آیا تعویض باتری گوشی آیفون ارزشش را دارد؟

تعویض باتری گوشی آیفون

آیا تعویض باتری گوشی آیفون ارزشش را دارد؟ | معرفی مزایا + معایب

به نظرتان آیا تعویض باتری گوشی آیفون کار عاقلانه‌ای است؟ خیلی از افراد از مصرف زیاد باتری‌های آیفون شکایت کرده و دنبال راه چاره می‌گردند! باید بدانید تنها دو راه حل برای این مشکل وجود دارد؛ خرید موبایل جدید و یا تعویض باتری موبایل!

اما بسیاری از افراد به دلیل ترس از خرابی گوشی در برابر تعویض باتری مقاومت می‌کنند! اگر شما نیز از این دسته هستید، توصیه می‌کنم در وهله اول با مزایا و معایب این کار آشنا شده و سپس بر اساس آن‌ها تصمیم بگیرید؛ زیرا این روزها خرید موبایل آیفون جدید اصلا کار به صرفه‌ای نیست!

به همین دلیل در این مقاله در ابتدا به معرفی مزایا و معایب تعویض باتری گوشی آیفون پرداخته و سپس به شما توضیح می‌دهیم که آیا انجام این کار ارزشش را دارد یا خیر؟

 

مزایای تعویض باتری گوشی آیفون

تعویض باتری آیفون مسلما بی‌فایده نیست؛ بنابراین اگر می‌خواهید بدانید تعویض باتری گوشی آیفون ارزشش را دارد یا خیر، مطالب زیر را مطالعه کنید.

 

1. صرفه‌جویی در هزینه‌ها

حتما شما نیز از هزینه‌های سرسام‌آور موبایل مخصوصا گوشی‌های اپل اطلاع دارید؛ خیلی از افراد به دلیل خرابی باتری موبایل و تخلیه سریع شارژ آن، تصمیم به خرید موبایل می‌گیرند؛ اما این کار اصلا عاقلانه نیست! آن هم در صورتی که روش بسیار کم‌هزینه‌تری مثل تعویض باتری وجود دارد!

بنابراین با تعویض اصولی باتری می‌توانید با یک هزینه بسیار معقول، باتری موبایلتان را تعمیر و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

2. بهره‌وری زمان

با تعویض باتری شما علاوه بر هزینه در زمان هم صرفه‌جویی می‌کنید. باتری‌های خراب برای شارژ شدن نیاز به مدت زمان زیادی داشته؛ اما خیلی سریع شارژشان تمام می‌شود! با تعویض باتری، شما دیگر نیازی به شارژ کردن دائم موبایلتان ندارید. علاوه بر این تعویض باتری خیلی سریع و در عرض نهایتا یک ساعت انجام شده و خیلی فوری به موبایلتان دسترسی پیدا خواهید کرد.

3. امنیت و گارانتی

بسیاری از تعمیرکاران موبایل، به مشتریان خود گارانتی ارائه می‌دهند؛ یعنی در صورت تعویض باتری، اگر پس از چند هفته یا چند ماه، باتری با مشکلی روبه‌رو شود می‌توانید خیلی راحت با استفاده از گارانتی آن را تعمیر یا تعویض کنید!

4. افزایش کارایی موبایل

جالب است بدانید تعویض باتری خراب با یک باتری سالم، کارایی و عملکرد موبایلتان را نیز بهبود می‌بخشد! بنابراین با انجام این کار با یک تیر چند نشان زده و عمر موبایل خود را نیز افزایش خواهید داد.

5. خرید و فروش راحت‌تر

باید بدانید تعویض باتری هیچ تاثیری در قیمت موبایل نداشته و نیازی به نگرانی از این بابت نیست! اگر قصد فروش موبایلتان را در آینده دارید، قطعا یک موبایل سالم بهتر از یک گوشی با باتری خراب به فروش می‌رسد!

تا اینجا با مزیت‌های فوق‌العاده تعویض باتری گوشی آیفون آشنا شدید؛ قطعا با این کار عمر باتری موبایلتان به دوران اوج خود برمی‌گردد! اما انجام این کار مسلما مثل هر چیز دیگری، نکات منفی خودش را نیز دارد که در بخش زیر با آن‌ها آشنا می‌شوید.

 

 

میخوای باتریتو تعویض کنی؟! بسپرش به ما

معایب تعویض باتری موبایل آیفون

این تعویض باتری ممکن است آسیب‌های متفاوتی به موبایلتان وارد کند؛ بنابراین قبل از تصمیم‌گیری باید با موارد زیر نیز آشنا شوید.


1. مشکلات ناشی از تعویض باتری

باید بدانید تعویض باتری آیفون هایی مانند باتری ایفون اورجینال PRO MAX 12، گارانتی آن را باطل کرده و یافتن یک باتری باکیفیت و اصل نیز در بین محصولات تقلبی اصلا کار ساده‌ای نیست! اگر در این زمینه دقت و حساسیت کافی به خرج ندهید، امکان خرید باتری بی‌کیفیت و تقلبی به جای اصل آن وجود دارد!

یکی از مطمئن‌ترین فروشگاه‌ها برای خرید باتری موبایل آیفون و قطعات اصل، مجموعه باترینو است؛ شما می‌توانید در این فروشگاه با خیالی کاملا راحت، باکیفیت‌ترین محصولات را خیلی آسان تهیه و در صورت نیاز از راهنمایی‌های کارشناسان مجموعه نیز استفاده کنید.

2. احتمال آسیب به سایر قطعات تلفن

متاسفانه خیلی از افراد کاملا خودسرانه اقدام به تعویض باتری موبایل کرده و آن را به افراد متخصص و باتجربه نمی‌سپارند! تعویض باتری آیفون نیاز به مهارت و تجهیزات خاصی داشته و در صورت بی‌دقتی، آسیب‌های جدی به موبایل وارد می‌شود! بنابراین توصیه می‌کنم حتی در صورت دسترسی به ابزار و تجهیزات موردنیاز، به مراکز معتبر و متخصصان این حرفه مراجعه کنید.

تا اینجا شما با مزایا و معایب تعویض باتری گوشی آیفون آشنا شدید؛ حال می‌توانید تصمیم نهایی‌تان را برای انجام این کار بگیرید؛ به نظرتان آیا تعویض باتری گوشی آیفون ارزشش را دارد؟ در بخش زیر ابهامات ذهنی‌تان را در مورد پاسخ این سوال برطرف می‌کنیم.

آیا تعویض باتری گوشی آیفون ارزشش را دارد؟

خیلی از افراد تصور می‌کنند تعویض باتری موبایل کار عاقلانه‌ای نبوده و باتری جدید هرگز نمی‌تواند جایگزین خوبی برای قبلی باشد! اما این طرز فکر تا حدودی اشتباه است؛ مسلما یک موبایل با باتری سالم در مقایسه با یک باتری آسیب‌دیده و قدیمی کارایی و عملکرد بهتری دارد!

بنابراین هرگز از تعویض باتری موبایل خود نترسید؛ اما به یک شرط! به شرطی که حتما این کار را به یک فرد بسیار باتجربه سپرده و باتری اصل و اورجینال تهیه کنید. بسیاری از تعمیرکاران موبایل باتری‌های بی‌کیفیت را به جای نوع باکیفیت آن به شما می‌فروشند، و همین موضوع باعث عملکرد ضعیف موبایل و نگرش منفی افراد نسبت به تعویض باتری موبایل می‌شود!

پس اگر تمام این موارد را با دقت بررسی کرده و انجام دهید، قطعا تعویض باتری گوشی آیفون ارزشش را داشته و مزایای آن از معایب احتمالی‌اش بسیار بیشتر است.

 

نکات پایانی در مورد تعویض باتری گوشی آیفون

در این مقاله شما با تمام مزایا و معایب تعویض باتری گوشی های آیفون آشنا شدید و فهمیدید که آیا این کار ارزشش را دارد یا خیر.

 اگر خیلی به سلامت موبایلتان اهمیت می‌دهید، توصیه می‌کنم به درستی از باتری آن نگهداری کرده و قبل از خرابی، راهکارهای متفاوت بهینه‌سازی (مثل حالت کم‌مصرف، شارژ نکردن بیش از حد و…) را مدنظرتان قرار دهید.

تمام سوالات و ابهامات خود را با مشاوران و کارشناسان ما در باترینو در میان گذاشته و در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنید. تجربیات خود را نیز در بخش زیر نوشته و این مقاله کاربردی را برای دوستانتان بفرستید.

MHD
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *