علت داغ شدن باتری گوشی اندروید و ios چیست؟

داغ-شدن-باتری-گوشی

داغ شدن باتری گوشی

داغ شدن باتری گوشی های اندروید و ios یکی از اصلی ترین دغدغه های مردم به شمار می رود که همین موضوع باعث نگرانی برخی از آنها شده است. اما باید دانست که داغ شدن باتری موبایل های هوشمند تا حدی طبیعی می باشد.
اما دلایلی باعث شده تا علت داغ شدن باتری گوشی های اندروید و ios میتواند افزایش یابد و خطراتی را به همراه داشته باشد. در این مقاله این موارد را بررسی کرده و داغ شدن باتری موبایل های اندروید و ios را به حداقل می رسانیم.

باترینو، فروشگاه تخصصی باتری موبایل تلاش می‌کند بهترین شرایط برای خرید باتری اصل سامسونگ و ios  برای شما عزیزان فراهم کند تا با خیالی آسوده خرید کنید.

داغ-شدن-باتری-گوشی

باتری گوشیت اذیتت میکنه؟! کافیه پیام بدی

استفاده ی مداوم از داده ها و وای فای:

استفاده ی بیش از حد کاربران از اینترنت میتواند دلیل اصلی داغ شدن باتری گوشی های اندروید و ios می شود. استفاده ی مداوم از اینترنت حرارت باتری های موبایل را دو چندان کرده است که همین امر میزان مصرف انرژی را افزایش میدهد پس باید انتظار داغ شدن بیش از حد باتری را داشت.

استفاده ی مداوم از Hot Spot (هات اسپات) :

استفاده ی بیش از حد کاربران از هات اسپات، یکی دیگر از عوامل داغ شدن باتری موبایل است. هنگامی که موبایل خود را از طریق hot spot با دیگران share می کنید، باید انتظار داغ شدن گوشی های اندروید و ios را داشته باشید چرا که این مسئله میزان مصرف انرژی را افزایش میدهد.

استفاده ی مداوم از شبکه های اجتماعی:

استفاده ی بیش از حد کاربران از شبکه های اجتماعی نظیر: واتساپ،اینستاگرام،توییتر و.... داغ شدن باتری موبایل های اندروید و ios را دوچندان می کند. سعی کنید استفاده از شبکه های اجتماعی را به حداقل میزان مصرف برسانید.

چرا باتری گوشی بیش از حد داغ میشه؟

داغ شدن باتری گوشی های اندروید و ios عموماً میتواند به دلیل وجود باتری های لیتیوم یون و لیتیوم پلیمری باشد، البته باید دانست که این باتری ها مقاومت بسیار بالایی دارند و داغ شدن باتری گوشی میتواند تا حدی طبیعی به نظر برسد. چرا که فشردگی مواد شیمیایی داخل این باتری ها، باعث ایجاد حرارت باتری می شود و این موضوع میتواند طبیعی باشد.
و اما از رایج ترین علت داغ شدن باتری گوشی های اندروید و ios نصب و اجرای بازی های سنگین نیز می باشد.حال فرض کنید اگر گوشی شما نرم افزار و سخت افزار ضعیفی داشته باشد که این موضوع میتواند داغ شدن باتری موبایل را افزایش دهد.

همچنین بخوانید: تشخیص باتری اصلی گوشی

علت-داغ-شدن-باتری-اندروید

راه های جلوگیری از داغ شدن باتری سامسونگ و شیائومی:

قبل از آنکه به علت داغ شدن باتری موبایل های سامسونگ و شیائومی و همچنین راه های جلوگیری از داغ شدن باتری سامسونگ و شیائومی بپردازیم، باید دانست که دمای نرمال گوشی بین 35 تا 40 درجه است و این میزان گرمای گوشی،طبیعی بوده و نگران کننده نیست.

نور زیاد صفحه نمایشگر

نور صفحه نمایش موبایل خود را روی حالت کم بگذارید. روشنایی زیاد، داغ شدن باتری موبایل را به همراه دارد.

آپدیت نبودن اپلیکیشن ها

برنامه های گوشی را باید همیشه آپدیت نگه دارید تا باعث کاهش داغ شدن باتری موبایل شد و این ترفند، خنک کردن باتری موبایل را به همراه دارد.

شارژ شبانه روزی باتری

زمانی که باتری شارژ میشود کمی گرم شدن باتری طبیعی است، اما اگر هنگام شارژ باتری از دستگاه هم استفاده کنید که این مسئله داغ کردن باتری را دو چندان می‌کند.

adaptor

قاب نامناسب

گوشی خود را گاها از قاب های خود خارج کنید، داغ شدن گوشی به دلیل استفاده طولانی مدت از کاور های محافظ است. زیرا که مانع چرخه ی عبور گرما و سرما میشود.

خرید باتری های تقلبی

برای موبایل خود، باتری اورجینال تهیه کنید زیرا که باتری های مخرب و فیک از دلایل اصلی داغ شدن باتری گوشی سامسونگ و شیائومی می باشند.

استفاده زیاد از دوربین عکاسی و فیلم برداری

این امر میزان مصرف انرژی باتری موبایل را بالا می برد و همین موضوع میتواند از علت داغ شدن باتری گوشی های سامسونگ و شیائومی به شمار رود.

اما یک پیشنهاد ویژه برای شما کاربران عزیز داریم و آن این است که از اپلیکیشن cooling master استفاده کنید. با نصب برنامه کولینگ مستر، از داغ شدن باتری و علت داغ شدن باتری موبایل خود آگاه شوید. این برنامه هنگام داغ شدن باتری گوشی، به شما هشدار میدهد و علت داغ کردن باتری را شناسایی کرده و به اطلاع شما می رساند. برنامه ی cooling master ، دیگر برنامه ها را اسکن میکند و برنامه هایی که باعث افزایش مصرف باتری میشوند را میبندد.

خرید باتری های اورجینال و اصل از باترینو

علت داغ شدن باتری گوشی آیفون چیست؟

اپل اجازه نمی دهد که شما برنامه های غیرمعتبر و ویروسی را نصب کنید به همین دلیل گوشی های آیفون معمولا کمتر داغ میشوند.
حال میخواهیم بررسی کنیم که علت داغ شدن باتری گوشی آیفون چیست؟
گوشی های آیفون عموما در مناطقی با دمای 0 تا 35 درجه مجاز به فعالیت هستند.
گرمای بالای 35 درجه سانتیگراد مخصوصا فصل تابستان، برای باتری آیفون مضر هستند.
زمانی که باتری موبایل آیفون به شدت داغ میشود، موبایل آیفون به صورت خودکار خاموش میشود و هنگامی که قصد روشن کردن گوشی را داشته باشید به شما هشدار، (نیاز به خنک شدن باتری گوشی) را میدهد و تا زمانی که باتری موبایل آیفون شما سرد نشود نمیتوانید گوشی را روشن کنید.

موبایل آیفون یک cpu (پردازش) قدرتمند داردکه دستورات ورودی را از کاربر دریافت میکند و انجام میدهد که همین امر باعث داغ شدن باتری گوشی آیفون میشود.
برنامه هایی که روی موبایل آیفون نصب میشود، میتواند cpu گوشی را هنگام اجرا برنامه درگیر کند که همین امر دلیلی اصلی برای داغ کردن باتری ایفون میشود.
برای کمتر داغ کردن باتری ایفون سعی کنید برنامه های غیر ضروری را پاک کنید.

HotSpot (هات اسپات) گوشی آیفون را غیرفعال کنید چرا که این امر از اصلی ترین علت داغ شدن گوشی آیفون می باشد.
استفاده از گوشی هنگام شارژ شدن را فرموش کنید چرا که باعث داغ شدن باتری آیفون میشود و اجازه دهید گوشی، باتری ایفون را حداقل تا 80 درصد شارژ کند.

روش جلوگیری از داغ شدن باتری گوشی آیفون :

علت-داغ-شدن-باتری-گوشی

باتری گوشیت اذیتت میکنه؟! کافیه پیام بدی

MHD
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *