باتری OEM چیست؟

باتری-oem

باتری OEM چیست؟

بطور کلی ممکن است بارها و بارها هنگام خرید محصولات الکترونیکی واژه OEM به گوشتان خورده باشد برای مثال هنگام خرید باتری موبایل باتری OEM از قیمت بالاتری و همچنین کیفیت بالاتری برخوردار هستند اما بخواهیم به طور دقیق تر ریشه یابی کنیم OEM را ریشه یابی کنیم مخفف کلمه انگلیسی Original Equipment manufacture که به معنای تولید کننده اصلی تجهیزات میباشد به طور کلی شرکت های تولید کننده‌ی گوشی موبایل مثل سامسونگ آیفون شیائومی و …  یک سری شرکت های زیر مجموعه ای دارند که قطعات آن ها را تولید میکنند برای مثال foxconn بزرگ ترین شرکت OEM در جهان است که وظیفه تولید قطعات الکترونیکی شرکت اپل دل گوگل هوآوی سامسونگ و … را بر عهده دارد. و هنگامی که میگویند یک محصول OEM  است ینی آن محصول اصل میباشد. باتری OEM همان باتری اورجینال میباشد.

با شناخت فروشگاه هایی که با شرکت OEM گوشی های شما قرار دارد میتوانید در صورتی که تمایل به تعویض و یا ارتقا داشته باشید از همین فروشگاه ها اقدام کنید.

استفاده ازباتری های فیک در طولانی مدت به علت داغ کردگی سبب آسیب به تلفن همراه شما میشود در نتیجه توصیه میشود با وجود قیمت بالای باتری اورجینال از آن ها برای تلفن همراه خود استفاده کنید تا سبب حفظ طول عمر گوشی شما شود.

نکاتی که هنگام خرید باتری اورجینال گوشی موبایل باید بدانید

باتری موبایل اورجینال را گران بخرید :

هنگام خرید باتری OEM گوشی موبایل باید این نکته را در نظر بگیرید ممکن است با یک قیمت بالا مواجه شوید اما مطمین باشید که باتری موبایل با قیمت پایین از کیفیت کمتری هم برخوردار است و جهت خرید باتری اورجینال گوشی باید هزینه آن را هم در نظر داشته باشید تا طول عمر مفید هم برای خود باتری و هم برای گوشی موبایل داشته باشد.

خرید باتری oem از فروشگاه های معتبر انجام دهید:

فروشگاه معتبر دارای اشخاص با صلاحیت بالا هستند که هم محصول خوبی به شما ارائه میدهند و هم شما را در زمینه مد نظر راهنمایی میکنند. و هم محصول با گارانتی اصالت و تعویض به شما میدهند که هرگاه از خرید خود ناراضی بودید کارشناسان در اسرع وقت اقدام به تعویض و یا تعمیر باتری موبایل شما کنند.

افتراق oem از باتری فیک :

هنگام خرید باتری OEM موبایل باید آن را از باتری فیک افتراق دهید که کار چندان راحتی نیست و نیاز به تجربه دارد و با خرید از فروشگاه های معتبر میتوانید این مشکل را به پنجاه در صد کاهش دهید.

راه های افتراق باتری اورجینال موبایل از باتری تقلبی

توجه به بسته بندی باتری گوشی موبایل:

هنگام خرید باتری اورجینال گوشی توجه به بسته بندی باتری فراموش نشود در نظر داشته باتری های اصل دارای بسته بندی باکیفیت با فونت مناسب و اطلاعات کافی میباشد.

توجه به تاریخ روی برچسب موبایل :

در نظر داشته باشید هنگام خرید تاریخ روی خود موبایل را با تاریخ روی بسته با هم تطابق دهید که با هم مچ باشد و در صورت عدم تطابق میتوانید باتری را فیک در نظر بگیرید.

برچسب روی باتری موبایل را بررسی کنید :

برچسب روی باتری گوشی موبایل میتواند خیلی در انتخاب باتری اورجینال موبایل کمک کننده باشد زیرا برچسب روی باتری دارای نوشته با فونت واضح مشخص و با میزان رنگ کافی میباشد در صورتی که برچسب باتری های تقلبی دارای نوشته نامشخص ناکافی با فونت نامناسب و میزان رنگ کم رنگ و یا پر رنگ میباشد.

بررسی بدنه باتری اصلی گوشی :

بدنه باتری که اورجینال باشد کاملا صاف و یکدست میباشد و با دست کشیدن روی آن سطحی نرم داشته و هیچ خراش خش و بر آمدگی احساس نمیکنید در صورتی که باتری های فیک اینگونه نیست و ممکن بادکردگی ناصافی و از این قبیل را احساس کنید.

بررسی محل اتصال باتری به برد گوشی :

در محل بررسی باتری OEM گوشی موبایل مربع هایی طلایی با اندازه های برابر و عمق یکسان مشاهده میشود در صورتی که در باتری فیک این گونه نیست و ممکن است مربع ها اندازه متفاوت با یک دیگر داشته و یا عمق یکسانی ناشته باشند.

در حالت کلی با ذکر نکات گفته شده در بالا به این نتیجه میرسیم که در طراحی باتری اصل گوشی دقت و هزینه و بالایی صرف شده تا محصول با کیفیتی همراه با گوشی موبایل عرضه گردد و علاوه بر سود تولید کنندگان گوشی موبایل رضایت مصرف کنندگان و بهروری حداکثری آنها از کالای عرضه شده در نظر گرفته شده در صورتی که تولیدکنندگان کالای فیک یک سری افراد سود جو هستند که تنها به جیب خود فکر کرده و با تولید کالای بی کیفیت به ظاهر مشابه باتری اصلی قصد در فریب مصرف کنندگان را دارند بنابراین هنگام خرید باتری اورجینال گوشی نکات ذکر شده را در نظر بگیرید و با کمک افراد مجرب که اطلاعات کافی در این زمینه را دارند یک باتری اصل انتخاب کنید که سلامت گوشی موبایل خود را تضمین کنید.

شرکت باترینو این افتخار را دارد که با کمک افراد مجرب شما را در زمینه خرید باتری اورجینال موبایل راهنمایی کند و محصولات با کیفیت خود را ارائه دهد کافی با شماره های درج شده تماس بگیرید.

 

 

MHD
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *