با چند درصد سلامت باتری باید باتری آیفون را تعویض کنیم ؟!

سلامت باتری آیفون

سلامت باتری آیفون

سلامت باتری آیفون  یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین عوامل برای استفاده استفاده بهتر از امکانات موبایل است. با گذر زمان و استفاده مداوم، عمر باتری کم شده و همین اتفاق به دستگاه شما آسیب می‌زند و استفاده از آن اذیت کننده می‌شود.

در این مقاله، شاخص‌های سلامت باتری آیفون، زمانی که باید باتری آیفون را تعویض کنید و روش‌هایی برای افزایش عمر باتری آیفون را بررسی می‌کنیم. با استفاده از این توصیه‌ها کارکرد باتری گوشی خود را بهبود دهید و زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

 

عمر مفید باتری آیفون: بررسی عواملی که عمر باتری را کاهش می‌دهند

عمر مفید باتری آیفون به معنای زمانی است که باتری در صورت استفاده بهینه سالم می‌ماند و پس از خراب شدن باید آن را تعویض کرد تا به مشکلی برنخورید. عمر مفید باتری آیفون به طور کلی به چند معیار وابسته است:

ظرفیت باتری:

ظرفیت باتری به معنای مقدار باری است که باتری می‌تواند به دستگاه ارائه دهد. ظرفیت باتری آیفون با گذر زمان کاهش می‌یابد و این موضوع باعث می‌شود باتری انرژی لازم را نتواند تامین کند و خیلی سریع خالی شود.

تعداد چرخه شارژ و تخلیه شارژ:

هر بار که باتری خود را شارژ می‌کنید یک چرخه شارژ و تخلیه شارژ اتفاق می‌افتد. با گذر زمان، تعداد انجام  این چرخه زیاد شده و باعث می‌شود که عمر مفید باتری کاهش یابد.

بررسی علائم خرابی:

علائم خرابی باتری را بررسی کنید. عواملی مانند افزایش دمای گوشی، کاهش سرعت عملکرد موبایل، خاموش شدن ناگهانی و … این مشکلات معمولاً به دلیل خراب شدن باتری در صورت استفاده نامناسب از گوشی رخ می‌دهند.

شرایط نگهداری:

شرایط نگهداری باتری مانند دمای محیط، دمای دستگاه در هنگام استفاده، اجرای برنامه‌های سنگین و پر مصرف، نحوه شارژ و … روی عمر مفید باتری تاثیر گذار است؛ هر چقدر نگهداری بهتری از باتری داشته باشید، عمر آن بیشتر می‌شود.

داده‌های تجزیه و تحلیل باتری:

در نسخه‌های جدید آیفون ، قابلیت تجزیه و تحلیل مصرف باتری نیز به دستگاه اضافه شده است. با این قابلیت، درباره مصرف باتری آیفون خود اطلاعات کسب کرده و در صورت نیاز، آن را با یک باتری نو تعویض می‌کنید

 

چه زمانی باتری آیفون باید تعویض شود؟

با مراجعه به تنظیمات باتری، اطلاعاتی دریافت می‌کنید که با توجه به آنها میزان سلامتی و زمانی را که باید برای تعویض اقدام کرد را پیش بینی می‌کنید. در ادامه این تنظیمات را بررسی می‌کنیم:

حداکثر ظرفیت باتری

صفحه سلامت باتری حاوی اطلاعاتی در مورد حداکثر ظرفیت باتری و حداکثر قابلیت عملکرد است. در اینجا حداکثر ظرفیت باتری دستگاه را نسبت به زمانی که نو بوده را اندازه گیری می کند. با کهنه شدن مواد شیمیایی باتری، ظرفیت آن کمتری می‌شود. بسته به مدت زمانی که از موبایل خود استفاده می‌کنید، ظرفیت باتری شما ممکن است کمتر از 100٪ نشان داده شود.

یک باتری معمولی طوری طراحی شده است که در شرایط عادی با 500 دوره شارژ کامل تا 80 درصد ظرفیت اولیه خود را حفظ کند اگر علاقه مند به این نوع مقاله ها هستید مقاله روش بررسی سلامت باتری آیفون و میزان مصرف آن رو هم حتما مطالعه کنید.

 

 

سلامت باتری

 

 

عملکرد نرمال است

در صورتی که شرایط باتری مناسب باشد، عملکرد بالایی را ارائه دهد و درکل سالم باشد، پیام زیر را مشاهده خواهید کرد:

Your battery is currently supporting normal peak performance.

“سلامت باتری آیفون شما در حال حاضر از عملکرد خوبی دارد.”

 

 

 

 

اعمال مدیریت عملکرد

در صورتی که ویژگی‌های مدیریت عملکرد را روی باتری اعمال کرده باشید، پیام زیر را مشاهده خواهید کرد:

This iPhone has experienced an unexpected shutdown because the battery was unable to deliver the necessary peak power. Performance management has been applied to help prevent this from happening again. Disable…

“سلامت باتری آیفون در بعضی از مدل ها مانند آیفون Xs شما به دلیل عدم توانایی باتری در ارائه قدرت مورد نیاز، یک بار خاموش شده است. برای جلوگیری از این اتفاق در آینده، مدیریت عملکرد اعمال شده است. غیرفعال کردن…”

 

 

 

 

لطفا توجه کنید که در صورتی که مدیریت عملکرد را غیرفعال کنید، قادر به فعال سازی دوباره آن نخواهید بود. در صورت یک خاموشی غیرمنتظره دیگر، مدیریت عملکرد به صورت خودکار فعال خواهد شد. گزینه غیرفعال کردن آن نیز در دسترس خواهد بود.

سلامت باتری آیفون ناشناخته است

در صورتی که سیستم عامل شما قادر به تشخیص سلامت باتری دستگاه نباشد، پیام زیر را مشاهده خواهید کرد:

This iPhone is unable to determine battery health. An Apple Authorized Service Provider can service the battery. More about service options…

«این آیفون قادر به تعیین سلامت باتری نیست. یک ارائه دهنده خدمات مجاز اپل می تواند باتری را سرویس کند. اطلاعات بیشتر درباره گزینه های خدمات…»

 

 

 

 

دلیل این مشکل ممکن است در صورت نصب نامناسب باتری یا استفاده از قطعات فیک و تقلبی باشد.

سلامت باتری آیفون کاهش یافته است

در صورتی که سلامت باتری به شدت کاهش یابد، پیام زیر نمایش داده می‌شود:

Your battery’s health is significantly degraded. An Apple Authorized Service Provider can replace the battery to restore full performance and capacity. More about service options…

“سلامت باتری آیفون شما به شدت کاهش یافته است. یک نماینده سرویس اوراق مجاز اپل، می‌تواند باتری را جهت بازگرداندن عملکرد و ظرفیت کامل، جایگزین کند. جزئیات بیشتر در مورد گزینه‌های خدماتی…”

 

 

تعویض باتری موبایل باتری نو

این پیام نشانگر یک اتفاق خطرناک یا یک مشکل بزرگ نیست. شما هنوز می‌توانید از باتری خود استفاده کنید. با این حال، ممکن است با چالش‌ها و عملکرد ضعیف موبایل خود مواجه شوید. با تعویض باتری خود از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کنید.

با استفاده از تنظیمات گوشی، سلامت باتری آیفون خود را بررسی کنید. در بخش، درصد سلامت باتری خود را مشاهده می‌کنید. اگر سلامت باتری کمتر از 80 درصد است یعنی باتری در حال خراب شدن است و پیشنهاد می‌کنیم که باتری آیفون خود را تعویض کنید تا مشکلی جدی برای موبایل‌تان پیش نیاید؛ با این وجود تا 60 – 50 درصد هم امکان دارد بتوانید از آن استفاده کنید.

در کل، عمر مفید باتری آیفون بین سه تا چهار سال است. با این حال، شاخص‌های سلامت باتری مانند میزان شارژ و دشارژ، ظرفیت و زمان استفاده از باتری، نشان دهنده زمانی است که باید باتری آیفون را باید تعویض کرد. مثلا اگر شما در حال حاضر با شارژ کردن مکرر دستگاه و کاهش شدید میزان شارژ باتری روبرو هستید، بهتر است باتری آیفون خود را تعویض کنید.

زمانی که باتری آیفون باید تعویض شود، به شاخص‌های مختلفی بستگی دارد. در ادامه به توضیح درباره این شاخص‌ها و زمانی که نشان می‌دهند باتری باید تعویض شود، پرداخته خواهد شد.

راه‌هایی که به افزایش عمر باتری کمک می‌کنند
ما همیشه تمایل داریم که به بهترین شکل ممکن از گوشی هوشمند خود استفاده کنیم و در این راه، شرایطی پیش می‌آید که تعویض باتری یکی از مهم‌ترین مراحل آن است. با بیش از چندین سال تجربه در صنعت تعویض باتری آیفون، تیم باترینو با ارائه خدمات حرفه‌ای و با کیفیت، آماده ارائه مشاوره به شما در این زمینه است.

از آنجایی که برخی از شما ممکن است برای تعویض باتری خود با چالش‌هایی روبرو شده باشید، ما در تیم باترینو منتظر تماس شما هستیم تا در مورد تعویض باتری آیفون شما، بهترین راهکارها و روش‌ها را به شما پیشنهاد دهیم. ما با استفاده از بهترین جنس‌های بازار، وجود افراد متخصص و حرفه‌ای و ارائه قیمت‌هایی مناسب، به شما کمک می‌کنیم تا به بهترین شکل از گوشی هوشمند خود استفاده کنید.

برای افزایش عمر باتری آیفون خود می‌توانید از این توصیه‌ها پیروی کنید:

1. کاهش روشنایی صفحه
2. اجرای برنامه‌های بزرگ با استفاده از شارژر
3. غیرفعال کردن ویژگی‌هایی که از آن استفاده نمی‌کنید؛ مانند Wi-Fi و بلوتوث و برنامه‌های پس‌زمینه
4. استفاده از شارژر اصلی گوشی
5. حذف برنامه‌هایی که به طور مداوم در پس‌زمینه فعال هستند
6. جلوگیری از شارژ بیش از حد یا شارژ ناقص باتری
7. تعویض باتری در صورت لزوم و مصرف باتری بهینه
با رعایت این توصیه‌ها، عمر باتری گوشی هوشمند خود را افزایش دهید و به بهره‌وری مناسبی از گوشی خود دست یابید.

amirali
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *