مراقبت از باتری گوشی شیائومی

مراقبت از باتری گوشی شیائومی

مراقبت از باتری گوشی شیائومی

گوشی‌های هوشمند شیائومی به دلیل عملکرد چشمگیر، ویژگی‌های نوآورانه و باتری‌های بادوام خود شهرت زیادی کسب کرده‌اند. شیائومی که به‌خاطر گوشی‌های هوشمند قابل‌اعتماد و پر ویژگی خود شناخته شده است، قلب میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان را تسخیر کرده است. یکی از جنبه‌های مهم مراقبت از گوشی‌های هوشمند، نگهداری باتری آن‌هاست. باتری‌ها، قلب‌های تپنده دیجیتالی، درست مانند قلب ما انسان‌ها، در برابر خطراتی که تهدیدشان می‌کنند، نیاز به مراقبت دارند. متخصصین حرفه‌ای باتری نو، تجربه انبوه خود در طی سال‌ها را در این مقاله برای شما تصویر کشیده‌اند. آن‌ها در این مقاله با معرفی برخی از خطرات رایجی که باتری گوشی‌های شیائومی را تهدید می‌کنند و تکنیک‌های مؤثر برای مراقبت از باتری شیائومی، شما را تا از عملکرد و طول عمر مطلوب باتری خود، مطمئن خواهند کرد.

درک اصول اولیه باتری

قبل از پرداختن به خطراتی که باتری گوشی شیائومی شما را تهدید می‌کنند و نکات پیشنهادی مراقبت از باتری، باید درکی از اصول اولیه باتری گوشی‌های هوشمند داشته باشید. گوشی‌های شیائومی معمولاً از باتری‌های لیتیوم یون (Li-ion) استفاده می‌کنند که در اکثر گوشی‌های هوشمند مدرن رایج است. باتری‌های لیتیوم یونی در عین سبکی و کم حجمی، دارای چگالی انرژی بالا و کاهش نسبتاً آهسته شارژ در صورت عدم استفاده هستند که آنها را برای گوشی‌های هوشمند مناسب می‌کند. اما باز هم جاودانه نیستند و خطراتی آن‌ها را تهدید می‌کنند. در ادامه وب‌سایت تخصصی تعویض باتری‌های هوشمند باتری نو، هر کدام از این خطرات را بررسی کرده است و نکاتی را برای مقابله و پیشگیری از این خطرات نیز به شما عزیزان معرفی کرده است.

1.   قرارگرفتن و استفاده از باتری در دماهای شدید

قرارگرفتن در معرض دمای شدید، چه گرم و چه سرد، به باتری گوشی شیائومی شما آسیب می‌رساند. دمای بالا منجر به واکنش‌های شیمیایی می‌شود که تخریب باتری را، سریع‌تر خواهد کرد. درحالی‌که دمای سرد به طور موقت ظرفیت باتری را کاهش خواهد داد؛ اما در طولانی‌مدت نیز اثرات دائمی‌تری بر جا خواهد گذاشت.

راهکار مراقبت از باتری:

  • 1. از قراردادن گوشی در زیر نور مستقیم خورشید یا داخل ماشین داغ خودداری کنید.
  • 2. از استفاده از گوشی در شرایط بسیار سرد خودداری کنید.
  • 3. گوشی خود را در محیطی با دمای متوسط نگهداری کنید.

2. شارژ بیش از حد باتری

شارژ بیش از حد یک مشکل رایج است که بر باتری‌های گوشی‌های هوشمند از جمله باتری‌های دستگاه‌های شیائومی تأثیر می‌گذارد. درحالی‌که گوشی‌های هوشمند مدرن دارای مکانیسم‌های داخلی برای جلوگیری از شارژ بیش از حد هستند، اما همچنان ضروری است که گوشی خود را برای مدت طولانی به برق وصل نگذارید، به‌خصوص با شارژرهای غیرمجاز. شارژ بیش از حد باعث استرس و واردشدن فشار به باتری می‌شود که به طور بالقوه منجر به گرم‌شدن بیش از حد و کاهش عمر باتری خواهد شد.

راهکار مراقبت از باتری:

  • 1. از قراردادن تلفن خود برای مدت طولانی، به‌خصوص در طول شب، خودداری کنید.
  • 2. پس از شارژشدن 100 درصد گوشی خود را از برق بکشید.
  • 3. از اصلی بودن شارژر خود اطمینان حاصل فرمایید.
و استفاده از باتری در دماهای شدید

استفاده از شارژرها و کابل‌های غیرمجاز

استفاده از شارژرها و کابل‌هایی که توسط خود شرکت، شیائومی تأیید نشده‌اند؛ مانند استفاده از یک بمب زمان‌دار بدون تجهیزات خنثی‌کننده بمب است. شما باید در هر دو صورت منتظر باشید تا روزی آن بمب منفجر شود یا آن باتری خراب شود! این لوازم جانبی تأیید نشده، ممکن است ولتاژ و جریان صحیحی به باتری گوشی شما نرسانند که منجر به گرم‌شدن بیش از حد، شارژ بیش از حد یا حتی اتصال کوتاه شود که به طور بالقوه به باتری و سایر اجزای داخلی آسیب می‌رساند.

راهکار مراقبت از باتری:

  • 1. همیشه از شارژرها و کابل‌های تأیید شده شیائومی استفاده کنید.
  • 2. لوگوی «طراحی شده برای شیائومی» یا برچسب «تأیید شده توسط شیائومی» را روی بسته‌بندی بررسی کنید.

4. شارژ سریع باتری

گوشی‌های هوشمند شیائومی اغلب با قابلیت شارژ سریع به بازار عرضه می‌شوند که به کاربران امکان می‌دهد گوشی‌های خود را به‌سرعت شارژ کنند و از فضای آنلاین کمتر دور بمانند. شارژ سریع زندگی آنلاین را برای کاربران بسیار راحت‌تر کرده است. قبول! اما آیا می‌دانستید که شارژ سریع گوشی اغلب، گرمای بیشتری تولید می‌کند و استرس و فشار بیشتری را به باتری وارد می‌کند؟ لازم به ذکر نیست که بگوییم استرس و فشار بیشتر روی هر چیزی باعث زودتر خراب‌شدن آن می‌شود. دیگر چه برسد به باتری‌های نازک‌نارنجی امروزی!

تعویض باتری موبایل باتری نو

راهکار مراقبت از باتری:

  • 1. اگر مکرراً از شارژ سریع استفاده می‌کنید، مهم است که مراقب دمای باتری باشید و از شارژکردن گوشی در شرایط سخت اجتناب کنید.
  • 2. فقط در صورت لزوم از شارژ سریع استفاده کنید و در غیر این صورت شارژ معمولی را انتخاب کنید.
  • 3. از شارژ گوشی خود در شرایط دمایی شدید خودداری کنید.
  • 4. از شارژکردن گوشی خود با کابل فست‌شارژ، درون قاب گوشی سیلیکونی خودداری کنید.

5. شارژ کامل یا تخلیه کامل باتری

اگر گوشی شیائومی خود را برای مدت طولانی استفاده می‌کنید؛ از شارژ کامل یا خالی نگه‌داشتن باتری آن خودداری کنید. باتری‌های لیتیوم یونی، سیکل‌های تخلیه جزئی را نسبت به شارژهای کامل باتری ترجیح می‌دهند؛ بنابراین برخلاف تصور رایج، انرژی ذخیره شده زیاد در باتری در سطوح شارژ شدید، به‌مرورزمان، باعث ازدست‌دادن ظرفیت و کاهش عملکرد باتری خواهد شد.

از طرفی دیگر، دائم خالی نگه‌داشتن باتری شما مانند این است که شما را مجبور کنند با شکم‌خالی هی در ماراتون صد کیلومتری شرکت کنید! ناعادلانه به نظر می‌رسد درست است؟ پس این کار را با باتری گوشی شیائومی بی‌زبانتان هم نکنید!

راهکار مراقبت از باتری:

  • 1. بهتر است میزان شارژ باتری را در حدود 40 تا 60 درصد شارژ، مدیریت کنید.
  • 2. همیشه باتری را در جای خشک و خنک و دور از دمای شدید نگهداری کنید.

6. شارژ باتری گوشی شیائومی در حین بازی یا استفاده زیاد

شارژکردن تلفن شیائومی در حین اجرای کارهای پرمصرف، مانند بازی یا استفاده از برنامه‌های سنگین، منجر به افزایش تولید گرما خواهد شد. گرما عامل اولیه‌ای است که بر سلامت باتری تأثیر می‌گذارد. توصیه می‌شود از چنین سناریوهایی اجتناب کنید.

راهکار مراقبت از باتری

راهکار مراقبت از باتری:

  • 1. گوشی خود را در هنگام استفاده‌های سبک یا زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید شارژ کنید.
  • 2. هنگام شارژ از استفاده از باز کردن برنامه‌های پرمصرف خودداری کنید.

7. آسیب فیزیکی

بسته به میزان شدت افتادن یا ضربه دیدن، آسیب فیزیکی به گوشی شیائومی شما تأثیر مستقیمی بر سلامت باتری خواهد داشت! این اتفاق، باعث آسیب داخلی و بیرونی می‌شود. شما پس از برخورد، باید حواستان به طور بالقوه بر عملکرد و ایمنی باتری باشد!

راهکار مراقبت از باتری:

  • 1. از یک قاب محافظ محکم و محافظ صفحه‌نمایش برای محافظت از گوشی خود در برابر آسیب استفاده کنید.
  • 2. محتاط باشید و برای جلوگیری از افتادن و ضربه با گوشی خود بااحتیاط رفتار کنید.

8 راهکار فوری برای مراقبت از باتری گوشی شیائومی

  1. 1. با نصب به‌روزرسانی‌های منظم، نرم‌افزارهای سیستمی گوشی شیائومی خود را به‌روز نگه دارید. اگر پس از به‌روزرسانی، با مشکل دائمی باتری مواجه شدید، بازنشانی کارخانه را انجام دهید.
  2. 2. برنامه‌هایی را که بیش از حد باتری مصرف می‌کنند، یا مزایای قابل‌توجهی ارائه نمی‌دهند را، مرور و حذف کنید. برنامه‌های رسمی شیائومی یا توسعه‌دهندگان مورداعتماد را انتخاب کنید.
  3. 3. برای صرفه‌جویی در مصرف باتری، روشنایی صفحه‌نمایش گوشی شیائومی خود را در حد راحتی، برای مدت‌زمان کوتاه‌تری تنظیم کنید.
  4. 4. حالت صرفه‌جویی در باتری گوشی‌های شیائومی، فرایندهای پس‌زمینه را محدود می‌کند و عملکرد گوشی را برای صرفه‌جویی در مصرف کاهش می‌دهد؛ بنابراین از آن برای افزایش عمر باتری در شرایط بحرانی، استفاده کنید.
  5. 5.تنظیمات اعلان برنامه‌های خود را بررسی کنید و اعلان‌ها را برای برنامه‌هایی که به هشدار فوری نیاز ندارند غیرفعال کنید. با مدیریت اعلان‌ها، مصرف باتری را کاهش دهید و روی اعلان‌های ضروری تمرکز کنید.
  1. 6. عادت کنید برنامه‌هایی را که به طور فعال از آنها استفاده نمی‌کنید ببندید تا علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف باتری، منابع سیستم را هم آزاد کنید تا گوشی‌تان اطلاعات را سریع‌تر پردازش کند.
  2. 7. درگاه شارژ تلفن شیائومی خود را به طور مرتب تمیز کنید تا از هرگونه انسدادی که ممکن است مانع شارژشدن و منجر به بروز مشکلات ناشی از گرمایش شود، جلوگیری کنید.
  3. 8. دستگاه‌های شیائومی اغلب دارای ویژگی‌های باتری تطبیقی هستند که یک هوش مصنوعی است که مصرف انرژی را بر اساس الگوهای استفاده از برنامه شما بهینه می‌کند. این قابلیت را در تنظیمات گوشی خود فعال کنید تا سیستم نوآورانه شیائومی، به‌صورت هوشمند مصرف باتری شما را مدیریت کند و عمر باتری شما را افزایش دهد.

نتیجه

برای مـثال باتری شیامی مدل Xiaomi Redmi 10X 5G برای ارائه عملکرد قوی و عمر باتری قابل‌اعتماد ساخته شده‌اند، آگاهی از خطرات بالقوه‌ای که سلامت باتری را تهدید می‌کنند بسیار مهم است. باتری نو در این مقاله سعی کرده است تا این خطرات را با معرفی اقدامات پیشگیرانه و عادت‌های خوب شارژ باتری، از شما و گوشی عزیز شما، دور کند. با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله، عمر باتری گوشی شیائومی خود را بهینه کنید و بیشترین بهره را برای سال‌های آینده از دستگاه شیائومی خود ببرید همچنین اگر علاقه مند به این نوع مقالات هستید مقاله بهینه سازی باتری در گوشی‌های سامسونگ رو هم مطالعه کنید.

amirali
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *