تعویض باتری سامسونگ A52

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A31

تعویض باتری موبایل سامسونگ a 52

تخمین اینکه چقدر باتری موبایل سامسونگ a 52 سالم است کار نسبتا دشواری است اما با دیدن علایمی مثل راه اندازی ناخواسته مجدد گوشی موبایل سامسونگ a 52 و یا خاموش شدن ناگهانی گوشی موبایل سامسونگ a 52 که نشان از کاهش ظرفیت باتری گوشی سامسونگ آ 52 دارد . باتری های قابل شارژ من جمله باتری موبایل سامسونگ a52 پس از یک دوره استفاده از نظر شیمیایی دچار تغییر میشوند سازندگان باتری موبایل سامسونگ a 52 سعی میکنند باتری هایی بسازند که پس از یک دوره استفاده دو ساله از باتری 80تا85 درصد ظرفیت باتری حفظ شود اما با شارژ کردن‌های سریع و مداوم و همچنین قرار گرفتن موبایل در معرض گرما و غیره سبب میشود ظرفیت موبایل زودتر و بیشتر از موعد کارخانه کاهش یابد بعبارت دیگر باتری موبایل سامسونگ آ 52 بعد چندین چرخه شارژ کردن دیگر همانند روز اول قادر به نگه‌داری مقدار مشخص شارژ نخواهند بود و شارژشان زوتر تمام میشود و در این خصوص مجبور به تعویض باتری موبایل سامسونگ آ 52 خواهید شد.

 

نکاتی که قبل از تعویض باتری موبایل سامسونگ a 52 باید بدانید :


جهت تعویض باتری موبایل سامسونگ a 52 باید ابتدا یک باتری موبایل سامسونگ a 52 مناسب پیدا کنید که دقیقا هم مدل با باتری گوشی سامسونگ a52 فعلی تان باشد که این اطلاعات را درگوشی های سامسونگ با مراجعه به دفترچه راهنما همچنین برروی قسمت پایین خود باتری مدل و نوع باتری ثبت شده است.
درگوشی‌های نسل قدیم امکان جابجایی براحتی وجود داشت اما گوشی‌های نسل جدید مثل گوشی سامسونگ a 52 تعویض باتری گوشی سامسونگ a 52 نیازمند وسایل خاص و تخصصی میباشد زیرا بعنوان مثال باتری های لیتیومی مثل باتری گوشی موبایل سامسونگ a52 بشدت نسبت به خراش و سوراخ شدن حساس اند و امکان آتش سوزی وجود دارد و نباید برای تعوبض آن‌ها از اجسام تیز استفاده کرد.


سامسونگ تا کنون با ساختن سری موبایل های گلکسی خود با باتری های قابل جابجایی این امکان را به کاربران خود داده ‌است که براحتی هر زمان احساس کردند که نیاز به جایگزینی باتری جدید دارند این کار را بخودی خود انجام دهند.

شارژ باتری باید کمتر از 25 درصد باشد تا در اثر فشار و حرارت اتش سوزی رخ ندهد همچنین از ایجاد خراش و سوراخ احتمالی بر روی باتری موبایل سامسونگ a 52 جلوگیری کنید که احتمال آتش سوزی دارد .درصورتی اقدام به تعویض باتری گوشی سامسونگ a 52 کنید که دارای مهارت و تخصص کافی در این زمینه باشید در غیر اینصورت ازین کار دست بکشید زیرا درجه سختی کار بالا است و زمانبر است .


مراحل تعویض باتری موبایل سامسونگ a 52


وسایل مورد نیاز تعویض باتری گوشی سامسونگ a 52: iopener هیتر یا سشوار جهت دادن حرارت , پیچ گوشتی, اسپاتول , ساکشن کاپه دستی , پیک

مرحله یک تعویض باتری گوشی موبایل سامسونگ a52 : ابتدا قبل از تعویض باتری موبایل سامسونگ a 52 تلفن همراه خود را خاموش کنید .
مرحله دوم تعویض باتری گوشی موبایل سامسونگ a 52 : با استفاده وسیله گرمازا مانند آی‌اوپنر یا سشوار اقدام به گرم کردن قاب پشتی باتری موبایل سامسونگ a 52 کنید .
مرحله سوم تعویض باتری گوشی موبایل سامسونگ a 52 :با استفاده از ساکشن کاپ دستی اقدام به بالا کشیدن قاب پشتی باتری موبایل سامسونگ a 52 کنید و شکاف ریز ایجاد کنید .
مرحله چهارم تعویض باتری گوشی موبایل سامسونگa 52 : در شکاف ریز ایجاد شده پیک پلاستیکی قرار داده پیک اول را در امتداد لبه قاب پشتی به یک سمت کشیده تا چسب بین قاب و بدنه موبایل باز شود سپس در قسمت اول که پیک اول را قرار دادیم پیک دوم را قرار داده تا دوباره قسمت باز به هم نچسبد در سمت دیگر پیک دوم پیک سوم را قرار داده و درسمت مخالف پیک اول پیک سوم را امتداد داده پیک اول و سوم را تا جایی که به هم برسند در جهت مخلف یکدیگر حرکت دهید در هر شکافتی که ایجاد میکنید یک پیک قرار دهید تا قسمت باز شده دوباره به هم نچسبد . در صورت باز نشدن چسب بین قاب و شاسی اقدام به گرم کردن مجدد پشت گوشی موبایل سامسونگ a 52 کنید تحت هیچ شرایطی با ساکشن کاپ فشار زیاد نیارید که قاب پشتی بکشند زیرا قاب پشتی ظریف می‌باشد‌ ابتدا گرم کنید تا چسب نرم شود سپس با ساکشن کاپ فشار به سمت بالا بیاورید .
مرحله پنجم تعویض باتری گوشی موبایل سامسونگ a 52 : قاب پشتی را که برداشتید اکنون نوبت به باز کردن فریم میانی می‌رسد که بین مادر برد موبایل و قاب پشتی قرار دارد که با استفاده تعدادی پیچ به شاسی موبایل متصل است و باید اقدام به باز کردن پیچ‌های فریم میانی کنید بعد از باز کردن پیچ‌های فریم میانی آن را جدا کنید .
مرحله هفتم تعویض باتری موبایل سامسونگ a 52 : بعد از جدا کردن فریم میانی نوبت به برداشتن فلت nfc و بعد خود کابل nfc با استفاده از اسپاتول میرسد مراقب باشید کابل‌ها دچار پارگی نشود .
مرحله هشتم تعویض باتری موبایل سامسونگ a 52 : اکنون باتری را با استفاده از پیک یا اسپاتول از جای خود بلند کنید اگر بلند نشد از رقیق کننده چسب استفاده کنید .
مرحله ممتاژ کرده باتری موبایل سامسونگ a 52 : مراحل تعویض باتری موبایل سامسونگ a 52 را به صورت معکوس از پایین به بالا برید بعد از تمیز کردن جایگاه باتری اول با استفاده از الکل باتری جدید را دقیقا عین باتری قبلی جایگزین کنید سپس فلت nfc و کابل nfc و فریم میانی را در جای خود قرار داده و پیچ‌های فریم میانی را با پیچ گوشتی سفت کرده و مقداری چسب دور تا دور شاسی موبایل دقیقا زیر قاب موبایل ریخته و قاب موبایل را در جای خود جایگیر کنید و با دست سفت و چفت کنید .
نکته مهم از باتری موبایل استفاده شده قبل از تعویض باتری موبایل سامسونگ a 52 استفاده مجدد نکنید زیرا ممکن است برای شما در هنگام استفاده خطر آفرین باشد .
از دادن حرارت مستقیم به باتری موبایل سامسونگ a52 جدا خودداری فرمایید .

MHD
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *