آموزش آسان‌ترین روش های تست سلامت باتری های اندروید

آموزش آسان‌ترین روش های تست سلامت باتری های اندروید

آموزش آسان‌ترین روش های تست سلامت باتری های اندروید

روش های تست سلامت باتری سامسونگ و اندروید بسیار آسان هستند؛ همیشه گفته‌اند: «پیشگیری بهتر از درمان است» بنابراین قبل از آنکه دیر شود میزان سلامت باتری موبایل خود مطمئن شده و کارهای لازم را برای افزایش عمر آن انجام دهید.

اگر نیاز به مشاوره تخصصی در این زمینه دارید با کارشناسان ما در باترینو در تماس بوده و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید. از طرفی ما در این مقاله ساده‌ترین روش‌های تست سلامت باتری را به شما آموزش می‌دهیم؛ بنابراین تمام مراحل آن‌‌ها را به دقت دنبال کنید.

 

آموزش روش های تست سلامت باتری های اندروید

در این بخش 3 تا از ساده‌ترین روش‌ها را برای تست سلامت باتری موبایل اندروید به شما یاد می‌دهیم.

تست سلامت باتری از منوی تنظیمات

تست سلامت باتری های اندروید نیاز به انجام کار سختی نداشته و حتی از منوی تنظیمات نیز قابل بررسی است؛ در بخش زیر مراحل انجام این کار را به ترتیب برایتان توضیح می‌دهیم.

  1. 1.به بخش تنظیمات در موبایل خود رفته و گزینه «باتری» را انتخاب کنید؛ اگر این گزینه را پیدا نکردید، کلمه Battery Usage را سرچ کرده و وارد آن شوید.
  2. 2.در این بخش شما می‌توانید وضعیت و میزان مصرف باتری موبایلتان را در 24 ساعت گذشته مشاهده کنید؛ علاوه بر این برنامه‌هایی که بیشترین میزان مصرف را دارند نیز در این قسمت می‌بینید.
برسی سلامت باتری سامسونگ

. در اینجا می‌توانید وضعیت باتری موبایل خود را در 24 ساعت گذشته ببینید و متوجه شوید که کدام برنامه‌ها بیشترین انرژی را مصرف کرده‌اند.

البته از این بخش شما میزان دقیق سلامت باتری را متوجه نمی‌شوید؛ اما می‎توانید برای افزایش سلامت آن برنامه‌های پرمصرفی که به آن‌ها نیاز ندارید را حذف کنید؛ نمی‌دانید این موضوع چه تاثیری بر بهبود باتری موبایلتان دارد!

استفاده از کد مخصوص برای اطلاع از سلامت باتری

جالب است بدانید کدهای مخصوصی وجود دارند که میزان دقیق سلامت باتری موبایل اندروید را به شما اطلاع می‌دهند. برای استفاده از این روش بخش زیر را مطالعه و دنبال کنید.

  1. 1. در صفحه شماره‌گیری موبایلتان، کد *#*#4636#*#* را وارد کنید.
  2. 2. با این کار منویی در مقابل شما ظاهر می‌شود.
  3. 3. از بین گزینه‌ها اطلاعات باتری (Battery Information) را انتخاب کرده و میزان سلامت و دمای باتری و همچنین سطح شارژ آن را مشاهده کنید.

البته باید بدانید این گزینه در تمام موبایل‌ها فعال نبوده و در برخی از موبایل‌ها وجود ندارد؛ بنابراین همه نمی‌توانند از این روش استفاده کنند.

تست سلامت باتری موبایل اندروید با اپلیکیشن‌

اگر از دو روش بالا موفق به تست سلامت باتری موبایل اندروید خود نشدید اصلا نگران نباشید؛ زیرا اپلیکیشن‌های مختلفی طراحی شده‌اند که تمام این اطلاعات موردنیاز را در اختیارتان قرار می‌دهند؛ در بخش زیر یکی از بهترین این برنامه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

تعویض باتری موبایل باتری نو

دانلود و استفاده از برنامه AccuBattery

این برنامه جزئیات مختلفی در مورد سلامت باتری، سرعت شارژ، تخمین مدت زمان شارژ و… را در اختیارتان قرار داده و راهکارهای مختلفی نیز برای بهبود آن به شما ارائه می‌کند.

در بخش «Discharging» نیز میزان مصرف باتری را به شما نشان می‌دهد؛ از طرفی این برنامه اطلاعات مختلفی نیز در مورد میانگین مصرف باتری در زمان خاموش یا روشن بودن صفحه نمایش در اختیارتان قرار می‌دهد.

در قسمت App usage access نیز اطلاعات بیشتری در مورد مصرف برنامه‌ها به شما داده و متوجه می‌شوید کدام نرم‌افزار مصرف بیشتری دارد.

 به طور کلی تمام این موارد به شما در بهبود سلامت باتری کمک می‌کنند؛ برای مثال در صورتی که دمای موبایل افزایش یافته باشد به شما هشدار می‌دهد تا آن را زیر 50 درصد نگه دارید.

تا اینجا شما با 3 روش تست سلامت باتری های اندروید آشنا شدید؛ حال باید بدانید باتری شما پس از مدتی خراب شده و دیگر کارایی روز اول خودش را ندارد؛ در این شرایط کم‌هزینه‌ترین کار تعویض آن است!

آیا به نظر شما این روش عاقلانه است؟ اگر باتری باکیفیت و اصل برای موبایلتان تهیه کنید چرا که نه؟ مجموعه باترینو در این زمینه به کمکتان آمده و با خدمات فوق‌العاده خود کار شما را راحت می‌کند.

باترینو مرکز تهیه انواع باتری های موبایل اصل

فروشگاه باترینو یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مجموعه‌ها در زمینه فروش انواع باتری‌های موبایل بوده و محصولات خود را با ضمانت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد؛ بنابراین دیگر نیازی نیست زمان زیادی برای یافتن باتری اصل صرف کنید.

محصولات ما 3_6 ماه گارانتی داشته و در سریع‌ترین زمان ممکن به دست شما می‌رسند؛ بنابراین با خرید آنلاین و مطمئن خود را از شر باتری‌های تقلبی راحت کنید.

از طرفی توصیه می‌کنم قبل از هر چیز و برای اطمینان بیشتر حتما با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید؛ مشاوران ما در باترینو تمام اطلاعات موردنیاز را در اختیارتان قرار داده و به شما در خرید باتری موبایل کمک می‌کنند.

علاوه بر این برای کسب اطلاعات بیشتر حتما به سایت باتری نو سری زده و محصولات را مشاهده کنید. اگر در انجام هر کدام از روش‌های بالا با مشکل و خطایی نیز مواجه شدید، اصلا نگران نباشید؛ زیرا مشاوران ما همیشه در دسترس و آماده کمک‌رسانی به شما هستند.

نکات پایانی در مورد روش تست سلامت باتری های اندروید

در این مقاله شما با روش‌های تست سلامت باتری های اندروید آشنا شدید؛ در انتها توصیه می‌کنم برای افزایش عمر باتری موبایلتان حتما نکات مراقبتی آن را رعایت کنید؛ زیرا زودتر از آنچه که فکرش را کنید خراب می‌شوند همچنین اگر علاقه مند به این نوع مقالات هستید پیشنهاد میکنیم که مقاله آسان‌ترین روش کالیبره باتری اندروید سامسونگ رو هم مطالعه کنید.

اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی دارید با مشاوران ما در مجموعه باترینو در ارتباط بوده و از راهنمایی‌های تخصصی آن‌ها در مورد سلامت باتری استفاده کنید.

آیا روش‌هایی را برای افزایش عمر باتری موبایل می‌شناسید؟ در بخش زیر نظرات و پیشنهادهای خود را نوشته و این مقاله مفید را برای افرادی که به سلامت باتری موبایل خود اهمیت می‌دهند نیز بفرستید.

amirali
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *