گوشی‌ های سامسونگ با باتری قابل تعویض

گوشی‌ های سامسونگ با باتری قابل تعویض

گوشی‌ های سامسونگ با باتری قابل تعویض + تفاوت‌های مهم

گوشی‌ های سامسونگ با باتری قابل تعویض  هستند؟ باتری در واقع مثل قلب موبایل می‌ماند؛ به همین دلیل باید در هنگام خرید موبایل حتما به آن توجه کنید.

به نظرتان موبایل‌های با قابلیت تعویض باتری بهتر هستند یا گوشی‌های بدون این قابلیت؟ آیا از تفاوت بین آن‌ها اطلاع دارید؟ این موضوع یکی از مهم‌ترین مسائل در زمان خرید است؛ به همین دلیل ما تصمیم داریم شما را به طور کامل با آن آشنا کنم؛ اما قبل از هر چیز آیا به نظر شما تمام موبایل‌های سامسونگ قابلیت تعویض باتری دارند؟

 

آیا باتری تمام گوشی ‌های سامسونگ قابلیت تعویض دارند؟

این موضوع کاملا به مدل گوشی شما بستگی دارد؛ باتری برخی از موبایل‌های سامسونگ به راحتی قابل تعویض بوده و برخی دیگر به دلیل پلمب بودن انجام این کار را برای کاربران سخت می‌کند.

به طور کلی این موضوع ارتباط مستقیمی با طراحی موبایل مورد نظر شما دارد؛ در گوشی ‌های سامسونگ با باتری قابل تعویض شما خیلی راحت در مواقع نیاز درب موبایل را باز و باتری آن را عوض می‌کنید.

اما در گوشی‌های سامسونگ پلمب، باتری‌ها درون گوشی قرار گرفته و هرکسی توانایی باز کردن درب پشتی گوشی را نداشته و فقط افراد متخصص از عهده آن برمی‌آیند!

البته شما در هر صورت در هر یک از این موبایل‌ها قادر به تعویض باتری موبایل خود خواهید بود؛ با این تفاوت که در گوشی‌های پلمب این کار به راحتی انواع قابل تعویض آن نبوده و باید حتما به تکنسین این کار مراجعه کنید.

حال به نظرتان دلیل و هدف شرکت سامسونگ از این نوع طراحی چه بوده است؟ در بخش زیر به این سوال پاسخ می‌دهیم.

تعویض باتری موبایل باتری نو

دلیل طراحی گوشی‌های سامسونگ با باتری غیر قابل تعویض

دلیل اصلی شرکت سامسونگ از ایجاد چنین موبایل‌هایی، فقط و فقط به طراحی آن مربوط است. شرکت سامسونگ از سال 2015 تغییر شگرفی در طراحی‌های خود ایجاد کرد؛ مثل طراحی‌های ظریف، نمایشگرهای منحنی و…

این موضوع به دلیل رقابت با شرکت اپل بود! قطعا ایجاد تغییراتی مثل ضدآب بودن، ضخامت کمتر و… با وجود باتری‌های قابل‌ تعویض بسیار سخت بود؛ به همین دلیل سامسونگ تصمیم گرفت برای رقابت و شکست شرکت اپل گوشی‌ های سامسونگ با باتری غیر قابل تعویض را خلق کند.

تا اینجا شما تا حدودی با تفاوت‌های این دو مدل موبایل آشنا شدید؛ اما به نظرتان کدام یک از آن‌ها بهتر است؟ در بخش زیر آن‌ها را با هم مقایسه می‌کنیم.

مقایسه گوشی‌های سامسونگ با باتری قابل تعویض و پلمب

این دو نوع موبایل تفاوت‌های زیادی دارند؛ در بخش زیر با تعدادی از موارد اصلی آن‌ها آشنا می‌شوید.

1.  ارزش فروش مجدد موبایل‌ها

برخی از افراد در هنگام خرید موبایل دست دوم، موبایل‌های با قابلیت تعویض باتری را انتخاب می‌کنند؛ زیرا خارج و چک کردن آن بسیار راحت است؛ البته این موضوع کاملا به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد؛ با این حال باید بدانید روش‌های مختلفی برای اطمینان از سلامت باتری موبایل‌های پلمب نیز وجود دارد.

2. تفاوت در طول عمر

این موضوع هرگز ربطی به نوع باتری موبایل (قابل تعویض یا پلمب) شما نداشته و به کیفیت موبایل، میزان استفاده و… بستگی دارد. البته گاهی اوقات به دلیل خرابی بیش از حد، باتری‌های موبایل باد کرده و در موبایل‌های پلمب تاثیر بدی روی اجزای دیگر می‌گذارند.

3. هزینه تعمیر و تعویض

در گوشی‌های مانند باتری اورجینال سامسونگ Galaxy A510 شما خودتان قادر به تعویض باتری هستید؛ اما در موبایل‌های پلمب اگر خودتان در این زمینه تخصص ندارید، باید حتما آن را به تعمیرکاران موبایل بسپرید؛ به همین دلیل هزینه تعویض در انواع پلمب نیز وجود دارد؛ البته هزینه چشمگیری نیست!

4. اندازه باتری‌ها

در موبایل‌های با باتری غیر قابل تعویض به دلیل طراحی‌های ظریف‌تر، باتری‌ها نیز جمع و جورتر بوده و موبایل را نیز بسیار خوش دست‌تر نشان‌ می‌دهند.

5. آسیب با مایعات

گاهی اوقات موبایل ما به صورت کاملا تصادفی در آب می‌افتد؛ در چنین شرایطی اگر موبایل با باتری قابل تعویض داشته باشید خیلی راحت باتری آن را خارج و موبایل را خشک می‌کنید. در موبایل‌های پلمب این کار امکان‌پذیر نبوده و باید در سریع‌ترین زمان ممکن به مراکز مربوطه مراجعه کنید.

تا اینجا شما با تعدادی از مهم‎‌ترین تفاوت‌های موبایل‌های با قابلیت تعویض باتری و پلمب آشنا شدید؛ حال شما می‌دانید که در هر صورت قادر به تعویض باتری موبایل خود خواهید بود؛ اما تنها روش آن فرق می‌کند.

یکی از مهم‌ترین نکات در تعویض باتری‌ها، انتخاب یک باتری اصل و باکیفیت است؛ در غیر این صورت تعویض باتری هیچ سودی برای شما ندارد؛ حال آیا مرکز معتبری را برای خرید باتری اصل سامسونگ می‌شناسید؟ در قسمت زیر یکی از بهترین این فروشگاه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

مقاله پیشنهادی

باتری نو بهترین عرضه‌کننده باتری‌های سامسونگ اصل

اگر دنبال باتری‌ اصل برای گوشی سامسونگ خود می‌گردید، فروشگاه اینترنتی باتری نو بهترین گزینه برای شماست. این روزها باتری‌های تقلبی موجود در بازار با نوع اصلی آن‌ها مو نمی‌زنند؛ به همین دلیل تشخیص آن‌ها بسیار سخت است.

خوشبختانه فروشگاه باتری نو باتری‌های بی‌کیفیت را در لیست محصولات خود نداشته و تمام کالاهای انتخابی شما کاملا باکیفیت و اصل هستند؛ به همین دلیل خریدی بی‌دغدغه و آسان را تجربه خواهید کرد.

اگر در این زمینه نیز سوال یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید؛ با کارشناسان ما مشورت کرده و از راهنمایی‌های آن‌ها بهره‌مند شوید.

نکات پایانی در مورد گوشی‌های سامسونگ با باتری قابل تعویض

در این مقاله شما با موبایل‌های با قابلیت تعویض باتری و پلمب و همچنین با تفاوت‌های آن‌ها آشنا شدید؛ در انتها باید بدانید این موضوع آن‌قدرها هم مهم نبوده و در کیفیت موبایل و باتری تاثیری ندارد؛ بنابراین در هنگام خرید موبایل، تنها بر اساس این موضوع تصمیم‌ نگیرید.

اگر سوال یا ابهامی در این مورد دارید، با مشاوران ما در ارتباط باشید؛ آیا موبایل‌های با قابلیت تعویض باتری را می‌شناسید؟ آن‌ها را در بخش زیر با ما و دیگر کاربران در میان گذاشته و این مقاله را برای افرادی که قصد خرید گوشی سامسونگ دارند نیز بفرستید.

amirali
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *