتقا و آپدیت است. شما با به‌روزرسانی ios آیفون خود به آخرین نسخه، می‌توانید باگ‌های احتمالی که در نسخه‌های قدیمی وجود دارند را برطرف کنید و در نتیجه به افزایش طول عمر باتری گوشی خود کمک می‌کنید.

 

از هات اسپات موبایل در طولانی مدت استفاده نکنید

روشن بودن هات اسپات موبایل برای مدت‌های طولانی باعث می‌شود تا گوشی انرژی زیادی مصرف کند و باتری آن تخلیه شود. با روشن بودن هات اسپات، دمای آیفون بالا می‌رود و این مسئله در طولانی مدت موجب افت عملکرد باتری و کاهش سلامت آن می‌شود؛ در نتیجه فقط در مواقع لازم از آن استفاده کنید.

 

شارژ نکردن آیفون با پاوربانک و فندک ماشین

برخی از افراد به دلیل شرایط کاری یا موقعیت زندگی، آیفون خود را به طور مداوم با فندک ماشین یا پاوربانک شارژ می‌کنند. انجام این کار به صورت مداوم کاملاً اشتباه است؛ زیرا ممکن است میزان وات ورودی از پاوربانک و فندک ماشین با آداپتور خود آیفون متفاوت باشد و در نتیجه به باتری فشار وارد می‌شود و سلامت آن کاهش پیدا می‌کند. حتی در برخی از مدل‌های آیفون، به هنگام اتصال آن به پاوربانک یا فندک ماشین می‌توانید احساس کنید که باتری حین شارژ شدن داغ می‌شود!

جمع‌بندی

در این مقاله به صورت کامل و جامع، درمورد تمام نکاتی صحبت کردیم که رعایت آن باعث می‌شود از آسیب رساندن به باتری آیفون خود جلوگیری کنید تا سلامت و توانایی اولیه خود را برای مدت بیشتری حفظ کند. به یاد داشته باشید که با گرفتن مشورت از افراد متخصص و کاربلد، خیالتان از بابت مسائلی مانند حفاظت از باتری آیفون راحت خواهد بود؛ زیرا شما را به صورت کاملاً واضح و تخصصی در این زمینه راهنمایی می‌کنند. همچنین اگر علاقه مند به این نوع مقالات هستید مقاله سلامت باتری آیفون رو هم مطالعه کنید.

باترینو خدمات خود را به صورت تخصصی در زمینه فروش باتری‌ ارائه می‌دهد. شما می‌توانید علاوه بر آیفون، برای خرید باتری انواع مختلفی از برند‌های گوشی از جمله سامسونگ، هواوی و شیائومی به وبسایت ما مراجعه کنید. به نظر شما چه نکات دیگری برای حفاظت از باتری آیفون وجود دارد؟ نظر خود را برای ما بنویسید.

amirali
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *