تعویض باتری سامسونگ s 10 plus

باتری تبلت

تعویض باتری موبایل سامسونگ s10 pluse

تخمین اینکه چقدر باتری موبایل سامسونگ s10 pluse سالم است کار نسبتا دشواری است اما با دیدن علایمی مثل راه اندازی ناخواسته مجدد گوشی موبایل سامسونگ s10 pluse و یا خاموش شدن ناگهانی گوشی موبایل سامسونگ s10 pluse که نشان از کاهش ظرفیت باتری گوشی سامسونگ s10 pluse دارد . باتری های قابل شارژ من جمله باتری موبایل سامسونگ s10 pluse پس از یک دوره استفاده از نظر شیمیایی دچار تغییر میشوند سازندگان باتری موبایل سامسونگ s10pluse سعی میکنند باتری هایی بسازند که پس از یک دوره استفاده دو ساله از باتری 80تا85 درصد ظرفیت باتری حفظ شود اما با شارژ کردن‌های سریع و مداوم و همچنین قرار گرفتن موبایل در معرض گرما و غیره سبب میشود ظرفیت موبایل زودتر و بیشتر از موعد کارخانه کاهش یابد بعبارت دیگر باتری موبایل سامسونگ اس 10 پلاس بعد چندین چرخه شارژ کردن دیگر همانند روز اول قادر به نگه‌داری مقدار مشخص شارژ نخواهند بود و شارژشان زوتر تمام میشود و در این خصوص مجبور به تعویض باتری موبایل سامسونگ s10 pluse خواهید شد .

 

نکاتی که قبل از تعویض باتری موبایل سامسونگ s10 pluse باید بدانید :

 

جهت تعویض باتری موبایل سامسونگ s10 pluse باید ابتدا یک باتری موبایل سامسونگ اس 10 پلاس مناسب پیدا کنید که دقیقا هم مدل با باتری گوشی سامسونگ اس10 پلاس فعلی تان باشد که این اطلاعات را درگوشی های سامسونگ با مراجعه به دفترچه راهنما همچنین برروی قسمت پایین خود باتری مدل و نوع باتری ثبت شده است.
درگوشی‌های نسل قدیم امکان جابجایی براحتی وجود داشت اما گوشی‌های نسل جدید مثل گوشی سامسونگ s10pluse تعویض باتری گوشی سامسونگ s10 pluse نیازمند وسایل خاص و تخصصی میباشد زیرا بعنوان مثال باتری های لیتیومی مثل باتری گوشی موبایل سامسونگ اس 10 پلاس بشدت نسبت به خراش و سوراخ شدن حساس اند و امکان آتش سوزی وجود دارد و نباید برای تعوبض آن‌ها از اجسام تیز استفاده کرد.
سامسونگ تا کنون با ساختن سری موبایل های گلکسی خود با باتری های قابل جابجایی این امکان را به کاربران خود داده‌است که براحتی هر زمان احساس کردند که نیاز به جایگزینی باتری جدید دارند این کار را بخودی خود انجام دهند.

شارژ باتری باید کمتر از 25 درصد باشد تا در اثر فشار و حرارت اتش سوزی رخ ندهد همچنین از ایجاد خراش و سوراخ احتمالی بر روی باتری موبایل سامسونگ S6 جلوگیری کنید که احتمال آتش سوزی دارد .درصورتی اقدام به تعویض باتری گوشی سامسونگ s10 pluse کنید که دارای مهارت و تخصص کافی در این زمینه باشید در غیر اینصورت ازین کار دست بکشید زیرا درجه سختی کار بالا است و زمانبر است .


مراحل تعویض باتری موبایل سامسونگ s10 pluse


وسایل مورد نیاز تعویض باتری گوشی سامسونگ s10 pluse: هیتر یا سشوار جهت دادن حرارت , پیچ گوشتی, اسپاتول , ساکشن کاپه دستی , پیک

مرحله یک تعویض باتری گوشی موبایل سامسونگ s10 pluse: ابتدا قبل از تعویض باتری موبایل سامسونگ s10 pluse تلفن همراه خود را خاموش کنید .
مرحله دوم تعویض باتری گوشی موبایل سامسونگ s10 pluse: با استفاده وسیله گرمازا مانند آی‌اوپنر یا سشوار اقدام به گرم کردن قاب پشتی باتری موبایل سامسونگ s10 pluse کنید .
مرحله سوم تعویض باتری گوشی موبایل سامسونگ s10 pluse: با استفاده از ساکشن کاپ دستی اقدام به بالا کشیدن قاب پشتی باتری موبایل سامسونگ s10 pluse کنید و شکاف ریز ایجاد کنید .
مرحله چهارم تعویض باتری گوشی موبایل سامسونگ s10 pluse: در شکاف ریز ایجاد شده پیک پلاستیکی قرار داده پیک اول را در امتداد لبه قاب پشتی به یک سمت کشیده تا چسب بین قاب و بدنه موبایل باز شود سپس در قسمت اول که پیک اول را قرار دادیم پیک دوم را قرار داده تا دوباره قسمت باز به هم نچسبد در سمت دیگر پیک دوم پیک سوم را قرار داده و درسمت مخالف پیک اول پیک سوم را امتداد داده پیک اول و سوم را تا جایی که به هم برسند در جهت مخلف یکدیگر حرکت دهید در هر شکافتی که ایجاد میکنید یک پیک قرار دهید تا قسمت باز شده دوباره به هم نچسبد . در صورت باز نشدن چسب بین قاب و شاسی اقدام به گرم کردن مجدد پشت گوشی موبایل سامسونگ s10 pluse کنید تحت هیچ شرایطی با ساکشن کاپ فشار زیاد نیارید که قاب پشتی بکشند زیرا قاب پشتی ظریف می‌باشد‌ ابتدا گرم کنید تا چسب نرم شود سپس با ساکشن کاپ فشار به سمت بالا بیاورید .
مرحله پنجم تعویض باتری گوشی موبایل سامسونگ s10 pluse : قاب پشتی را که برداشتید اکنون نوبت به باز کردن فریم میانی می‌رسد که بین مادر برد موبایل و قاب پشتی قرار دارد که با استفاده تعدادی پیچ به شاسی موبایل متصل است و باید اقدام به باز کردن پیچ‌های فریم میانی کنید بعد از باز کردن پیچ‌های فریم میانی آن را جدا کنید .
مرحله ششم تعویض باتری موبایل سامسونگ s10 pluse : با استفاده از رقیق کننده چسب الکل ایزوپروپیل به مقدار خیلی کم در کناره‌های باتری ریخته تا چسب باتری نرم شود و راحت بتوان باتری موبایل سامسونگ s10 pluse را جدا کرد .
مرحله هفتم تعویض باتری گوشی موبایل سامسونگ s10 pluse : با استفاده از اسپاتول از سمت زیر کابل فلکس باتری موبایل سامسونگ s10 pluse اقدام به بالا آوردن باتری از جای خود کنید .
مرحله هشتم تعویض باتری گوشی موبایل سامسونگ s10 pluse : باتری جدید سامسونگ s10 pluse را جایگزین کنید .
مرحله نه تعویض باتری گوشی موبایل سامسونگ s10 pluse : جهت ممتاژ کردن مجدد گوشی موبایل تنها کافی است مراحلی که تا کنون انجام دادید را معکوس انجام دهید . بنابراین ابتدا فریم میانی را با بستن پیچ ها در جای خود فیکس کنید و سپس چسب جدید را دورتادور لبه قاب موبایل زده و قاب پشتی موبایل را در جایگاه خود بچسبانید و با دست چفت کنید .

.

MHD
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *