دلایل خراب شدن باتری موبایل

علت-خراب-شدن-باتری-موبایل

خراب شدن باتری گوشی

چه چیزهایی باعث خراب شدن باتری موبایل می شود؟ در جواب به این سوال باید گفت: دلایل بسیار زیادی برای خراب کردن باتری موبایل وجود دارد که کاملا به خودتان بستگی دارد. در نظر داشته باشید که چه چیزی باتری گوشی را خراب می کند و باعث خرابی و از کار افتادن باتری موبایل به تمام شدن ظرفیت آن می شود.

اگر فکر می کنید گوشی شما کارایی اولیه خود را ندارد می توانید از تست سالم بودن باتری گوشی استفاده کنید. این روش می تواند به شما کمک کند که تا حدودی به جواب سوال خود نزدیک شوید.

در باترینو می توانید جواب همه این سوالات خود را دریافت کنید و اگه نیاز به کمک و مشاوره دارید، کافیه به ما پیام بدید.

خرابی-باتری-گوشی

چه چیزهایی باتری گوشی را خراب می کند؟!

این سوال جزء یکی از سوالاتی است که ذهن تمام کاربران گوشی های هوشمند را درگیر خود کرده است. اینکه چرا گوشی موبایل خراب می شود؟ چه چیزهایی باتری گوشی را خراب میکند؟ (خراب شدن باتری موبایل)چه روش هایی برای جلوگیری از خراب شدن باتری گوشی وجود دارد و … در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید تا به مهم ترین سوال شما در خصوص اینکه چه چیزهایی باتری گوشی را خراب می کند؟ به شما پاسخ دهیم.

در این مقاله می خواهیم در مورد علائمی برای شما توضیح دهیم که منجر به خرابی باتری گوشی می شود. بسیاری از افراد تصور می کنند خراب شدن باتری گوشی به دلیل تولیدات و ساختار باتری موبایل توسط شرکت ها و برنده های مختلف است.در صورتی که رفتار شما و نحوه استفاده از گوشی نیز تاثیر بسیار زیادی روی سلامت باتری موبایل شما خواهد داشت. همچنین جهت اطلاع از قیمت روز باتری موبایل سامسونگ  و باتری موبایل آیفون با ما همراه باشید.

موارد زیادی وجود دارد برای اینکه باعث ضعیف شدن و کاهش کیفیت باتری گوشی شود. سوالی که برای تمام کاربران تلفن های هوشمند به وجود می آید این است که آیا بازی گوشی را خراب می کند؟ و یا اینکه استفاده از پاور سیوینگ برای گوشی ضرر دارد؟ در ادامه می خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم

adaptor

شارژ شبانه روزی گوشی

شارژ های غیراصل

قاب های نا مناسب

مصرف بیش از حد باتری

نصب برنامه های مخرب

استفاده زیاد پاوربانک

باتری گوشیت اذیتت میکنه؟! کافیه پیام بدی

چرا شارژ شبانه روزی گوشی توصیه نمی شود؟!

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که عاد دارید مرتب گوشی خود را به شارژ بزنید و تا زمانی که به شارژ است آن را استفاده کنید به شما پیشنهاد می کنیم به شدت از این کار دوری کنید.

با توجه به اینکه باتری های لیتیوم یونی و پلیمری برای گوشی های هوشمند استفاده می شوند و در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد به گوشی آسیب وارد می کنند، پس داغ شدن آن کار درستی نخواهد بود.

زمانی که می خواهید موبایل خود را به شارژ وصل کنید از بهترین شیوه شارژ باتری موبایل و مناسب ترین زمان استفاده کنید. به شما عزیزان توصیه می کنیم قبل از اینکه شارژ باتری به ۳۰ درصد رسید آن را به شارژ وصل کنید و قبل از ۱۰۰ درصد آن را خارج کنید.

همچنین بخوانید : قیمت باتری موبایل هوآوی

شارژ-شبانه-روزی-گوشی

اهمیت استفاده از قاب های مناسب و اصل

قاب هایی که بعضی از افراد برای گوشی خود استفاده می کنند فقط و فقط جهت زیبایی استفاده می شود و حجم زیادی دارد. این مورد می تواند تا حدود زیادی منجر به داغ شدن باتری گوشی شما شود. قاب های خیلی حجیم و قاب هایی که جنس خوبی ندارند و تقلبی هستند می توانند روی داغ شدن باتری موبایل شما تاثیرگذار باشند و پس از مدتی آن را خراب می کنند.

 گاهی مشکل از قاب‌ های تقلبی تلفن همراه شروع می‌ شود. در واقع خراب شدن باتری گوشی شما زیر سر قاب‌ هایی است که باعث می‌ شوند موبایل بیش از حد داغ کند و در نتیجه، باتری آسیب دیده و خراب شود.

همچنین بخوانید : قیمت باتری موبایل شیائومی

قاب-خراب-باتری-گوشی

نصب نرم افزار های مخرب و جعلی

برخی از برنامه‌ های مخرب که از درگاه‌ های نا امن نصب می‌ شوند زمینه ساز فشار بر باتری گوشی و خراب شدن باتری می‌ شوند که البته این موضوع را می‌ توان در مورد کاربران اندرویدی بیشتر مشاهده کرد. تنها موارد ذکر شده موجب خراب شدن باتری نمی شود!

 موارد زیادی وجود دارد که باتری های موبایل را دچار مشکل می کند و اگر شما اطلاع کافی در این زمینه داشته باشید خواهید توانست به نحو بهتری با این موضوع کنار آمده و دوام باتری را افزایش دهید. در واقع تلفن های همراه ویژگی هایی دارند که شما با تسلط به این آیتم ها می توانید مصرف باتری را کنترل کنید. در ادامه به نکات ظریف تری راجب دلایل خراب شدن باتری گوشی می پردازیم که می تواند راه گشای شما باشد.

نرم-افزار-های-مخرب-جعلی

خرید باتری های اورجینال و اصل از باترینو

عوامل مهم و تاثیر گذار دیگر بر علت خرابی باتری گوشی

اتصال تلفن همراه به رایانه در هنگام استندبای

برای اکثر ما پیش آمده هنگامی که دسترسی به آدابتور شارژ گوشی نداریم از راه های مختلفی وارد می شویم تا تلفن خود را برای رفع نیاز روزمره سریعا شارژ کنیم. رایانه یا همان کامپیوتر و سیستم های شخصی می تواند با استفاده از کابل شارژ این کار را انجام دهد اما توصیه میشود این کار را انجام ندهید و اگر به ناچار مجبور شدید حواستان باشد تا سیستم شما در حالت خاموشی و استندبای قرار نگیرد زیرا باعث خراب شدن باتری موبایل میشود. اتصال تلفن همراه به رایانه برای انتقال فایل های مختلف بین این دو دستگاه در حالت فعال سیستم شما است!

تماس با یک جسم با حرارت بالا و نامناسب

شاید به این نکته توجه نکرده باشید اما باتری های موبایل برای دمای مناسب محیط زندگی انسانی طراحی شده اند! اگر حرارت بیش از حد باشد و شما تلفن همراه خود را مستقیم در نور آفتاب بگذارید یا در محیطی وارد شوید که دمای زیادی داشته باشد نه تنها باتری تلفن آسیب می بیند بلکه قطعات داخلی نیز متاثر از این شرایط نا مطلوب واکنش نشان می دهند. این موضوع تنهابرای دماهای بالا و گرم نیست و در مقابل برای هواس سرد و پایین نیز صدق می کند! در دماهای کم اکثر دیده شده که گوشی های موبایل باتری خالی می کنند.

عدم فعال سازی حالت کم مصرف

از مواردی که می توان برای دوام بالای باتری استفاده کرد فعال کردن حالت مصرف کم باتری است! در صورتی که دسترسی راحتی به برق و شارژر خود ندارید می توانید به صورت هوشمندانه از این وعیت استفاده کنید. بعد از آنکه تلفن شما در حالت 20 درصد شارژ قرار میگیرد موبایل شما با یک نوتیفیکیشن شما را آگاه می کند و شما با روشن کردن حالت مصرف پایین باتری می توانید به شکل بهینه از آن استفاده کنید. یکی از علت خراب شدن باتری موبایل آیفون استفاده از شارژ زیر 20 درصد گزارش شده است.

آنتن دهی ضعیف خطوط تلفن همراه

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد زمانی که فاصله بین شهری قرار میگیرید که آنتن دهی تلفن ضعیف است با تعجب می بینید که با باتری موبایل شما سریع تر شارژ خالی می کند! در این قسمت برای شما یکی دیگر از دلایل خراب شدن باتری گوشی را خواهیم گفت! هنگامی که موبایل در وضعیف بی آنتن و آنتن ضعیف قرار میگیرد به صورت مدام سعی می کند تا با خطوط آن منطقه متصل شود و این موضوع باعث شده که باتری بیشتری مصرف کند؛ پیشنهاد میشود در مسیر هایی که آنتن دهی ضعیف است و شما نیازی به تماس تلفنی ندارید گوشی خود را در ضعیف پرواز قرار داده تا انرژی و باتری کمتری برای شما صرف شود.

اتصال تلفن همراه به رایانه در هنگام استندبای

احتمالا باتری موبایل شما تند به تند تمام می شود و اما با وجود نوتیفیکیشن و اعلان های متفاوت متوجه آن نخواهید بود! با وابستگی هرچه بیشتر به تلفن های همراه نیاز به باتری های بسیار قوی تری هستیم تا جوابگوی این حجم از نیاز های روزمره باشد. با این وجود باتری ها نمی توانند پاسخگو باشند. یکی از علت خراب شدن باتری گوشی سامسونگ فعال بودن نوتیفیکیشن های اپ های مورد استفاده در برنامه است. اگر شما آگاهانه فقط اعلان های بسیار مهم را فعال سازید در مصرف باتری خود بسیار صرف جویی کرده اید؛ این در صورتی است که وقت مفید شما توسط برنامه های مختلف از بین می رود.

باتری گوشیت اذیتت میکنه؟! کافیه پیام بدی

کلیدواژه : باتری موبایل
MHD
دیدگاه کاربران
10 دیدگاه
  • دانیال جانباز 25 دی 1400 / 8:01 ب.ظ

    مطالبتون در رابطه با علت خراب شدن باتری موبایل خیلی کامل و مفید بود،ای کاش کاسب های موبایل فروشی هم همینجوری مثل شما آدم رو راهنمایی کنند و اطلاعات گنگ و نا مفهموم به خورد مردم ندن

    خیلی خوب بود

    • نیلا 26 دی 1400 / 11:32 ق.ظ

      سپاس از شما. خراب شدن باتری موبایل بعد از یک بازه زمانی مشخص امری طبیعی به حساب میاد. اما بر اساس تجربه کاربری افراد و اطلاعاتی که خود شرکت سازنده در اختیار مشتریان قرار داده برخی از کار ها باعث افزایش سرعت این فرایند میشه.

  • فاطمه نسیمی 26 دی 1400 / 7:17 ب.ظ

    مطالبتون بسیار ارزنده و عالی بود،ولی ای کاش تو فروش و خدمات باتری آیفون و سامسونگ بودید،آیا در زمینه فروش باتری فعالیت دارید؟

    • نیلا 26 دی 1400 / 9:21 ب.ظ

      متشکر از اینکه نظرتون به اشتراک گذاشتید. بله البته! تمرکز فروشگاه باترینو بر روی انواع باتری موبایل با برند های مطرح و مصرفی در ایران است.
      از شما دعوت میکنیم نگاهی به صفحه باتری آیفون، باتری سامسونگ ، ولتاژ باتری موبایل و …داشته باشید.

      • فاطمه نسیمی 27 دی 1400 / 1:10 ق.ظ

        ممنون از راهنمایی شما بابت صفحاتی که معرفی کردید. استفاده کردم

  • ساناز حراتی 27 دی 1400 / 11:26 ق.ظ

    دقیقا همینطوره من داشتم علت خراب شدن باتری سامسونگ رو بررسی میکردم . چند سال پیش گوشی سامسونگ گلکسی j7 داشتم که شب داخل شارژ گذاشتم و صبح دیگه روشن نمیشد!

    • نیلا 27 دی 1400 / 6:54 ب.ظ

      ممنون از نظرتون. باتری های قدیمی متاسفانه امکان قطع شارژ رو نداشتند.

  • مرضیه ستلاری 28 دی 1400 / 11:18 ق.ظ

    دلایل خراب شدن باتری موبایل خیلی خوب توضیح دادید. من به شخصه خیلی از موارد رو نمیدونستم.

  • امیررضا رشنودی 28 دی 1400 / 11:19 ق.ظ

    مطالبتون عالی و مفیدبود ?

  • مازیار رضوی 28 دی 1400 / 11:23 ق.ظ

    باتری های موبایل سریع تر از قبل خراب میشن. مرسی از توضیحی که دادین.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *