شیوه صحیح شارژ باتری آیفون و گوشی‌های هوشمند 2

باتری آیفون

شیوه صحیح شارژ باتری _ سلامت باتری بر تجربه کلی شما از یک گوشی همراه تأثیر زیادی خواهد گذاشت. هیچ‌کس دوست ندارد که در وسط مکالمه شارژ باتری آیفون و گوشی همراهش تمام شود.

به همین دلیل است که همه ما تلاش می‌کنیم تا در هر فرصتی باتری گوشی خود را شارژ کنیم.

درهرصورت، برخی از عادت‌های مخرب می‌توانند به مرور زمان باعث خرابی باتری تلفن‌های همراه شوند. اگر شما نیز به دنبال راهکارهایی جهت شارژ کردن صحیح تلفن همراه خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را دنبال کنید. (باتری آیفون)

در این مقاله در باتری نو، ما راهکارهایی جهت دوام بیشتر تلفن همراه شما و همچنین افزایش طول عمر باتری آن را ارائه می‌دهیم.

نکاتی جهت افزایش عمر مفید باتری آیفون و گوشی هوشمند شما

شیوه صحیح شارژ باتری _ در هنگام شارژ اجازه ندهید دمای گوشی بیش‌ازحد افزایش یابد.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، دمای بیش‌ازحد بزرگ‌ترین دشمن باتری گوشی‌های هوشمند است. اگر می‌خواهید که باتری شما در بهترین حالت عمر مفید خود باقی بماند، باید از گرما و یا سرمای بیش‌ازحد اجتناب کنید.

گاهی اوقات که گوشی خود را شارژ می‌کنید، باید متوجه شده باشید که بیش از میزان معمول داغ می‌شود. این قضیه عادی است. اگر فکر می‌کنید که دمای گوشی شما در حال افزایش است، می‌توانید آن را از قاب محافظ جدا کرده و یا اینکه آن در محیطی خنک‌تر قرار دهید.

راهکارهایی جهت خنک نگه‌داشتن باتری در هنگام شارژ کردن آن:

شیوه صحیح شارژ باتری _ اگر از قاب محافظ استفاده می‌کنید، آن را جدا کنید: قاب‌ها نه‌تن‌ها به وزن گوشی اضافه می‌کنند، بلکه می‌توانند مشکلات گرمایشی نیز ایجاد کنند. گرمای بیش از حد، عمر باتری را کاهش می‌دهد. (باتری آیفون)

اگر می‌خواهید که یک قاب محافظ خریداری کنید، سعی کنید که یک رنگ روشن را انتخاب کنید (رنگ‌های تیره مانند: مشکی و آبی پررنگ، گرمای زیادی را جذب کرده و این مسئله می‌تواند گرمای گوشی شما را افزایش دهد).

گوشی خود را در محیطی که تهویه مناسب ندارد، شارژ نکنید: جهت اجتناب از گرمای بیش‌ازحد، سعی کنید که گوشی خود را در محیطی خشک و خنک نگهداری کنید. اتاقی که تهویه مناسب داشه باشد می‌تواند دمای شارژ را پایین نگه دارد.

شیوه صحیح شارژ باتری _ در هنگام شارژ کردن گوشی، از آن استفاده نکنید: اگر در هنگام شارژ کردن از گوشی خود استفاده کنید، مقدار زیادی از انرژی به نمایشگر و سایر قطعات انتقال داده می‌شود.

جدال بین استفاده از باتری و شارژ همزمان آن، باعث می‌شود تا باتری بیش‌ازحد داغ شده و در بلندمدت آسیب ببیند.

حالت پرواز را روشن کنید: یکی از راه‌های افزایش طول عمر باتری و همچنین شارژ کردن سریع‌تر آن، قرار دادن گوشی بر روی حالت هواپیما در هنگام شارژ کردن است. (باتری آیفون)

حالت پرواز به‌صورت خودکار داده‌های همراه (اینترنت سیم‌کارت) شما را که یکی از بزرگ‌ترین دلایل افزایش دمای باتری است، خاموش می‌کند.

سعی کنید باتری گوشی خود را به‌صورت جزئی و به دفعات زیاد شارژ کنید

شیوه صحیح شارژ باتری _ بسیاری از کاربران دوست دارند تا باتری گوشی خود را هر بار تا سطح ۱۰۰ درصد شارژ کنند. درحالی‌که طبیعی است اگر بخواهید سطح باتری گوشی خود را در طول روز بالا نگه دارید،

اما این رویه برای منبع تغذیه تلفن شما مناسب نیست. همچنین اگر صبر کنید تا میزان شارژ باتری به صفر درصد برسد و آنگاه آن را شارژ کنید، بازهم به باتری گوشی خود آسیب رسانده‌اید.

بهترین روش شارژ جهت محافظت از باتری این است که آن را به‌صورت جزئی و به‌طور مکرر شارژ کنید. به‌عنوان‌مثال: شما می‌توانید گوشی خود را تا ۸۰ درصد شارژ کرده،

شیوه صحیح شارژ باتری _ اجازه دهید شارژ آن به ۴۰ درصد کاهش یابد و سپس آن را مجددا شارژ کنید. این رویه از طریق یک چرخه شارژ/تخلیه مناسب باعث افزایش طول عمر باتری شما می‌شود. (باتری آیفون)

اگر مدتی از گوشی خود استفاده نمی‌کنید، آن را تا نیمه شارژ کنید

می‌خواهید بدانید که در هنگامی‌که از گوشی خود استفاده نمی‌کنید، چگونه می‌توانید باتری آن را سالم نگه دارید؛

شیوه درست این است که آن را تا نیمه شارژ کنید. اپل توصیه می‌کند تا جهت سالم نگه‌داشتن باتری، هر ۶ ماه یک‌بار گوشی را روشن کرده و آن را تا ۵۰ درصد شارژ کنید.

شیوه صحیح شارژ باتری _ اگر مدتی گوشی خود را خاموش کرده و شارژ باتری آن نیز در سطح پایینی قرار داشته باشد، این موضوع باعث می‌شود تا پس از روشن کردن گوشی، شارژ کردن آن با مشکلاتی مواجه شود.

باتری‌های لیتیوم-بونی (همان‌هایی که در گوشی‌های هوشمند مورداستفاده قرار می‌گیرند) فرآیندهایی شیمیایی دارند و اگر مدتی از این باتری‌ها استفاده نشود، این فرآیندها آسیب می‌بینند.

همچنین جهت آسیب ندیدن باتری، مطمئن شوید که گوشی را در جایی خشک و خنک نگهداری می‌کنید.

دستگاه‌های شارژ سریع خود را کنار بگذارید

برخلاف آنچه که علاقه‌مندان به فناوری باور دارند، شارژ سریع می‌تواند به باتری گوشی شما آسیب برساند. حتی برخی از محصولات وعده می‌دهند که می‌توانند راندمان شارژ گوشی شما را تا ۷۰ درصد افزایش دهند.

شیوه صحیح شارژ باتری _ یکی از این نمونه‌ها، شارژهای (USB-PD (Power Delivery هستند. اگر گوشی شما مختص شارژ سریع نباشد، آنگاه نباید از محصولات شارژ سریع استفاده کنید،

زیرا این محصولات به‌سرعت دمای باتری را افزایش داده و این موضوع نیز ظرفیت باتری را کاهش می‌دهد. (باتری آیفون)

پس از شارژ شدن، گوشی خود را از پریز جدا کنید

به لطف اپلیکیشن‌های ذخیره باتری، اکثر مردم فکر می‌کنند که تریکل شارژینگ (شارژ آهسته باتری جهت افزایش طول عمر آن) منجر به افزایش طول عمر باتری می‌شود.

شیوه صحیح شارژ باتری _ درهرصورت، تریکل شارژینگ بر عمر باتری تأثیری ندارد. متخصصان توصیه می‌کنند که باتری خود را به‌صورت جزئی و به‌دفعات زیاد شارژ کنید؛ بنابراین اگر می‌خواهید که عمر باتری خود را افزایش دهید، آن را در هنگام خواب شبانه شارژ نکنید.

باتری آیفون
باتری آیفون
MHD
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *