تعویض باتری آیفون قدیمی

تعویض باتری آیفون قدیمی

آموزش تعویض باتری آیفون قدیمی | راهنمای انتخاب تعمیرکار

تعویض باتری آیفون‌ قدیمی با موبایل‌های دیگر کمی متفاوت بوده و مراحل مختلفی دارد. باتری‌ موبایل‌ها پس از مدتی استفاده و به دلایل مختلف دیگر، شارژ خود را سریع‌تر از حالت نرمال از دست می‌دهند؛ در چنین شرایطی تعویض باتری‌ها ارزان‌ترین راه‌حل است.

البته انجام این کار به همین سادگی‌ها هم نبوده و مراحل خاص و حساسی دارد؛ به همین دلیل باید حتما در این زمینه آموزش ببینید. در این مقاله ما تمام مراحل تعویض باتری را به طور خلاصه برایتان توضیح داده و نکات و هزینه انتخاب تعمیرکار را نیز به شما معرفی می‌کنیم

مراحل تعویض باتری آیفون قدیمی

برای تعویض باتری آیفون قدیمی (مثل 5، 4 و..) مراحل زیر را انجام دهید

  1. با استفاده از پیچ‌گوشتی مخصوص پیچ‌های زیری موبایل را باز کنید.
  2. در این مرحله برای احتیاط بیشتر به ابزار مخصوصی به نام مکنده یا ساکشن نیاز دارید. آن را در قسمت پایینی صفحه نمایشگر قرار داده و خیلی بادقت و احتیاط نمایشگر را جدا کنید. حواستان باشد صفحه نمایش آیفون 5 از یک سمت به موبایل متصل بوده و آن را به طور کامل جدا نکنید؛ اما آیفون 4 به طور کامل قابل جدا شدن است.
  3. حال پیچ روی کانکتور را باز و پس از آن کانکتور را جدا کنید.
  4. در این مرحله با کشیدن چسب باتری به سمت بالا، باتری را جدا کرده و باتری جدید را جایگزین کنید. حواستان باشد در انتها تمام قطعات را به جای قبلی خود برگردانید.

با انجام این کارها شما خیلی راحت باتری آیفون‌های قدیمی خود را عوض می‌کنید. البته باید بدانید انجام این مراحل نیاز به دقت و مهارت بالایی دارد؛ بنابراین برای احتیاط بیشتر و عدم آسیب به موبایل، تعویض باتری آن را به افراد متخصص در این زمینه بسپرید.

البته تعمیرکاران زیادی این کار را انجام می‌دهند؛ اما باید بدانید یک شخص حرفه‌ای در این زمینه ویژگی‌های متفاوتی دارد که باید در زمان تصمیم‌گیری به آن‌ها توجه کنید.

نکات ضروری برای انتها بهترین تعمیرکار موبایل

برای انتخاب تعمیرکار برای تعویض باتری آیفون قدیمی خود، باید به چند نکته مهم زیر توجه کنید.

1.    تجربه و تخصص کافی

مسلما اولین و مهم‌ترین ویژگی افراد حرفه‌ای در هر زمینه‌ای، تجربه و مهارت آن‌هاست؛ بنابراین اگر دوست دارید تعویض باتری موبایلتان به بهترین شکل ممکن انجام شود، حتما آن را به افراد باتجربه بسپارید.

از طرفی قطعات موبایل‌های قدیمی آیفون این روزها به آسانی پیدا نمی‌شوند و در صورت ایجاد هر گونه آسیب به موبایل در حین تعویض باتری، به سختی قادر به تعمیر آن خواهید بود.

2.    مجهز به ابزارهای مخصوص

تعویض باتری موبایل‌های آیفون مثل برخی از گوشی‌های اندروید به راحتی انجام نشده و به ابزارهای مختلفی نیاز دارد؛ بنابراین حتما به این نکته نیز توجه کنید که آیا تعمیرکار موردنظرتان از ابزارهای مخصوص استفاده می‌کند یا خیر.

3.    تحویل به موقع موبایل

تعویض باتری موبایل مدت زمان زیادی طول نکشیده و در چند دقیقه قابل انجام است؛ بنابراین قبل از تحویل موبایل از تعمیرکار در مورد زمان تحویل آن نیز پرسیده و از انتظار طولانی جلوگیری کنید.

4.    استفاده از باتری‌ اصل

اگر خودتان باتری جدیدی تهیه نکرده و این کار را به تعمیرکار سپرده‌اید بسیار مواظب باشید؛ زیرا متاسفانه در بازار ایران تعداد کالاها و مخصوصا باتری‌های موبایل تقلبی بسیار زیاد بوده و به سختی باتری‌های اصل و اورجینال یافت می‌شوند. برخی از تعمیرکاران باتری‌های بی‌کیفیت را در موبایلتان قرار داده و هزینه باتری اورجینال را از شما دریافت می‌کنند.

به همین دلیل توصیه می‌کنم خودتان باتری جدید را تهیه کرده و آن را در اختیار تعمیرکار موردنظر قرار دهید. اما به نظرتان از کجا باید یک باتری باکیفیت تهیه کرد؟ در بخش زیر مرکزی بسیار مطمئن را به شما معرفی می‌کنیم.

باتری نو بزرگ‌ترین مرکز فروش باتری‌های اصل

باتری نو یکی از معتبرترین مراکز تهیه و فروش انواع باتری‌های آیفون اصل بوده و به سراسر ایران ارسال دارد. این فروشگاه دیگر خیال شما را از بابت تعویض باتری موبایل راحت کرده و باکیفیت‌ترین باتری‌ها را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

از طرفی یافتن باتری‌ آیفون‌های قدیمی کمی سخت است؛ چه برسد به انواع اورجینال آن! بنابراین اگر برای آیفون 4، 5 و یا حتی مدل‌های قدیمی‌تر خود دنبال باتری می‌گردید، حتما به سایت باتری نو سری زده و از محصولات ما دیدن کنید.

اگر در این زمینه نیز سوال یا نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، با کارشناسان ما در ارتباط بوده و از مشاوره‌های تخصصی آن‌ها نیز استفاده کنید. یکی دیگر از مسائل مهم در زمینه تعویض باتری موبایل مربوط به هزینه‌های آن است. در بخش زیر به طور مختصر در این زمینه برایتان توضیح می‌دهیم.

هزینه خرید و تعویض باتری انواع آیفون‌های قدیمی

دستمزد تعویض باتری موبایل اصلا ثابت نبوده و هزینه مشخصی ندارد؛ به همین دلیل هر تعمیرکار عدد متفاوتی را برای آن پیشنهاد می‌دهد؛ البته انجام این کار خیلی هزینه‌بر نیست!

هزینه باتری نیز به مدل موبایل شما بستگی دارد؛ البته حواستان باشد به دلیل قیمت کمتر، فریب کلاهبرداران را نخورید. مجموعه باتری نو باکیفیت‌ترین انواع باتری‌ها را با بهترین قیمت در اختیارتان قرار می‌دهد؛ برای اطلاع دقیق از قیمت هر باتری، حتما به این فروشگاه سری زده و بخش توضیحات را مشاهده کنید.

از طرفی کارشناسان باتری نو همیشه آماده خدمت‌رسانی به شما هستند؛ برای رفع ابهامات و پاسخ سوالات خود، با آن‌ها در ارتباط باشید.

نکات پایانی در مورد تعویض باتری آیفون‌ 5 و پایین‌تر

در این مقاله شما با تمام نکات موردنیاز برای تعویض آیفون‌های قدیمی آشنا شدید. در پایان توصیه می‌کنم تا جای ممکن از باتری موبایل خود به درستی نگه‌داری کرده و با انجام روش‌ها و نکات مختلف (مثل عدم استفاده در هنگام شارژ شدن) به سلامتی آن‌ها کمک کنید.

آیا روش‌های دیگری را برای مراقبت از باتری می‌شناسید؟ در بخش زیر نظرات و تجربیات خود را با ما در میان گذاشته و این مقاله را برای افرادی که دنبال راه‌حل تعویض باتری آیفون‌های قدیمی می‌گردند نیز بفرستید.

MHD
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *