انتقال شارژ باتری از یک گوشی به گوشی دیگر

باتری سامسونگ

 انتقال شارژ باتری از یک گوشی به گوشی دیگر چگونه است؟

ممکن است خیلی اتفاق افتاده باشد که در موقعیتی گرفتار شده باشید که دسرسی آنی به پریز برق نداشته باشید برای مثال زمانی که در سفردر خارج از شهر هستید و حتی  یا پاور بانک همراهتان نباشد و یا شارژ کافی نداشته باشد در این موقعیت اورژانسی ممکن است نیاز مبرمی به گوشی موبایل داشت باشید که تنها راه انتقال شارژ باتری از گوشی ای به گوشی دیگر است.

وسایل لازم جهت انتقال شارژ باتری از موبایل به موبایل چیست؟

  • کابل OTG
  • کابل USB

کابل یو اس بی که همان سیم شارژر های معمول گوشی موبایل است را به طور مداوم مصرف میکنید و با آن آشنایی کامل دارید و اما کابل  OTG که ممکن است برای یکسری از دوستان جدید باشد که در ادامه برای چیستی آن را برای شما شرح میدهیم.

 

کابل OTG چیست و چه کاربردی دارد؟

کلمه OTG مخفف کلمه انگیلیسی  ON THE GO میباشد که به معنی در حال حرکت میباشد که در میان کاربران همان واژه OTG مرسوم میباشد. کابل OTG کابلی است بسیار کاربردی نقش مبدلی دارد که تبلت و گوشی را به فلش و رم متصبل میکند. که از دو سر متفاوت یکی USB و دیگری MICRO USB تشکیل شده است که قسمت میکرو یو اس بی به گوشی موبایل متصل میشود و قسمت یو اس بی به فلش متصل میشود که با استفاده از آن رم یو اس بی فلش مموری و وسایلی از این قبیل را به گوشی موبایل متصل میکنند و انتقالاتی مانند انتقال فایل از گوشی به رم و فلش را انجام میدهید و دیگر نیاز به لپ تاپ و کامپیوتر جهت انتقال فایل ها از گوشی به فلش نیست خیلی راحت فایل های فلش مموری  و یا رم را یا به موبایل انتقال داده و یا داخل موبایل باز میکنیم و ار آن ها استفاده میکنیم بدون هیچ گونه واسطه ای.

کاربرد های دیگر کابل OTG که شاید از آن بی خبر باشید

اتصال دسته پلی استیشن به گوشی

اگر شما از دسته افراد گیم باز هستید میتوانیم این نوید را به شما بدهیم که دسته بازی را با استفاده از سیم او تی جی میتوانید به گوشی خود متصل کرده و از بازی در گوشی موبایل خود لذت ببرید

اتصال دوربین DSLR به تلفن همراه

این قابلیت بیشتر به کار عکاسان حرفه ای می‌آید که با اتصال دوربین به موبایل و نصب نرم افزار  DSLR Dashboardتنطیمات حرفه ای دوربین خود را انجام داده و با انداختن عکس سریعا عکس از دوربین به گوشی انتقال پیدا میکند.

اتصال کیبورد رایانه به گوشی همراه

از دیگر قابلیت های کابل otg که شاید از آن بی خبر باشید اتصال کیبورد به دستگاه و تایپ راحت سریع میباشد که این قابلیت به تایپیست های عزیز کمک بزرگی میکند.

اتصال موس رایانه به گوشی

شما حتی میتوانید موس رایانه را با استفاده از این کابل به گوشی موبایلی که OTG را پشتیبانی میکند متصل کرده و گوشی موبایل را  به وسیله موس کنترل کنید البته ذکر این نکته لازم است که باید تلفن همراه شما کابل OTG را پشتیبانی کند.

ترفند انتقال شارژ باتری به گوشی دیگر با کابل OTG

قابلیت دیگر که این کابل دارد که خیلیا ممکن است از آن بی خبر باشند انتقال شارژ باتری موبایل به موبایل میباشد و یا حتی دستگاه های دیگر مثل تبلت را میتوان با کابل او تی جی شارژ کرد که چگونگی انجام آن را در این مقاله توضیح میدهم پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

نحوه انتقال شارژ باتری از طریق OTG

جهت انجام این کار ابتدا کابل او تی جی را از قسمت میکر یو اس بی به گوشی موبایلی که شارژ آن بیشتر است و قرار است از آن شارژ بگیریم متصل میکنیم سپس کابل یو اس بی را از قسمت میکرو یو اس بی به گوشی موبایلی که شارژ آن کمتر است متصل میکنیم و قسمت یو اس بی کابل یو اس بی را به او تی جی متصل میکنیم و گوشی شروع به شارژ شدن میکند شارژ شدن تا زمانی ادامه میابد که شارژ هر دو موبایل با هم برابر شود.

آیا همیشه متوانیم از انتقال شارژ باتری از گوشی به گوشی دیگر استفاده کنیم؟

خیر تنها در مواقع ضروری مجاز به انجام این کار میباشید چون فرایند شارژ شدن با ولتاژ خیلی پایین انجام میگیرد استفاده زیاددر طولانی مدت به باتری هر دو موبایل آسیب میزند.

 

 

MHD
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *