چگونه باتری گوشی خود را سالم نگه داریم؟

چگونه باتری گوشی خود را سالم نگه داریم؟

چگونه باتری گوشی خود را سالم نگه داریم؟ نکات طلایی برای مراقبت از باتری گوشی

باتری گوشی یک کالای مصرفی است و دیر یا زود، کارایی اولیه خود را از دست می‌دهد. با رعایت نکاتی که در این مقاله عنوان می‌کنیم، باتری گوشی شما برای مدت بسیار بیشتری قابل استفاده است و تا حداقل یک الی دو سال نیازی به تعویض باتری ندارید. اگر موارد ذکر شده در این مقاله را ندانید و آن‌ها را از دست بدهید، به راحتی عمر باتری خود را کم می‌کنید و حتی متوجه آن نخواهید بود! برای اطلاع از این موارد در ادامه با باتری نو همراه باشید.

خاموش نگه داشتن تنظیمات غیرضروری

بسیاری از افراد بدون آنکه از تنظیماتی مانند جی‌پی‌اس، بلوتوث و وای‌فای استفاده کنند آن را برای تمام مدت روشن می‌گذارند! انجام این کار باعث می‌شود تا انرژی باتری گوشی تحلیل برود و سلامت آن کاهش پیدا کند؛ در نتیجه تنها زمانی آن‌ها را روشن کنید که نیاز به استفاده دارید؛ در غیر این صورت روشن نگه داشتنشان چیزی جز آسیب و تخلیه به باتری برای شما در بر نخواهد داشت.

گوشی را برای مدت طولانی در شارژ نگذارید

تمام متخصصان فعال در مجموعه باتری نو به این اصل اشاره دارند و می‌دانند که شارژ کردن باتری گوشی برای مدت طولانی و بیش از حد، به باتری آسیب‌های جبران‌ناپذیر وارد می‌کند. زمانی که شارژ باتری به 100درصد رسید آن را از برق جدا کنید! به هیچ عنوان گوشی خود را برای طولانی مدت در شارژ نگذارید.

 

تعویض باتری موبایل باتری نو

نکته: بسیاری از افرادی که برای تعویض باتری به مجموعه باتری نو مراجعه می‌کنند، از کاهش سریع سلامت باتری و ضعیف شدن آن متعجب هستند! دلیل این مسئله این است که این افراد گوشی خود را به صورت بی‌قاعده و برای مدت‌های طولانی درون شارژ قرار می‌دهند و به این نکته توجه ندارند که باتری با شارژ بیش از حد دچار آسیب می‌شود.


سیستم نرم‌افزار گوشی خود را آپدیت کنید

فارغ از اینکه نرم‌افزار گوشی شما اندروید یا آی‌او‌اس است، باید سعی کنید تا آپدیت‌های ارائه شده برای آن را انجام دهید. شرکت‌های سازنده با ارائه آپدیت‌های جدید، علاوه بر افزودن امکانات به سیستم نرم‌افزار ایرادات و باگ‌های قبلی را برطرف می‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود و سلامت آن برای مدت بیشتری حفظ شود.


نور صفحه را تنظیم کنید

تنظیم میزان روشنایی نور صفحه هم در کوتاه‌مدت و هم در طولانی‌مدت به صورت مستقیم بر کیفیت سلامت باتری تأثیرگذار است. سعی کنید نور صفحه را به حداکثر 50 درصد برسانید و آن را برای مدت‌های طولانی در درصد‌های بالا قرار ندهید. پرنور بودن نور صفحه گوشی باعث می‌شود تا باتری انرژی بیشتری صرف کند و زودتر تخلیه شود. امروزه در تمام گوشی‌های هوشمند، گزینه‌ای با نام روشنایی خودکار وجود دارد که با فعال‌سازی آن مصرف باتری بسیار کاهش پیدا می‌کند و سلامت آن در بازه زمانی طولانی آسیب نخواهد دید.


از آداپتور و شارژر اصل استفاده کنید

خرید و استفاده از شارژر و آداپتور اصل برای گوشی یک امر ضروری به حساب می‌آید. شارژر‌های تقبلی فرایند انتقال انرژی را به صورت کامل و درست به انجام نمی‌رسانند و در طولانی مدت به باتری آسیب جدی وارد می‌کنند. حتی با استفاده از برخی شارژرهای تقبلی متوجه می‌شوید که سرعت دریافت شارژ توسط گوشی کاهش پیدا کرده است یا باتری گوشی به هنگام شارژ  شدن داغ می‌شود.

اطلاعات بیشتر: باتری نو علاوه بر فروش باتری‌ برای انواع مختلف گوشی، آداپتور و کابل شارژر اصل را نیز در فروشگاه خود قرار داده است و شما با تهیه آن، خیالتان از بابت حفظ شدن سلامت باتری کاملاً راحت خواهد بود. تمام آداپتور و کابل‌های موجود در فروشگاه 100درصد اورجینال هستند و ضمانت بازگشت وجه برای شما وجود دارد.


با گوشی فعالیت‌های سنگین انجام ندهید

بازی کردن با گوشی موبایل یا فیلم دیدن با آن هیچ ایرادی ندارد و مشکلی برای سلامت باتری به وجود نمی‌آید؛ اما اگر انجام این کارها را به یک عادت تبدیل کنید و به صورت مداوم با گوشی خود بازی‌های سنگین انجام دهید و روزانه دو تا فیلم نگاه کنید، به باتری آسیب وارد می‌کنید و سلامت آن در بازه زمانی بسیار کوتاهی افت می‌کند! اجرای بازی‌های سنگین برای ساعات طولانی در روز و دیدن فیلم به طور روزانه توصیه نمی‌شود و به سلامت باتری آسیب می‌رساند.

گوشی را در معرض حرارت مستقیم قرار ندهید

با قرار دادن گوشی موبایل در معرض حرارت یا نور خورشید به صورت مستقیم، باتری را تحریک می‌کنید تا در زمان کمتری تخلیه شود. این مسئله در بازه زمانی طولانی، عمر باتری را کاهش می‌دهد و اگر در مناطق بسیار گرم زندگی می‌کنید به این موضوع توجه داشته باشید. به هیچ عنوان گوشی خود را در مقابل نور مستقیم خورشید قرار ندهید. گذاشتن گوشی موبایل در داشبورد ماشین یا پشت پنجره اتاق به‌طوری که نور آفتاب به آن بخورد اصلاً توصیه نمی‌شود.

نکته: علاوه بر گرما، سرمای بیش از حد باعث کاهش میزان ظرفیت باتری می‌شود و قابلیت نگهداری شارژ به میزان اولیه را در طولانی مدت از آن می‌گیرد؛ در نتیجه حتماً از گوشی خود در دماهای بسیار سرد و بسیار گرم محافظت کنید.


اجازه ندهید باتری خالی شود

برخی از افراد تنها زمانی گوشی خود را به شارژ می‌زنند که میزان شارژ آن به زیر 5 درصد رسیده است یا حتی خاموش شده است! این کار باتری را تحت فشار قرار می‌دهد و به آن آسیب می‌رساند. لازم نیست که باتری گوشی شما به درصدهای پایین برسد تا آن را به شارژ بزنید؛ بلکه هر زمان که باتری به چیزی حدود 15 الی 20 درصد رسید، آن را شارژ کنید.


از تنظیمات ذخیره باتری کمک بگیرید

امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند دارای تنظیمات ذخیره باتری و حالت‌هایی برای کاهش مصرف آن هستند. با فعال‌سازی این گزینه این امکان وجود دارد تا انرژی مصرفی باتری در طول روز کاهش پیدا کند و میزان کمتری از آن مصرف شود. نیازی نیست که برای فعال‌سازی این حالت، میزان شارژ باتری زیر 20درصد برسد؛ بلکه بهتر است تا فارغ از میزان شارژ باتری، آن را اغلب اوقات روشن نگه دارید تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود.

آپدیت خودکار برنامه را خاموش کنید

اکثر گوشی‌های هوشمند به طور پیش‌فرض این تنظیمات را دارند تا برنامه‌های نصب شده روی دستگاه را به صورت خودکار آپدیت کنند. این کار باعث می‌شود تا حتی زمانی که از گوشی خود استفاده نمی‌کنید، انرژی موجود در آن کاهش پیدا کند و باتری درگیر باشد؛ در نتیجه گزینه آپدیت خودکار برنامه‌ها را خاموش کنید.

از عکس‌های متحرک استفاده نکنید

قرار دادن عکس‌های متحرک به عنوان عکس پس‌زمینه گوشی باعث می‌شود تا هر بار که صفحه گوشی خود را روشن می‌کنید، باتری توان بیشتری برای به نمایش درآوردن اجزای صفحه نمایش صرف کند؛ همچنین این نوع از عکس‌های پس‌زمینه باعث افزایش حرارت گوشی موبایل می‌شوند.

با گوشی هنگام شارژ کار نکنید

کار کردن با گوشی در زمان شارژ موجب افزایش حرارت بیش از حد و مختل شدن فرایند شارژ رسانی می‌شود. در هنگام شارژ تا حد امکان با گوشی کار نکنید و سعی کنید تا صفحه نمایش آن را روشن نگذارید.

سخن پایانی

با رعایت نکات عنوان شده در این مقاله، سلامت باتری خود را برای مدت زمان بیشتری کامل نگه می‌دارید و تا مدت نسبتاً طولانی نیازی به تعویض باتری گوشی خود ندارید. توجه داشته باشید که علی‌رغم تمام این نکات، باتری یک کالای مصرفی است و به‌مرور زمان قدرت اولیه خود را از دست می‌دهد و باید آن را عوض کنید. باتری نو به صورت تخصصی در زمینه فروش باتری برای انواع مختلفی از برند‌های گوشی فعالیت می‌کند همچنین اگر علاقه مند به این نوع مقالات هستید مقاله جلوگیری از آسیب رساند به باتری آیفون رو هم حتما مطاله کنید.

تمام باتری‌های موجود در وب‌سایت ما اصل هستند و با بهترین بسته‌بندی ممکن به شهر و استان مورد‌نظر شما ارسال می‌شوند. برای سفارش باتری گوشی خود کافی است که به فروشگاه ما مراجعه کنید. در صورت داشتن هرگونه سؤال، با شماره تماس موجود در وب‌سایت تماس حاصل بفرمایید. داشتن یک باتری نو را با مجموعه باتری نو تجربه کنید!

amirali
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *