بهینه سازی باتری در گوشی‌های سامسونگ

بهینه سازی باتری در گوشی‌های سامسونگ

بهینه سازی باتری در گوشی‌های سامسونگ | آموزش تمام مراحل + تصاویر و توضیحات

بهینه سازی باتری در گوشی‌های سامسونگ تنظیمات متعددی دارد و با انجام آن‌ها، سلامت باتری افزایش پیدا می‌کند. انجام این روش‌ها، کیفیت و عملکرد باتری را در طولانی مدت تحت تأثیر قرار می‌دهد و بهتر است که آن‌ها را از دست ندهید! مراحل بیان شده در این مقاله آموزشی از وب‌سایت اصلی سامسونگ به همراه جزئیات و تصاویر گرفته شده‌اند و روی جدیدترین گوشی‌های سامسونگ قابل انجام هستند. در ادامه با باتری نو همراه باشید.

بهینه سازی باتری با گزینه مخصوص

با اجرای این روش، باتری گوشی سامسونگ شما به صورت کامل توسط خود اندروید بهینه سازی می‌شود.

گام اول: وارد settings شوید و روی عبارت Device Care ضربه بزنید.

مرحله اول

گام دوم: روی گزینه Optimize Now کلیک کنید. زمانی که روی این گزینه کلیک می‌کنید، بهینه سازی باتری به صورت کامل انجام می‌شود؛ همچنین بهینه سازی بخش‌های مختلف گوشی سامسونگ از جمله فضای ذخیره‌سازی و رم انجام می‌شود.

مرحله دووم

قرار دهی برنامه‌های بدون استفاده در حالت Sleep

ادامه مراحل را در همین قسمت پیش ببرید تا برنامه‌های اضافه را در حالت خواب قرار دهید و از این طریق باتری را بهینه سازی کنید.

گام اول: در همان بخش Device Care عبارت Battery را انتخاب کنید.

مرحله سومم

گام دوم: در این قسمت لیست تمام برنامه‌هایی که باتری شما را مصرف کرده‌اند مشاهده می‌کنید. درصد استفاده شده توسط هر برنامه به همراه جزئیات در این قسمت مشخص شده است. کاری که در این گام باید انجام دهید این است که برنامه‌های اضافه که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید ولی در حال مصرف باتری گوشی سامسونگ شما هستند را شناسایی کنید و تک به تک آن‌ها را انتخاب کنید.

مرحله چهرم

گام سوم: بعد از انتخاب برنامه موردنظر، عبارت Put app to sleep را فعال کنید. از این لحظه به بعد، برنامه‌های انتخاب شده توسط شما انرژی باتری را مصرف نمی‌کنند و در مواقع بلااستفاده به حالت خواب فرو می‌روند.

مرحله پنجم

غیرفعال‌سازی برنامه‌های بدون استفاده

یکی از گام‌ها برای بهینه سازی باتری گوشی سامسونگ، غیرفعال‌سازی برنامه‌های بدون استفاده است. با اجرا کردن این قابلیت، برنامه‌هایی که برای 30 روز بدون استفاده بوده‌اند غیرفعال می‌شوند.

گام اول: وارد قسمت settings شوید و عبارت Device Care را انتخاب کنید. سپس گزینه Battery را انتخاب کنید. در این قسمت، روی گزینه سه نقطه در سمت راست صفحه ضربه بزنید و عبارت See More را انتخاب کنید.

مرحله شیشم

گام دوم: عبارت Auto disable unused apps را انتخاب کنید.

مرحله نهم

بهینه سازی باتری به کمک تنظیمات گوشی

روش‌های عنوان شده در ادامه را اجرا کنید تا بهینه سازی باتری به بهترین شکل ممکن انجام شود.

گام اول: به کمک این روش امکان قرار دادن هر تعداد برنامه به حالت Sleep به صورت یک‌جا وجود دارد. در ابتدا وارد settings شوید و گزینه Device Care را انتخاب کنید. حالا سه نقطه موجود در بالای صفحه را انتخاب کنید و See More را انتخاب کنید.

مرحله هشتم

گام دوم: گزینه Sleeping Apps را انتخاب کنید.

مرحله نهم

گام سوم: در این بخش تمام برنامه‌هایی که به حالت خواب هستند و دیگر نمی‌توانند باتری شما را مصرف کنند مشاهده می‌کنید. اگر هیچ برنامه‌ای قابل مشاهده نیست و عبارت No sleeping apps را مشاهده می‌کنید به این معناست که هنوز هیچ برنامه‌ای را در این حالت قرار نداده‌اید. برای اضافه کردن برنامه روی Add ضربه بزنید.

مرحله دهمم

گام چهارم: در این قسمت لیست تمام برنامه‌ها را مشاهده می‌کنید. کافی است تمام برنامه‌های موردنظر که استفاده نمی‌شوند و باتری شما را مصرف می‌کنند انتخاب کنید؛ سپس گزینه Add را انتخاب کنید تا برنامه‌های انتخاب شده به این دسته اضافه شوند. از این به بعد، تمام برنامه‌هایی که انتخاب کرده‌اید در هنگامی که استفاده نمی‌شوند به حالت خواب فرو می‌روند.

مرحله یازدهم

فعال‌سازی حالت بهینه سازی خودکار تنظیمات

گوشی‌های هوشمند سامسونگ دارای تنظیمات هوشمندی هستند که با فعال‌سازی آن، میزان مصرف باتری گوشی کاهش پیدا می‌کند و بهینه سازی به صورت خودکار انجام می‌شود. در ادامه راه فعال کردن این ویژگی را بیان می‌کنیم.

گام اول: وارد settings شوید و Device Care را انتخاب کنید. روی سه نقطه موجود در بالای صفحه ضربه بزنید و گزینه See more را انتخاب کنید.

مرحله دوازدهم

گام دوم: در این قسمت یک سری از تنظیمات را مشاهده می‌کنید. حالا باید Optimize settings را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، ویژگی‌هایی مانند نور صفحه، زمان خاموش شدن صفحه نمایش و شدت صدا به حالت پیش‌فرض برمی‌گردد.

مرحله سیزدهم

گام سوم: با انتخاب این گزینه، امکان ویرایش تغییرات خودکار وجود دارد. برای مثال امکان غیرفعال کردن یکی از ویژگی‌ها مثلاً کاهش روشنایی صفحه نمایش وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم تنظیمات این قسمت را تغییر ندهید تا بهینه سازی باتری به بهترین شکل ممکن انجام شود.

مرحله چهاردهم

تشخیص برنامه‌های مخرب

در این روش، برنامه‌های مخرب که به سلامت باتری آسیب می‌زنند شناسایی می‌شوند تا با پاک کردن یا غیرفعال‌سازی، بهینه سازی باتری انجام شود.

گام اول: از قسمت settings گوشی وارد Device Care شوید و سه نقطه بالای صفحه را انتخاب کنید.

مرحله پانزدهم

گام دوم: گزینه App issue history را انتخاب کنید. در این قسمت، تمام برنامه‌هایی که دچار مشکل هستند، به گوشی شما آسیب وارد کرده‌اند یا حجم زیادی از باتری را بدون دلیل مصرف کرده‌اند مشاهده می‌کنید. بعد از دیدن این لیست، برای حذف یا غیرفعال‌سازی برنامه‌های عنوان شده اقدام کنید.

مرحله آخر

اطلاعات بیشتر: مجموعه باتری نو تمام این نکات و آموزش‌ها را به افرادی که نیاز به مشاوره دارند، به صورت کامل و با جزئیات ارائه می‌دهند. اگر به مشاوره رایگان نیاز دارید یا برای باتری گوشی شما مشکلی پیش آمده است با متخصصین باتری نو تماس حاصل فرمایید.

نکات تکمیلی برای بهینه سازی باتری گوشی سامسونگ

رعایت نکات زیر در کنار انجام گام‌های عملی بهینه سازی گوشی باعث می‌شود تا باتری شما از لحاظ پایداری و سلامت در بالاترین حد ممکن قرار بگیرد.

فعالسازی Low Power Mode

اکثر گوشی‌های هوشمند از جمله سامسونگ این قابلیت را در تنظیمات خود قرار داده‌اند و با فعال‌سازی آن، قابلیت بهینه کردن باتری وجود دارد. برای فعال کردن این گزینه کافی است تا صفحه گوشی خود را از بالا به پایین بکشید. یک لیست از قابلیت‌ها و تنظیمات از جمله وای‌فای، اینترنت همراه و بلوتوث به نمایش درمی‌آید؛ سپس گزینه Low Power Mode را انتخاب کنید. ممکن است که نام آن در برخی از گوشی‌های سامسونگ Power save mode باشد و هر دو یک کار را انجام می‌دهند.

بستن برنامه‌های اضافه

هر موقع که با گوشی خود کاری ندارید، برنامه‌هایی که باز کرده‌اید را به طور کامل ببندید. انجام این کار باعث می‌شود تا میزان مصرف منابع گوشی کمتر شود و به نوعی باتری را بهینه سازی کنید. باز گذاشتن تعداد بالای برنامه موجب می‌شود تا باتری انرژی بسیار زیادی صرف کند؛ همچنین رم گوشی درگیر می‌شود.

سخن پایانی

در این مقاله درمورد بهینه سازی باتری گوشی سامسونگ صحبت کردیم. توجه داشته باشید که رعایت نکات مربوط به نگهداری از باتری در کنار بهینه سازی آن ضروری است. شما نباید از باتری خود بیش از حد کار بکشید و نباید به هنگام شارژ با آن کار کنید. توجه داشته باشید که باتری یک کالای مصرفی است و علی‌رغم انجام بهینه سازی برای کاهش مصرف و افزایش سلامت، بعد از یک مدت کارایی و قدرت اولیه خود را از دست می‌دهد.

برای تعویض باتری گوشی سامسونگ، مجموعه باتری نو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر احساس می‌کنید که تمام نکات این مقاله را انجام داده‌اید و باز هم در طول روز، باتری با سرعت بالایی تخلیه می‌شود به این معناست که کارایی اولیه خود را از دست داده است و باید آن را عوض کنید. باتری‌های فروشگاه باتری نو همگی اورجینال هستند و با ضمانت کامل به دست شما می‌رسند. برای سفارش باتری یا برقرار ارتباط با متخصصان مجموعه، به وب‌سایت ما مراجعه کنید.

 

 

amirali
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *