تعویض باتری آیفون

تعویض باتری آیفون

باتری های موبایل آیفون از جنس لیتیومی و حساس میباشند که دارای طول عمر محدودی میباشند که پس از یک دوره استفاده و چرخه شارژ عمر باتری کاهش پیدا کرده و زمان تعویض باتری موبایل اپل میرسد که البته این زمان بستگی زیادی به استفاده شخصی شما دارد و هر چقدر بصورت بهینه و درست از گوشی موبایل خود استفاده کنید میتوانید زمان تعویض را به تعویق بیندازید.

از کجا بفهمیم که زمان تعویض باتری موبایل آیفون رسیده است؟

1ـدر صورتی که گوشی موبایل شما نیاز مبرم و مداوم به شارژر دارد

به عبارت دیگر گوشی موبایل مدام شارژ تمام میکند و یا فقط در صورت اتصال به شارژ روشن میماند و شما از جمله کسانی هستید که نیاز بالا جهت کار کردن با موبایل خود به پاور بانک و شارژر دارید باید بگوییم که طول عمر باتری موبایل شما کاهش پیدا کرده و زمان تعویض باتری گوشی آیفون رسیده است.

2ـاگر شارژی که صفحه نمایش گوشی موبایل شما نمایش میدهد با شارژ واقعی باتری موبایل مطابقت ندارد

نشان دهنده زمان تعویض باتری موبایل است به عنوان مثال گوشی موبایل شما شارژ 80 درصد را نمایش میدهد ولی پس از مدت کوتاهی مثلا بیست دقیقه گوشی موبایل شما خاموش میشود.

3ـدر صورت خالی شدن ناگهانی شارژ باتری موبایل

برای مثال شارژ باتری موبایل از 100 صد در صد ظرف مدت کوتاهی به 2 درصد میرسد.

4ـاگر باتری تلفن همراه شما هنگام کار کردن با آن داغ میکند و یا داخل شارژ خیلی داغ میکند

در این زمان تعوبض باتری بحرانی است و باید اقدام به تعویض باتری گوشی کنید زیرا میتوانید آسیب بالایی به اجزای داخلی باتری موبایل بزند.

چگونه زمان تعویض باتری اپل را به تعویق بیندازیم؟

با استفاده درست و بهینه از باتری موبایل آیفون میتوانید مدت زمان طولانی تری از باتری گوشی موبایل خود استفاده کنید اما با رعایت نکات ذکر شده در پایین میتوانید این کار را عملی کنید.

1ـ استفاده از شارژر اصلی گوشی موبایل:

شارژر های اصلی قابلیت بالایی در محافظت از باتری گوشی دارد و از داغ شدن و شارژ کاذب باتری گوشی موبایل جلوگیری میکند و توصیه ما در این زمینه استفاده از شارژر اورجینال و در صورت خرابی تهیه شارژر اصلی از مراکز معتبر میباشد.

2ـ عدم استفاده از گوشی موبایل در هنگام اتصال به شارژ:

فرایند شارژ شدن باتری گوشی ایفون سبب افزایش جزیی دمای باتری میشود اگر هنگام اتصال به شارژ با گوشی کار کنید با افزایش بالای دما موبایل و فشار بالا هم آسیب به باتری موبایل و هم به گوشی موبایل میرسد توصیه شده که هنگام شارژ گوشی موبایل را خاموش کرده و یا در حالت پرواز قرار داده تا گوشی موبایل با کمترین فشار در مدت زمان کوتاه به صورت کامل شارژ شود.

3ـ در صورت کاهش شارژ اتصال فوری گوشی به شارژر:

در صورتی که شارژ باتری موبایل آیفون به 20 درصد( در برخی مقالات ذکر شده 25 درصد و در برخی دیگر 18 درصد) برای افزایش تعداد سیکل شارژی و طول عمر باتری آن را فورا به شارژر متصل کنید تا طول عمر باتری موبایل افزایش یابد.

4ـ عدم اتصال باتری گوشی آیفون در طول شبانه روز:

برخی افراد گوشی موبایل خود را به صورت طولانی مدت به شارژ متصل میکنند که برای باتری مضر است و توصیه شده که باتری موبایل را 80 درصد و نه بیشتر شارژ نکنید.

5ـ استفاده از محافظ برق هنگام شارژ باتری موبایل :

نوسانات برقی طول عمر باتری موبایل را کاهش میدهد بنابراین از محافظ های برای اتصال به پریز استفاده کنید.

6ـ کاهش استفاده از باتری گوشی:

طبیعتا هر چه میزان استفاده از باتری را کاهش دهید تعداد سیکل شارژ باتری کمتر شده و در نتیجه عمر باتری افزایش میابد پیشنهاد ما در این زمینه حذف نرک افزارهای بی کاربرد از گوشی موبایل است و استفاده از تم ها و رنگ های تاریک در صفحه نمایش همچنین تنظیم صفحه نمایش به حالت خاموش شدن اتوماتیک بعد از مدت زمان معین استفاده نکردن از باتری موبایل با تمام اقدات ذکر شده میزان استفاده از باتری را کاهش داده تا عمر باتری افزایش یابد

نکاتی که باید هنگام تعویض باتری گوشی موبایل آیفون بدانیم:

با تمام نکات گفته شد بعد از یک دوره استفاده از گوشی موبایل که در افرارد مختلف متفاوت است باید اقدام به تعویض باتری گوشی اپل کرد که در این هنگام باید اصولی را رعایت کنید که به چند مورد اشاره میکنیم:

  1. جهت تعویض باتری از یک باتری اورجینال به عنوان باتری جایگزین استفاده کنید که آن را میتوانید از فروشگاه های معتبر با گارانتی تعویض و اصالت مانند باترینو خریداری کنید.
  2. در انتخاب باتری جایگزین این نکته را رعایت کنید که حتما باتری جدید از نظر مشخصات مشابه باتری قبلی باشد
  3. تا جایی که امکان دارد تعویض باتری گوشی موبایل را خود به تنهایی انجام ندهید و این کار را به دست افراد با تجربه در این زمینه بسپارید.
  4. ـ هنگام تعویض باتری موبایل اصول ذکر شده در مقالات معتبر تعویض باتری موبایل آیفون تک به تک اجرا کنید و از آسیب به باتری مانند سوراخ شدگی و خط خراش جلوگیری که خطر ناک بوده و امکان آسیب جدی و آتش سوزی وجود دارد که باز هم پیشنهاد ما سپردن این کار به افراد با تجربه میباشد.
  5. مقالات تعویض باتری موبایل آیفون برای هر مدل اختصاصی بوده سعی کنید مراحل ذکر شده هنگام تعویض باتری هم مدل باتری خود را اجرا کنید.

 

 

MHD
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *